1e keer mama

Hmm, dan klaag ik ook even mee :-(
Sinds vorig weekend heb ik last van misselijkheid en die wordt met de dag erger. Vanochtend dacht ik: ff wat eten dan, misschien zakt het weg, maar de helft is er weer uitgegaan :-( Ik hoop echt dat het gauw weer beter wordt, want over 3,5 week gaan we op vakantie naar Israel en dan wil ik me toch wel graag een beetje fit voelen....
En 't is ook bepaald geen ochtendmisselijkheid: het gaat de hele dag door.

Maar goed, 't is niet anders en verder verheug ik em wel op van alles. Woensdag dus de echo, en ondertussen al wat spulletjes aan het kopen, wat idd wel raar is, :) Heb soms toch nog een beetje het gevoel van: zou er echt wat zitten? Maar goed, met die misselijkheid denk ik dan wel weer: Oja, zeker wel, dat kan niet anders...
Ik koop nog geen kleertjes, doe ik pas tegen het einde, want dan weten we een beetje hoe groot de baby bij benadering gaat worden...
Maar wel al een luiertas, voedingskussen en met kennissen bezig over hun babykamer, :) En gisteren (op advies van mijn verloskundige) alvast de kraamzorg geregeld via m'n zorgverzekering, (die lekker alles voor me regelen verder: heerlijk!)

Hoe is het bij julie?

Hoi Meiden!

Wat een leuk idee om met de aanstaande moeders van oktober 2008 een forum op te starten!! Ik ben van de partij!

Mijn naam is Suzanne, 23 jaar oud en ik woon al 5 jaar samen met mijn vriend Ernst (25) in Wateringen (Zuid-Holland, Westland).

Drie jaar geleden zijn we al een keer zwanger geraakt, alleen is dat niet zo goed afgelopen en ben ik met 12 weken gecurreteerd.

Nu geheel onverwachts bleef 6 feburari mijn menstruatie uit en wisten we eigenlijk al hoe ver het was:) WE ZIJN ZWANGER!!

Ik voel me nu weer prima, nog wel een beetje moe, maar de ergste klachten heb ik gelukkig achter de rug De eerste weken waren geen pretje, maar toch ook wel grappig soms Het is natuurlijk ook wel heel erg vaag om 's morgens van de frisse buitenlucht te moeten spugen Mja het schijnt er allemaal bij te horen.

Op 4 maart hebben we onze eerste echo gehad. Het kindje was toen 8 weken en 3 dagen oud. Toch wel ontroerend om het hartje te zien kloppen hoor Wel grappig dat het kindje wat weg heeft van een tuinboon hahaha

Afgelopen dinsdag op 1 april (en nee, het is geen grap) hebben we de 2e echo gehad en een nekplooi meting. Het kindje is nu 12 weken en  2 dagen oud.  Toen de echo werd gemaakt viel onze mond open van verbazing!! Wat is ons kindje hard gegroeid zeg!!! van nog geen 2 cm is het nu ineens 7,5 cm!! En alles zit er al op en eraan! 10 vingertjes, 10 teentjes, uiteraard twee handen en twee voeten, verderrest zag alles er perfect uit het was het kindje heerlijk aan het bewegen! Een kleine acrobaat zei Ernst, lekker aan het koppeltje duikelen en omkeren iedere keer als er een fotootje gemaakt moest worden
Ook hebben we voor het eerst het hartje horen kloppen en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even een traantje moest wegpinken hoor! Wat gaaf zeg!! De eerste echte geluiden en bewegingen van het leven wat in mijn buik groeit ))

Gisteren kreeg ik al een telefoontje van de verloskundige om de uitslag door te nemen van de nekplooi meting en we hebben een kans van 1 op 5000 (Dat is het hoogste wat je kan halen) mijn bloed is ook helemaal in orde.

Soms voelt het nog wel onwerkelijk om zwanger te zijn, maar ik denk dat dit komt omdat je het nog niet voelt bewegen:) Maar na deze week die echo te hebben gehad leef ik op een gigantische roze wolk:) of blauwe natuurlijk:))

Owja, mijn uitrekende datum is 13 oktober 2008.

Groetjes,
Suus

Hey.....

Zo, gelukkig is de ergste rugpijn weer een heel eind weggetrokken en kunnen we weer een beetje vooruit!
Maar idd wel fijn dat je hier afentoe lekker kan klagen!!!
Gelukkig heb ik ook een hele lieve vriend, die zoveel mogelijk voor me probeert te doen. Merk wel dat ik afentoe ontzettend tegen hem kan katten, voel me dan achteraf weer schuldig....gelukkig gaat hij er heel rustig mee om en denkt laat d'r maar met rust  en daan gaat t vaak ook wel weer!

Hebben vanochtend een hoop geld uitgegeven aan babykamer, wandelwagen en maxi-cosi!!! Jeetje wat is dat allemaal duur zeg, en vooral die kleine dingen maakt het erg duur!
Maar vind het wel allemaal supermooi en ben er echt kei blij mee, komt pas begin juli dus we hebben nog even om het kamertje leeg te maken en te schilderen!

Kraamzorg heb ik ook al een paar weken geleden geregeld, krijgen 49 uur zorg omdat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven.
En verder hebben we ook al de kinderopvang geregeld....moet zeggen dat dat me ontzettend meevalt qua kosten!

Jammer dat je niet terug kunt lezen als je een berichtje schrijft ik weet nu niet meer precies wat iedereen schreef!!

Tot snel maar weer
Groetjes Judith

@ Marije : Stomme vraag misschien, maar waar heb je die muurstickers gekocht??
Ik vind ze erg leuk, maar kan alleen maar hele drukke gekleurde stickers vinden!!

Groetjes Judith

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan ook weer eens. Er zijn nog gezellig een paar dames aangeschoven.

Met mij en de baby gaat het goed. Met 11 weken en 2 dagen een echo en de nekplooimeting en bloedtest  gehad. En dat was allemaal goed, een kans van 1 op 5000 dus prachtig.

Helaas hebben wij ook minder goed bericht gehad waardoor ik even niet zo'n zin had om te schrijven. Een week of 3 geleden hoorden wij dat mijn vader maagkanker heeft, en dat is iets waarmee veel mensen niet oud worden. Dus erg verdrietig. In de weken erna veel onderzoeken en een kijkoperatie om te kijken of het niet is uitgezaaid. En gelukkig is de rest nog schoon. Nu mag mijn vader op voor chemo en uiteindelijk een operatie en dan weer chemo. en dan is het afwachten. Maar de kans is zeer groot aanwezig dat mijn vader ons moppie nog gaat zien en misschien wel een stukje ziet opgroeien. Dat het maar goed moge gaan.

Wij hebben dus een verdrietige tijd achter de rug maar zijn nu weer positief gestemd. Verder gaat het met mij goed. Heb weinig klachten, beetje moe, slecht slapen en daar houd het wel zo'n beetje mee op. En tja ondertussen kun je bijna niet meer om mijn buik heen. Heb gisteren voor het eerst een zwangerschapsbroek aangehad. Zat best comfortabel.

Nou, meiden leuk al jullie berichten te hebben gelezen en fijn dat het allemaal zo goed gaat en er geen vervelende verrassingen zijn gekomen!

Tot gauw,

Belle

Jeetje Belle, daar wordt ik wel ff stil van zeg!!
Je denkt altijd "zoiets overkomt mij niet"(tenminste dat had ik altijd) Maar zo wordt je wel even heel hard wakker geschud, dat het ook bij jou zo kan zijn!
Ik hoop voor jou/ jullie dat het allemaal toch goed afloopt, dat de chemo goed aanslaat  en dat je vader toch nog kan genieten van jullie kleine hummeltje!

Heel veel sterkte!
Judith

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje van mij, vorige week woensdag de 2e echo gehad bij 10 weken en 1 dag, alles tip top in orde! Hartje geweldig en hij of zij bewoog al lekker! Vingertjes waren al te zien en ook voetjes, dus ja dan laat je wel een traantje van blijdschap en emotie.

Veel sterkte voor Belle. Ik voel met je mee, mijn moeder is op het ogenblik weer in de ziekenhuis molen voor mogelijk kanker (ze heeft 4 jaar geleden kwaadaardige darmkanker gehad). Ze was heel goed opgeknapt maar heeft sinds afgelopen najaar heel veel klachten en op dit ogenblik heeft ze niet veel energie meer en kan ze nog nauwelijks de deur uit vanwege de pijn. Gelukkig wordt nu snelheid gemaakt met de onderzoeken. Maar de dag van mijn echo, had zij het gesprek met haar arts en hoorde dit nieuws dus dan heb je gemengde gevoelens. Laten we hopen dat onze ouders onze hummels straks 'gewoon' zien opgroeien!! pfff...

Op mijn werk heb ik het nu aan veel mensen verteld en de leuke reacties zijn erg welkom. Ik heb het nog niet aangedurfd spullen te kopen, maar ik ga me nu wel snel aanmelden voor kraamzorg.

Veel sterkte allemaal met de misselijkheid en vermoeidheid, gaap,
wel te rusten, Melissa

Terug
Bovenaan