Hoi Meiden!
Wat een leuk idee om met de aanstaande moeders van oktober 2008 een forum op te starten!! Ik ben van de partij!
Mijn naam is Suzanne, 23 jaar oud en ik woon al 5 jaar samen met mijn vriend Ernst (25) in Wateringen (Zuid-Holland, Westland).
Drie jaar geleden zijn we al een keer zwanger geraakt, alleen is dat niet zo goed afgelopen en ben ik met 12 weken gecurreteerd.
Nu geheel onverwachts bleef 6 feburari mijn menstruatie uit en wisten we eigenlijk al hoe ver het was

WE ZIJN ZWANGER!!
Ik voel me nu weer prima, nog wel een beetje moe, maar de ergste klachten heb ik gelukkig achter de rug De eerste weken waren geen pretje, maar toch ook wel grappig soms Het is natuurlijk ook wel heel erg vaag om 's morgens van de frisse buitenlucht te moeten spugen Mja het schijnt er allemaal bij te horen.
Op 4 maart hebben we onze eerste echo gehad. Het kindje was toen 8 weken en 3 dagen oud. Toch wel ontroerend om het hartje te zien kloppen hoor Wel grappig dat het kindje wat weg heeft van een tuinboon hahaha
Afgelopen dinsdag op 1 april (en nee, het is geen grap) hebben we de 2e echo gehad en een nekplooi meting. Het kindje is nu 12 weken en 2 dagen oud. Toen de echo werd gemaakt viel onze mond open van verbazing!! Wat is ons kindje hard gegroeid zeg!!! van nog geen 2 cm is het nu ineens 7,5 cm!! En alles zit er al op en eraan! 10 vingertjes, 10 teentjes, uiteraard twee handen en twee voeten, verderrest zag alles er perfect uit het was het kindje heerlijk aan het bewegen! Een kleine acrobaat zei Ernst, lekker aan het koppeltje duikelen en omkeren iedere keer als er een fotootje gemaakt moest worden
Ook hebben we voor het eerst het hartje horen kloppen en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even een traantje moest wegpinken hoor! Wat gaaf zeg!! De eerste echte geluiden en bewegingen van het leven wat in mijn buik groeit ))
Gisteren kreeg ik al een telefoontje van de verloskundige om de uitslag door te nemen van de nekplooi meting en we hebben een kans van 1 op 5000 (Dat is het hoogste wat je kan halen) mijn bloed is ook helemaal in orde.
Soms voelt het nog wel onwerkelijk om zwanger te zijn, maar ik denk dat dit komt omdat je het nog niet voelt bewegen

Maar na deze week die echo te hebben gehad leef ik op een gigantische roze wolk

of blauwe natuurlijk

)
Owja, mijn uitrekende datum is 13 oktober 2008.
Groetjes,
Suus