Hoi Nathalie,
Ik las zojuist je verhaal op het ander topic, jeetje wat erg zeg. de tranen schieten me in de ogen als ik dit lees! Ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik werk zelf in de P&O-hoek dus ik weet wel een beetje van dit soort "situaties" af (UWV endergelijke bedoel ik dan). Misschien een tip: als het zover komt dat je een WSW-status aan moet vragen en deze uiteindelijk ook krijgt zou je kunnen proberen dat je via de sociale werkvoorziening waar je dan onder valt bij het zwembad kunt gaan werken. Het is helemaal niet gezegd dat je dan ook op een sociale werkplaats moet gaan werken en de hele dag schroefjes moet tellen of zo iets dergerlijks.
Bij mij op het werk hebben we hetzelfde gedaan met een man. Hij was ook na een lang ziekte- en afkeuringstraject bij de WSW (de Risse in Weert) terecht gekomen. Via de Risse werkt die man al jaren bij ons (de Politie, hij werkt niet als agent hoor). Hij heeft dus een contract bij de Risse, krijgt zijn salaris ook via de Risse, maar werkt bij ons. Wij betalen de Risse daar wel voor, maar krijgen ook weer een hoop subsidies.
Zoals ik al zei: ik wil me nergens mee bemoeien, wil je alleen een tip geven en hopelijk heb je zo weer een klein lichtpuntje.
Maar natuurlijk hopen we dat je snel een heel groot lichtpuntje hebt omdat je zwanger bent!
Nou meis, heel veel sterkte en ik leef helemaal met je mee!
Liefs,
Ellen.