❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Hoi hoi, 
Ik klets ook graag wat mee. Mijn dochtertje is geboren op 18 augustus. Ze is dus alweer 2 weekjes oud. De tijd vliegt voorbij. 
Ik heb ook een vraagje aan jullie. Wat trekken jullie je kindje aan als je naar buiten gaat? Doen jullie een vestje of jasje aan? Ze liggen natuurlijk ook nog onder een dekentje in de wagen. En doen jullie nog een mutsje op? Ik vind het elke keer weer lastig. Of ze het niet te warm of te koud heeft. 

Afgelopen dagen is ze gewoon in een romper meegeweest, ze was zo warm! Nu wordt t wat koeler en zou ik een romper met lange mouwen en een broekje doen. En sokjes. Een dekentje mee voor de de zekerheid. Echt een jasje doe ik als t bijvoorbeeld heel hard waait. Probeer echt te voelen hoe warm ze is. Ze ligt bijvoorbeeld snachts ingebakerd maar heeft dan alleen een romper eronder. De deken/laken schopt ze af. En als ik haar dan oppak ‘snachts is ze lekker warm. 
Hier gaat t slapen in de nacht veel beter sinds ze ingebakerd is. Overdag slapen gaat nog wat moeilijk. Dan ligt ze ook ingebakerd maar pakt ze t niet op. Op bed, in de box of kinderwagen maakt geen verschil. Proberen wel een vast ritme aan te houden maar blijft moeilijk.  Ze heeft meerdere momenten waarbij ze echt overstuur is en voor ons nog onduidelijk wat er dan is. Morgen even bij cb vragen.. iemand die het herkent? 

Ik vind het ook best lastig wat ik haar moet aantrekken, niet alleen als we naar buiten gaan maar ook voor hier thuis. 
Als ik echt twijfel dan temperatuur ik haar. Ze heeft het best koeltjes altijd 36.5 / 36.8. Dus ik kleed dr meestal warm aan. 
@Samm, ik merk dat soms bij mijn dochtertje ook. Vaak leg ik haar nog wakker in haar bedje, maar wel dat ze goed moe is. Meestal valt ze dan in slaap. Maar net zoals vandaag begint ze tegen dr slaap te vechten. Is dan huilerig en bijna niks is goed. 
Ik ben benieuwd wat het cb zegt, laat je wat weten? 

Vanochtend bij het cb geweest, Julia groeit goed! Geen bijzonderheden. Was een fijne arts die me gerust heeft gesteld. Het overstuur zijn kan ze niet koppelen aan voeding, evt allergie oid, omdat ze het niet na elke voeding heeft. Waarschijnlijk combinatie van krampjes, huiluurtje en oververmoeidheid. Troosten is t enige wat helpt. Beetje dooddoener maar ben blij dat er niks achter zit. Vanaf vandaag mag ik het 2 weken alleen doen, vriend is weer weg voor werk (zeevarende). Super spannend maar probeer het van dag tot dag te doen. Heb wel familie die wil helpen als t nodig is, maar dan moet je dat gaan vragen he.. niet mijn sterkste punt ?
jullie ook nog last van hormonen? Kan om alles huilen en dat gebeurt ook een paar x per dag. Mega irritant! 
Oja, kleine heeft wel een voorkeurshouding. Nu moeten we haar vaker op de andere kant leggen. Maar ingebakerd wil ik haar liever niet op haar zij hebben en als ik haar op haar rug leg gaat ze automatisch naar rechts. En ze moet dus meer op links. Tips??

Als we naar buiten gaan kijk ik hoe het weer is, vorige week was het bijvoorbeeld zo warm dat hij alleen in een romper lag en nog bloedheet aanvoelde. Maar gister (19 graden geloof ik) had hij een lange mouwen romper met broekje en sokjes aan, en daaroverheen een vestje. En ik had een dekentje in de kinderwagen liggen voor de zekerheid maar heb dat niet nodig gehad.
Pfffff hier wel een pittige week gehad vorige week! We zaten in een fijn ritme, dachten we, redelijk rustig mannetje behalve als hij honger had. En vorige week was ineens niets goed, alleen maar hysterisch, overstrekken, boos.. Vooral overdag, maar ook paar nachten vorige week krijsen van 2 tot 5 en onduidelijk waardoor. Snel oververmoeid en overprikkeld en daardoor ging ik ook echt heel erg aan mezelf twijfelen (waardoor het denk ik alleen maar erger werd). Nu sinds gisteren probeer ik heel duidelijk een ritme aan te houden, en ben ik ook gepland even paar dagen bijna alleen maar thuis met hem, en hem op tijd in bed te leggen en het lijkt iets beter te gaan.. Maar sjeee meer mensen hier last van tussen de 3 en 4 weken?!

@MikkieX: Luca is nu net 3 weken en wij hebben sinds een dag of 3 ook dat hij meer krampjes lijkt te hebben, overstrekt en bij huilen snel helemaal over de rooien is. Erg lastig want eerder was het al goed dat wij hem op pakte maar nu is dat vaak alleen niet meer voldoende. 
Ook spuugd hij vaak een mondje naar se voeding, en soms is hij daarna helemaal overstuur. Iemand die dat herkent? 

Ik lees hier even geïnteresseerd mee, want onze zoon is half augustus geboren☺️. Inmiddels drie weken oud.
@Samm: onze dochter had ook een hardnekkige voorkeurshouding. We hebben een tijdje met haar bij een kinderfysiotherapeut gelopen. Wat ik me daarvan aan tips herinner: een handdoek oprollen en aan één kant onder het matrasje leggen, zodat het hoofdje makkelijker de andere kant op rolt. 
@MikkieX: dat overstrekken klinkt als krampjes, zou dat kunnen? Ons zoontje kan soms ook een hele tijd schreeuwen en zich overstrekken. Dan is hij niet te troosten, tot het opeens over is en hij als een blok in slaap valt. Het begint kort na een voeding, dus ik denk dat dat dan krampjes zijn. Soms helpt het om hem op zijn buikje over je arm te leggen en een beetje te wrijven over zijn buik. Soms ook niet, dan zitten we het samen uit. Heel zielig vind ik het.

Kleine Ukkie ja dat mondje teruggeven herken ik ook! Doet Sep ook. Het is een beetje irritant (vooral voor hem) maar heb begrepen dat het heel normaal is en ook geen kwaad kan als hij maar genoeg plast en drinkt. 
Waarschijnlijk komt er dan wat maagzuur mee waardoor het pijnlijk is voor hem en dat hij daardoor overstuur raakt? Misschien wel even in de gaten houden dat hij er niet méér last van krijgt. En letten op hoe snel hij drinkt (dat was advies aan mij). Doet hij het ook wel eens wat langer na de voeding, bijvoorbeeld in bed?

Terug
Bovenaan