❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Wij geven als hij erom vraagt. Proberen nu iets meer over te gaan naar een schema want ik vind het soms best vervelend dat elke dag anders is. Maar onze kerel is geboren op 1-8 dus ietsje ouder en had gelezen dat je met 6 weken zeker wel een schema zou moeten kunnen aanhouden (morgen is ie dus 6 weken).
Maargoed antwoord op je vraag dus: ik zou hem niet wakker maken voor een voeding hoor! Inderdaad wat je zegt, dan drinkt ie die fles waarschijnlijk niet leeg en komt hij daarna weer eerder etc. Wij proberen het nu dus met zo’n schema door ook een beetje te ‘spelen’ met hoeveelheden, zodat hij op het juiste moment honger krijgt ?.

Hier ook nog geen schema, ik doe het nu op haar ritme en dat werkt nog wel aardig. Overdag circa om de 3 uur voor voeding en de nachten trekt ze aardig door (ergens tussen 19 en 21 nog een voeding, daarna vaak door tot 02.00 en dan 06.00). Was ook wel zoekende naar of ik er niet een vaster ritme van moet maken, want overdag weet ik dus ook niet waar ik aan toe ben. Maar ach, ook nog wel prima zo denk ik dan maar (ze is morgen 6 weken).
Wij hebben een Tula draagzak, werkt heel fijn! Ik had ook een draagdoek van ByKay maar die krijg ik moeilijk alleen om. Die Tula is heel handzaam en ze zit er heerlijk in. Ergonomisch ook wat fijner (van ByKay kreeg ik rugpijn en met een knoop op je rug kun je er niet even lekker mee zitten).

Hier ook nog totaal geen schema of ritme in onze dag. Ik geef bv en de ene keer komt ze na 2 uur weer, de andere keer moet ik dr na 4 uur wakker maken. Ik laat er maximaal 4 uur tussen. Overdag dan, snachts wacht ik tot zij zich meldt. Dat is vaak na 4 / 5 uur weer. 
Bedankt al voor de draagzakken / doeken tips. 

Hoi! 
Ik praat ook graag weer mee! Op 17-8 is onze dochter Sanne geboren. 
Ze krijgt kunst voeding en heeft waarschijnlijk koemelkallergie. (Veel harde ontlasting, en uitslag op gezicht) wijkverpleegkundige heeft ons doorgestuurd naar de huisarts en de huisarts weer naar een kinder arts. Hebben nu sinds een aantal dagen hero pep. (Dieetvoeding bij koemelkallergie) 
Huid uitslag is een stuk minder hierdoor, ze huilt minder en haar ontlasting is zachter. Wel is haar ontlasting donker groen en geen geel vraagje meer te zien..
Snacht ligt ze ingebakerd omdat ze zich zelf krabt en wakker slaat.
Maar wat is het toch een heerlijk meisje! 
Ohja, we voeden overdag om de 3 max 4 uur. En snachts wanneer ze zelf komt.. 

Hoi! 
Ik praat ook graag weer mee! Op 17-8 is onze dochter Sanne geboren. 
Ze krijgt kunst voeding en heeft waarschijnlijk koemelkallergie. (Veel harde ontlasting, en uitslag op gezicht) wijkverpleegkundige heeft ons doorgestuurd naar de huisarts en de huisarts weer naar een kinder arts. Hebben nu sinds een aantal dagen hero pep. (Dieetvoeding bij koemelkallergie) 
Huid uitslag is een stuk minder hierdoor, ze huilt minder en haar ontlasting is zachter. Wel is haar ontlasting donker groen en geen geel vraagje meer te zien..
Snacht ligt ze ingebakerd omdat ze zich zelf krabt en wakker slaat.
Maar wat is het toch een heerlijk meisje! 
Ohja, we voeden overdag om de 3 max 4 uur. En snachts wanneer ze zelf komt.. 

Fijn om te lezen dat het bij jullie niet anders is dan hier. Onze kleine man krijgt 110cc 6x dgs, we gaan langzaam ophogen al zegt cb dat het nog niet "mag" ? terwijl hij goed groeit gewicht 4100gr. 
Verder veel onrustig de laatste dagen. Wij moesten voeding indikken met nutriton. Echter sinds we dat doen huilt hij veel. Vandaag mee gestopt en hij is een stuk rustiger.  Heeft niet meer gehuild en hele avond lekker bij ons gelegen (wilde niet kn bedje slapen)
Thnx voor de tips van de draagdoeken/zakken ik moet de doek npg oefenen.  Knopen lukt wel maar kleine erin lukt me heel moeilijk alleen. Heb een bykai. 
Fijne avond allemaal!! 

Hi dames,
Onze kleine is geboren op 31-7, mag ik nog meedoen? ;) ze is nu 6 weken oud.
Ik heb ook een bykai stretch wikkeldoek, een grote maat dus kan de knoop aan de voorkant doen ivm zitten. Vriendinnen vinden de artipoppe draagzak helemaal het einde maar die is zoo duur!
Wij proberen er qua voedingen wel een beetje een ritme in te houden omdat ze anders overdag te weinig komt en die voedingen snachts "inhaalt". Ik merk al wel dat ze bijv in de ochtend weleens al na 2.5 wil drinken en dan smiddags lang slaapt en er 4.5 overheen laat gaan: prima!
Ik "werk toe" overdag, met een beetje plannen van voeding/wandelen/slapen, dat ze om 19u voeding krijgt tegelijk met mijn zoontje van anderhalf zodat beiden gaan slapen en dan maken we haar wakker voor een voeding om 23u. (Slapen in de avond is overigens makkelijker gezegd dan gedaan vanwege haar huiluur in de avond.. zie andere topic ;) .. )
De ene nacht komt ze nu nog om 4u/4.30u en een enkele keer al om half 6/6u. Wisselt nog wel..

@miesi: spuugde je kindje veel dat je nutriton moest toevoegen?
Mijn CB gaf aan dat sommige baby's beter reageren op johannesbroodpitmeel vd kruidvat ipv van merk nutrilon.  Ik ben er overigens ook mee gestopt, het hielp geen fluit ;)
En wat ik wel geleerd hen bij baby 1: de regel 150cc per kilo gewicht is echt maar een richtlijn, kijk niet op 30cc meer of minder hoor.. sommige kindjes hebben net die slok meer nodig en sommige weer minder en groeien net zo tevreden en hard.
Uitspraak van mijn huisarts: "sommige baby's willen met week 2 al 150cc drinken en anderen pas na 8 weken. Dus doe niet te gek met de kunstvoeding maar neem het vooral allemaal niet te krampachtig.. " :)
Hemelse tip, want soms was mijn zoontje gewoon net niet helemaal tevreden na zn fles, dan maakte ik 30 cc bij en was hij heerlijk aan het slapen een kwartier later! Ook bij kunstvoeding kan een baby heel goed zelf maat houden en aangeven hoeveel hij wil drinken is mijn ervaring (uitzonderingen daar gelaten)

Terug
Bovenaan