❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Ook ik vind het leuk om mee te kletsen hier. Onze Anna is 16 augustus geboren na een pittige bevalling. We hebben daarna nog een week in het ziekenhuis doorgebracht (high care en later gewone afdeling).de eerste dagen thuis waren nog pittig omdat ze toen nog uit de negatieve spiraal moest komen. Gelukkig begon ze vanaf dag 9 aan te komen en bij het extra weegmoment bij 3 weken zat ze inmiddels boven haar geboortegewicht. Daar waren we extra blij mee omdat ik borstvoeding geef en het dan natuurlijk niet duidelijk is hoeveel ze precies binnen krijgt.
Strekken of juist spartelen met de beentjes herken ik ook van krampjes. Dan is troosten idd heel moeilijk. 
De eerste week thuis had ze nog moeite om zich goed op temperatuur te houden. Wij moesten haar dikker aankleden dan de meesten van jullie (als ik dat zo lees). Gelukkig gaat dat nu beter, maar ik vind het soms nog wel lastig hoeveel laagjes ik haar moet aandoen. 

Onze zoon is geboren op 8-8 
Nu dus alweer een maandje oud. We waren in de nachten wat zoekende. Luuk was veel wakker, huilen etc. Dus wij waren ook wakker. 
Momenteel zijn we aan het kijken met de voedingen. Eerst kreeg Luuk 7 flesjes van 100 cc, maar hij liet duidelijk blijken dat hij niet genoeg had. Nu geven we hem 120cc en komt hij om de 4uur. Hij slaapt nu ook beter. Wel last van krampjes soms. 

Zijn er meerdere mensen hier bij wie het ukkie in de eerste sprong zit? Hallelujaaaa zeg. Hij zit echt aan mij vast geplakt, anders is het brullen. Ergens ook wel lief ;) heb maar een draagdoek gekocht, op hoop van zegen dat hij daar wel in wil (de draagzak is ook brullen namelijk haha).

Hier volgens mij ook een sprongetje. Sinds afgelopen zondag hangerig. Vaker huilen als ze in de box of bedje ligt en zodra ze opgepakt wordt is het goed. Ik geef er maar aan toe, extra veel knuffelen dus ❤️ vraag me wel af hoe lang het duurt, want krijg zo weinig anders gedaan haha. 
Welke draagdoek/draagzak hebben jullie of welke raden jullie aan? Wil er ook een gaan aanschaffen. 

Ik snap niks van die sprongetjes! Morgen is ze 5 weken en dan zou t moeten zijn volgens heel internet.. nou had ik vorige week een pittige week met heel veel huilen en krijsen. Werd ze ook niet stil bij mij.. en de volgende dag slaapt ze van voeding tot voeding en hoor ik haar niet. 
Ik dacht overigens dat er wat aan de hand was, dat ze pijn had oid. Volgende week naar de osteopaat, gewoon om even te laten checken. Elke dag is dus anders hier in huis en wat vandaag werkt hoeft morgen weer niet te werken. Denk ik eindelijk dat ik het heb gevonden, kan ik t weer over boord gooien haha! 

Ja bij ons nu 5+5 en volgens mij zitten wij dus ook in een sprongetje met hem. Hadden vorige week een aardig ritme, dus ik dacht lekker bezig! Wel altijd oppassen met prikkels want dat trekt hij gewoon slecht. Maar sinds zondag weer drama! Hij slaapt alleen op mij overdag (s nachts thank god nog wel in zn bedje??), komt steeds weer om de 3 uur voor voeding terwijl dat vorige week dus meer om de 4 uur was en steeds iets langer werd. Hoop dat dit het sprongetje is! Dan gaat het weer over. Geef er nu in ieder geval ook aan toe.
Overigens gaat het hier ook per dag anders hoor Samm! Vorige week kan ik achteraf van zeggen dat het redelijk lekker ging qua ritme, maar de ene keer slaapt hij wel makkelijk en de volgende keer echt niet. En de week vóór vorige week was er ook eentje van veel huilen en weinig-is-goed. Denk dat dat nog bij dat ze zo klein zijn hoort..
Qua draagzak heb ik een babybjorn (wil hij nog niet in) en een rekbare draagdoek van bykay (wil hij soms in). Blijf het proberen en als de rekbare draagdoek een succes is koop ik misschien later nog wel een geweven.

Hallo dames,
Hier is de kleine man geboren op 24-8 en hij doet het echt super goed. 
Alleen hoe doen jullie het met de voedingen? Overdag strak om de 15.00 uur of wachten tot de kleine zich meld (wel uiterlijk 4 uur ertussen dan denk ik) ik merk namelijk aan hem als ik hem wakker maak voor zijn voeding hij er vrij weinig zin in heeft en veel laat staan. Als hij zich meld drinkt hij zijn 120 cc wel helemaal leeg. 'S avonds rond 23.00 uur krijgt hij zijn laatste fles dan word hij rond 03.00 wakker en dan rond 07.15 uur weer.
Graag jullie tips!

Liefs

Ik bedoel natuurlijk om de 3 uur en niet om de 15.00 uur! Haha.. word helemaal kierewiet van al die tijddingen? en ik ben natuutlijk niet zo'n loedermoeder dat hij per se moet wachten op de minuut af.. ??‍♀️?

Terug
Bovenaan