10 weken Zwanger en mijn vriend heeft me verlaten

Hallo dames,

Vandaag heb in mijn eerste afspraak bij de verloskundige gehad. Helaas was dit samen met mijn vriendin ipv met mijn vriend. Ik ben nu over 2 dagen 10 weken zwanger.
Mijn (ex) vriend heeft al die tijd een abortus gewild. Eergisteren zijn we dan ook naar de abortuskliniek gegaan en heb ik een gesprek gehad en mijn eerste echo. Na het zien van de echo en na het hartje te hebben zien kloppen, was voor mij de beslissing meteen gemaakt. Mijn baby blijft! Ik durfde dit pas ‘s avonds aan mijn vriend te vertellen. Die is na een hele scheldserenade (je bent een goedkope sloerie en ik hoop dat je doodgaat) is hij vertrokken. Hij wil nooit meer wat van mij of de baby horen en niemand mag weten dat hij de vader is. Zo
Mogen zijn kinderen (hij heeft al 2 kinderen, 1 van 2 en 1 van 5) absoluut nooit weten dat ze een halfbroertje of zusje hebben. Ik denk inmiddels dat er veel meer moet spelen aan zijn kant (hij woont in het noorden en ik ken bij hem nog niemand en ik woon in Zuid-Holland en bij mij kent hij iedereen). Ik zou bijna denken dat hij er nog een ander leven op nahoudt. Iniedergeval is hij weg, uit mijn leven en die van mijn kind. Heel bizar en ik heb ook echt met vlagen ineens enorme paniek. Ook boosheid overheerst vaak. Nu ben ik heel erg op zoek naar lotgenoten. Vrouwen die ook zwanger zijn en alleenstaand, of vrouwen die inmiddels al moeder zijn, maar iets soortgelijks hebben meegemaakt! Ik hoop echt van iemand iets te horen!

Liefs

Lieve Karly,
Wat dapper van je dat je gekozen hebt voor je kindje. Ik wil je even heel veel sterkte toe wensen. Verdrietig dat het op deze manier moet, maar ik hoop wel dat je een hele fijne zwangerschap tegemoet gaat.

Geen ervaring mee maar ik kan je wel vertellen dat een man die jou en de baby in je buik zo in de steek laat jouw liefde en geluk niet verdient. Super knap van je om te kiezen voor jezelf en de baby. Laat je niet gek maken, je kan dit prima alleen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je uiteindelijk kan gaan genieten van de zwangerschap en je een hele sterke moeder zal worden. 

Wat verschrikkelijk. Ik ben zelf net voor het eerst zwanger en zou er niet aan moeten denken dit te moeten overkomen!
Heel veel sterkte en kracht toegewenst en je gaat dit zeker alleen redden.

Sterkte meid! Je kan dit alleen waarschijnlijk veel beter dan met die hork van een ex vriend erbij. Dappere keuze om je kindje te houden, probeer er van te genieten. 
Zo n man ben je maar beter kwijt dan rijk!

Terug
Bovenaan