1e keer mama

He meiden,

ik doe ook mee!
Net vanochtend getest, na 5 negatieve testen en 18 dagen overtijd nu eindelijk een positieve test! Echt zwanger dus, , alhoewel ik toch al wel overtuigd was voor mezelf. Maar die bevestiging is ook wel erg fijn. Ik word op het nippertje trouwens wel of niet een oktober-mama: ben de 30e uitgerekend.

Maar even over mezelf: Ik ben Marijke, woon in Den Bosch, getrouwd met Marc sinds 2005 en stiefmoeder van twee kids, Lisanne van 7 en Jeremy van 5, die om het weekend bij ons zijn. Ik ben 30, dit was voor ons de 3e ronde en joepie! Raak! De vorige ronde had ik ook last van wat verschijnselen en was ik een week overtijd, maar m'n man en ik denken allebei dat het gewoon niet goed in heeft kunnen dalen. Was ook anders ongesteld dan normaal... Dat maakte het deze keer dus wel een beetje spannend, en helemaal toen die stomme testen maar negatief bleven!
We wonen in Den Bosch trouwens en ik werk als ambulant hulpverlener, (heel handig nu ik zo vaak naar de wc moet: afgelopen week dus soms bij binnenkomst en bij vertrek bij een client naar de wc geweest... Ze zullen wel denken: wat een zeikstraal, :)
Verder voel ik me eigenlijk wel goed. Ben wel moe en heb weinig eetlust, dus eet maar kleine beetjes, maar gelukkig niet misselijk. Wel veel plassen dus, lichte buikpijn, warrig en chaotisch...

Leuk om hier ervaringen uit te wisselen... Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan met huisarts en verloskundige? Kan ik me gelijk ergens melden bij een verloskundige?
Nou, benieuwd naar jullie verhalen. Goeie tip trouwens, van die Felicitas-doos. Die sla ik dus maar over, :)

Hoi Rozemarije,

Welkom op dit forum!!! Je kunt nu al bellen naar de verloskundige, maar ze zal denk ik de eerste afspraak met je maken als je zo'n 10 tot 12 weken zwanger bent, of je moet een indicatie hebben, zoals een eerdere miskraam of iets dergelijks. Je kunt ook contact opnemen met je huisarts en die zal je dan doorverwijzen. Het is maar wat je wilt!!! Als de verloskundige het niet ziet zitten stuurt ze je toch door naar het ziekenhuis.

Veel succes met je zwangerschap!

Groetjes,
Jolanda

hallo allemaal.

Ik heb gisteren weer een echo gehad, en hebben het hartje weer zien kloppen! was echt prachtig om te zien.
Ik ben 19 okt uitgerekend, ben vandaag dus 8 weken en 2 dagen.
Mag nu voortaan op controle bij de huisarts.
ik vind deze 4 weekjes nog wel erg spannend, maar ga natuurlijk van het positieve uit!

groetjes truus

Hoi Truus,
Wat heerlijk dat jullie weer een hartje hebben gezien! Toch wel een geruststelling na je ongeluk?! Hoe is het trouwens met je nek?
Je schreef dat je onder controle bij de huisarts komt, ga je dan niet naar een verloskundige? Wel fijn dat je niet meer iedere keer naar het ziekenhuis hoeft.
Ik heb morgen mijn eerste echo bij 10 weken en 2 dagen. Ben echt stikzenuwachtig. Ik houd mezelf wel voor dat het waarschijnlijk wel goed is, want ik heb geen bloedverlies ofzo gehad. Maar totdat ik het echt gezien heb blijf ik denk ik gestresst.
Hebben jullie het al aan iedereen verteld? Wij gaan het morgen vertellen als de echo goed is. Alleen onze ouders en een paar close vrienden weten het nu. Heerlijk om eindelijk open over het zwanger zijn te mogen praten!
Groetjes, Irene

Weet eigenlijk iemand of je met 10 weken een inwendige of uitwendige echo krijgt???
Vind het alle twee prima hoor, maar dan kan ik me een beetje voorbereiden als mijn broek uit moet ....

Groetjes, Irene

Irene, dank je wel!

Jij ook veel succes.

Ik heb op 8 weken ook al een echo gehad en die was uitwendig.
Meestal krijg je op 10 weken wel een uitwendige.. Maar niet elke VK is hetzelfde.

Onze 2e echo was super!!
Ons ukje is 4 cm nu en lag al flink te bewegen met armen en beentjes!!

Ik zie zelfs op de echofoto het gezichtje een beetje

Hier kun je de foto bekijken:http://babyhonig.beebiesite.nl

En Irene, hoe ging het bij jou???

Terug
Bovenaan