1e keer mama

Hallo allemaal,

Wat leuk, een plek voor de 1e keer zwanger. Ik heb gisteren onze eerste echo gehad, ben nu 7 weken en een dag, en het was geweldig. Het hartje klopt en we konden het ook horen, het geluid werd heel hard gezet. Geweldig om het zo hard en snel te horen kloppen.
Wij zijn al een aantal jaartjes bezig met zwanger worden, en na de medische molen, nu eindelijk via ivf (de 2e poging door terugplaatsing) zwanger.

Ik ben 38, Alex mijn man is 37 jaar en we wonen in de bollenstreek in een gezellig dorp. We hebben over 3 weken een volgende afspraak voor de 2e echo (dan 10 weken) en ik mag al contact zoeken met een vk.
Verder wel veel last van bandenpijn, vage misselijkheid (moet dan gewoon wat eten), koffie en olijfen vind ik niet meer lekker en veel plassen ja, ook 'snachts. Dit is de eerste keer dat ik op een forum echt iets schrijf, maar het is nuzo concreet (we kregen een foto mee), dus ik ben gewoon zo blij dat ik het van de daken af wil schreewen.
O ja, ik had me dus net al aangemeld voor de doos van felicitas (kun je bij de Etos afhalen) voordat ik jullie opmerkingen erover las.

Veel succes jullie allemaal ook, de komende weken en maanden en oja, ik ben de 28e oktober uitgerekend..

Joehoe!!!! De echo was goed. We hebben een spartelend kindje van 3,4 cm (kop tot kruin) in de buik! Echt super om te zien.
Daarna gelijklangs mijn ouders gereden en langs het stadskantoor zodat mijn vriend de ongeboren vrucht kon erkennen (moet als je niet getrouwd bent). Ondertussen al enkele mensen op de hoogte gesteld. Wel grappig, sommige reageren heel verbaasd. Dachten dat we eerst zouden gaan trouwen. Een aantal vriendinnen van me maakte zich al zorgen om me de laatste tijd, nu snappen ze waarom. Vanavond komen de ouders van mijn vriend langs.
Wat een opluchting!!!!
Meiden, sorry dat ik even alleen over onszelf heb gekletst, lees binnenkort weer bij en dan een reactie op iedereen. Marije, fijn dat het bij jullie ook goed was!

Groetjes, Irene

Hallo allemaal,

meiden die een echo hebben gehad, Fijn dat het allemaal goed is. Echt heel leuk om je kindje al   te zien, he?

Melissa, dus nog iemand zwanger via IVF, gefeliciteerd, fijn dat het is gelukt! Nu er van gaan genieten!

Hier gaat alles nog goed. Zie alleen erg op tegen de discussie met mijn coordinator. Over een paar weekjes gaan wij rond de tafel zitten over hoe en wat met verlof en daarna.Pff, maak me er erg druk om. Ik wil graag 2,5  dagen (5 dagdelen)  blijven werken maar dat zou betekenen dat er iemand voor 2 dagdelen (over 2 dagen) de rest van mijn contract moet opvullen. En dat wil ze niet. Ze wil er niet nog iemand voor zo weinig uur bijzetten. Tja, als ik dat toen had geweten had ik nooit die uren extra erbij genomen. Dat kan nog leuk worden. Minder dan 2 dagen (4 dagdelen) gaat niet heb ook een eigen huis en ik moet ook eten enzo. En 4 of 5 dagdelen werken over 4 dagen vind ik onhandig ben ik maar 1 hele dag thuis maar moet wel voor 3 dagen opvang regelen. Een lastig pakket dus. Zijn jullie hier al mee bezig??

Groetjes Belle

Hoi allemaal,

Wat fijn dat jullie echo's zo goed waren. Ik heb afgelopen maandag een echo gehad terwijl ik hem volgende week zou krijgen. Ik was maandag 6,5 week zwanger, maar ik had een paar druppeltjes bloedverlies en toen mocht ik gelukkig gelijk naar het ziekenhuis. Er was gelukkig niets aan de hand het hartje klopte!!! Dit was mijn eerste echo en volgende week krijg ik gelukkig evengoed nog een echo. Wat was ik opgelucht zeg!!! Het bleek dat de baarmoedermond nu heel erg doorbloed is en als je dan erg naar de wc moet of zo dat je dan ietsje van bruin bloedverlies kunt hebben.

Heel veel succes met de komende echo's.

Groetjes,
Jolanda

Gisteren was ik helemaal in de wolken, vandaag helemaal down. Volgens mij zijn de zwangerschapsemoties voor het eerst toegeslagen...

Het begon vanmorgen al dat ik de echofoto's mee nam naar mijn werk. In de trein wou ik ze nog even bekijken en toen zaten ze niet meer in mijn tas. Waarschijnlijk eruit gevallen toe ik mijn portomonee pakte om een treinkaartje te kopen. Shit, shit!!! Ik had eerst nog hoop dat ik ze misschien toch thuis had laten liggen, maar helaas... Gelukkig hebben we 1 fotootje wel ingescand, maar ik vind het wel heel erg!

Ik keek er heel erg naar uit om het vandaag aan mijn collega's te vertellen. Er wordt bij ons op het werk heel veel over zwangerschappen gepraat en ik was blij dat ik nu eindelijk mijn mond niet meer hoefde te houden. Vanmorgen vertelde ik het aan een directe collega en die reageerde een beetje vreemd. Later kwam ze helemaal in tranen terug omdat ze het zo erg vond voor mijn andere collega (die heeft al 3 miskramen gehad en is al 2 jaar bezig). Ja, ik vind het ook heel erg voor mijn collega, zij had eigenlijk eerst moeten zijn. Maar ik ben wel heel blij met mijn zwangerschap en ik ga dat niet de hele zwangerschap voor me houden! En ik had het bewust al weken terug aan die ene collega verteld omdat ik wist dat ze het moeilijk zou vinden. Uiteindelijk wij met zijn drieen in tranen en de sfeer werd er niet beter op. Ik was echt overstuur ervan! Uiteindelijk ben ik in de loop van de dag wel weer wat rustiger geworden en heb ik het aan een heleboel indirecte collega's ook verteld. En die reageerde gelukkig wel positief.
Maar dat was dus wel een ontzettende domper, terwijl ik er zo naar uitkeek! Heb de hele dag hoofdpijn gehad en ben uitgeput van de emoties. De tranen zitten me hoger dan het lachen.

Gelukkig is mijn vriend erg lief. Hij heeft al geregeld dat we binnenkort een pretecho gaan laten maken zodat we toch nog een fotootje hebben van het begin van de zwangerschap. En ik mag lekker tegen hem aan op zijn kleren snotteren...

Sorry dat ik nu alleen maar over mezelf heb geschreven, maar ik moest mijn verhaal even kwijt!!!

Veel liefs, Irene (snif snif boeha!!! )

hoi aanstaande mama's!!
ik heb a.s. maandag mijn 2e echo. begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden.
ik moet er maar op vertrouwen dat alles goed is. ik hoor hier gelukkig allemaal positieve echo's dus daar kan er nog wel eentje bij!!
Ik heb er nu ook een blaasontsteking bij, erg fijn.....(ik voelde het niet eens zo goed, had geen pijn bij het plassen, soms wat zeurend gevoel in de onderbuik en wel veel plassen. ik dacht dat dat vele plassen gewoon kwam van de zwangerschap.....) dus wees gewaarschuwd dat je een blaasontseking nu wat minder kan voelen dan anders!

groetjes bootje

He meiden,

sjonge, dus een heleboel hebben al een echo gehad! Ik moet nog ff wachten... over een kleine twee weken heb ik m'n eerste afspraak bij de verloskundige en dan gaan we kijken wanneer we de echo gaan doen. Nouja, ik ga zelf uit van half april, met een week of 10-11. Eind april gaan we op studiereis naar Israel voor twee weken en die tijd ga ik het niet nog langer afwachten, :-D Maar dat zal de VK ook geen probleem vinden, lijkt me, :-D
Ik voel me verder aardig goed; niet misselijk enzo. Wel wat moe, (maar 2 jaar geleden ben ik bijna overwerkt geweest en vergeleken daarmee vind ik dit echt peanuts, :-D), en emotioneler dan anders. Van de week een drukke week geweest: alle dagen gewerkt, alle avonden vergaderingen gehad, gisteren naar school, (ja, ik doe ook nog een deeltijd-studie), en dan merk ik nu wel dat ik nergens zin in heb, hangerig, beetje down. Nouja, vandaag dus een lekker hangdagje, vanavond vroeg op bed...

Meeste van m''n collega's weten het al trouwens, (kan m'n mond toch niet houden, :-D), maar iedereen was erg enthousiast. Toch fijn, als mensen zo reageren...
@wie-was-het-ook-al-weer dat die collega ging huilen omdat het bij een andere collega zo moeizaam gaat: Lastig hoor! Vind het toch een beetje aparte reactie... zou ze zelf ook bezig zijn ofzo, en dat het niet lukt... Want zelf huilen omdat een ander niet zwanger wordt.... Ik bedoel: mijn broer en schoonzus hadden bij hun dochtertje wat moeite om zwanger te raken n tobden daar mee, en dat vond ik erg sneu allemaal en leefde erg mee, maar daarom huilen? Tja...

Heb wel een vriendin die het wat lastig vind dat ik zwanger ben, geloof ik, en dat vind ik dan ook weer lastig. Maar we waren/zijn met z'n drieen, twee van ons verhuisd naar andere woonplaats, dus ze bleef een beetje alleen achter. Die andere vriendin is nu net bevallen en nu krijg ik ook een kindje... Denk dat ze bang is dat ze er straks bij in gaat schieten.... Hebben jullie daar ervaring mee? (Die vriendin zelf is trouwens vrijgezel, wil geen relatie en heeft zelf ook geen kinderwens, heeft sowieso niets met baby's...)

Nou, volgende keer reageer ik wat meer, nu ga ik ff bankhangen en bijkomen, :-D

Hoi allemaal,

Ik heb dinsdag mijn tweede echo bij 8 weken, maar dat komt omdat ik vorige keer een miskraam heb gehad. Sindsdien zijn we 2 jaar bezig geweest en eindelijk is het gelukt. Ik vond het ook niet leuk dat tussendoor anderen zwanger werden, maar daar kunnen hun toch niets aan doen??!! Tuurlijk is het dan moeilijk om van anderen heel vrolijk te horen dat ze zwanger zijn...
Mijn vriendinnen hebben of al kinderen van 6 tot 8 jaar, of ze zijn nog helemaal niet bezig met kinderen (of het lukt niet dat ik dat natuurlijk niet weet). Ik zit er dus een beetje tussenin.

Groetjes en succes met de verdere echo's.

Jolanda

Terug
Bovenaan