24 jaar en moederwens... DEEL 2

hoi hoi

een bericht van 17 december zie ik dat veel van jullie inmiddels zwanger zijn. Een hele tijd geleden ben ik al eens actief geweest op dit forum. Voor mensen die mij destijds niet hebben gezien een korte beschrijving. Ik ben een bijna 23 jaar (volgende week woensdag) en heb een hele grote kinderwens. Eigenlijk al bijna 2 jaar. Helaas wil mijn vriend nog niet. Hij vindt dat wij eerst allebei een fulltime, vast baan moeten hebben en het liefst een koophuis.

Op dit moment werkt hij fulltime (wij hebben al 5,5 jaar) en ik werk fulltime als invalleerkracht. Aangezien er geen vast werk te vinden is.

Om dit alles ben ik best een beetje jaloers op jullie. Hopelijk kan ik nog veel leren van jullie berichten.

Heb mij ook aangemeld voor jullie hyves, maar misschien is deze wel alleen bedoelt voor zwangere meiden of meiden die aan het klussen zijn. En daar hoor ik helaas nog niet bij!

groetjes Muckje

Sinds vandaag ineens weer keelpijn, heel vreemd en mijn boven lichaam doet echt veel pijn. Tis net of ik in elkaar geslapen ben en overal beurs ofzo. Vooral met hoesten is het een ramp, maar dat komt nu gelukkig iets los. Ik ga morgen de ha maar weer ff informeren.

Babeken fijn dat je niet hoeft te beginnen met de pil meis. Hopelijk komt alles snel in een wat rustiger vaarwater en mag je hier melden dat je zwanger bent!

Muckje welkom hier. Voor zover ik begrijp werken jullie dus beide fulltime. En heeft je vriend wel vaste baan, maar jij op invalbasis? Tegenwoordig is het idd moeilijk om vast werk te krijgen. Hoe stellen jullie je dat later voor als je zwanger bent en met een kleine? Wil je dan fulltime blijven werken? Anders werk je nu helemaal suf dat je vast werk krijgt, raakt dan zwanger en dan? weer je baan opzeggen omdat je minder wilt werken? Koophuis bied tegenwoordig ook geen zekerheid hoor. Als je het goed hebt samen, ruimte voor een kleine, rekeningen kan betalen en de kleine alles kan  bieden wat hij of zij nodig heeft en zelf ook nog prettig kan leven is het goed toch? Iedereen heeft financiele twijfels en ja tegenwoordig word het er niet makkelijker op allemaal. Maar er zijn meer dingen in het leven toch?

Liefs Nathalie

Dag meiden,

Nathalie, wat rot dat je ziek bent. Rust wel maar lekker uit!! Het schijnt wel dat als je zwanger bent dat je dan langer nodig hebt om te herstellen omdat je weerstand veel minder is als he normaal is..
Wel lief dat je oma nu soep voor jullie maakt!! Knap je misschien weer een beetje van op.

Muckje, jammer dat je vriend no geen kinderen wil. Ik ben het wel met Nathalie eens dat je echt geen koophuis en een financieel gepland leven hoeft te hebben om aan kinderen te beginnen. Misschien voelt je vriend zich daar inderdaad prettiger bij, maar als je als lerares geen vaste baan krijgt dan wordt het wachten op een gegeven moment wel heel lang toch?

Babeken, gelukkig dat je nu niet aan de pil hoeft!! Hoe gaat het verder met je?

Ik heb me wel aangemeld op die hyves maar verder nog niets terug gehoord.. Ik weet niet of het goed doorgekomen is ofzo?

Met mij gaat het goed :) Af en toe ontzettend moe en mijn darmen zijn echt vreselijk vreselijk vreselijk!!!! :)
Maar verder voel ik me heerlijk. Vandaag zijn we voor de 3d/4d echo gegaan en helaas lag onze spruit niet zo heel erg gunstig. Ze heeft een heleboel kunnen laten zien, maar ze kon niet zo'n hele mooie foto's maken want uk lag heerlijk met het kopje tussen de baarmoederwand en de placenta in. Dus mogen we nog een keertje terug komen.. :)
Met 30 weken  moet ik weer een echo omdat ze de groei van het kindje goed willen nakijken omdat het maar twee navelstrengvaten heeft en het dan soms wat minder goed groeit.. Maar tot nu toe groeit alles heel goed dus daar ben ik wel heel blij om.

Hoe is het met de rest van de meiden?? Het is hier erg rustig de laastste tijd.

Liefs,
Nancy

Hi Nancy wat fijn dat jullie jullie kleine weer ff hebben gezien. Jammer dat er geen goede foto's gemaakt konden worden. Maar weten dat alles goed is, is het belangrijkste hè.

Vandaag maar weer eens de dokter gebeld. Is die zelf ziek. Ik dacht laatst nog, wat een weerstand heeft die man. Al die zieke mensen over de vloer en zelf in 25 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat hij ziek was. Nou dat had ik dus beter niet kunnen denken, hahah. Misschien heb ik hem ook wel aangestoken. Ik moest van de assistente de vervangend huisarts maar ff bellen. Alles uitgelegd, maar die nam niet de moeite om ff langs te komen hoor. Nou bekijk het dan. Mijn mams belde nog, die helemaal over de rooie. Heb je wel gezegd dat je zwanger bent en zo lang ziek bent e.d. Ja mam heb het allemaal uitgelegd. Dus nog maar ff paar daagjes afwachten en hopen dat ik snel beter ben en anders de huisarts snel beter is.

Liefs Nathalie

hoi hoi

Nancy fijn dat alles goed is maar jammer dat je kindje niet goed lag zodat er mooie plaatjes waren, nu al eigenwijs, dat wordt wat :)

Nathalie balen zeg dat je nog steeds zo ziek bent, begin december had ik het te pakken maar loop og steeds af en toe te hoesten en te snotteren. Ja we mogen niks nemen he, met zout spoelen doe je dat wel, daar kwam het bij mij wel beetje van los, en eens ff je huis luchten is ook altijd wel lekker, al die bacillen eruit!!! sterkte meis!

Hier alles goed, voor degenen die het op hyves niet lezen ik heb mn eerste echo gehad, wat is dat mooi zeg, het bewoog al goed, en zwaaide even naar ons:) Wel bleek dat we een week verder zijn, aankomende vrijdag zijn we 12 weken op weg en dan zijn we ipv 7 augustus op 31 juli uitgerekend.

Ik heb verder nog niet veel aanmeldingen via hyves, zal het adres dan nog een keertje geven.       moederwens.hyves.nl

Liefs

Hoi hoi,

Even een berichtje vanuit hier. Ben erg moe....heel erg moe dus vandaar dat ik er bijna niet ben. Ik heb zondag nacht de hele nacht met mijn vriend bij je huisartsenpost gezeten. Uiteindelijk is hij geopereerd aan een blindedarm ontsteking. Veel gedoe gehad op het werk. De teamleidster is super negatief bij alles en boord me helemaal de grond in bij alles. Nu had ik er genoeg van en ben bij de maneger geweest. Ik hoef niet meer terug en we kijken waar ik nu tot mijn contract afloopt (31 mrt) zolang nog ga werken. Gelukkig is dat ook opgelost.

Ben gisteren nog ff naar de ha geweest. Had veel steken in mijn buik. Nu blijk ik een blaasontsteking te hebben en heb antibiotica gekregen. Morgen al weer 10 weken zwanger gaat toch redelijk snel. 27 januari weer een echo dat mochten ze toch wel vaker doen....duurt maar lang.

Ik heb me ook aangemeld voor de hyves maar zie er nog niets van??? Hoop dat ik snel eens toegelaten word!!

Groetjes Sandra

Hey Muckje, hopelijk kan je toch snel aan jouw wens werken!

Nathalie, al wat beter?

Hey Nancy, ik moet eerlijk zeggen dat ik me sinds zondag terug supergoed voel, geen pijn meer, waardoor ik het nu allemaal kan verwerken.
Nu is het nog een weekje wachten op de rdtjes en daarna kunnen we er weer tegen aan!
Ga vanavond ook terug voor het eerst lopen, zal een lastige tocht worden, want is al 5 weken geleden!
Super dat het zo goed gaat met jou en de baby!

Och ja, busababe, ben beetje jaloers hoor op jouw mooie echo's!

Sandra, wat een vervelende situatie met je werk... Hopelijk snel een oplossing meid, zodat je je toch wat beter voelt.
Veel beterschap voor je vriend!

Och ja, desondanks al de miserie van laatste tijd, heb ik ook iets leuks om naar uit te kijken... We hebben zaterdag een nieuwe auto gekocht en half volgende week kan ik er al mee rijden! Woehoe!

Groetjes
Babeken

Terug
Bovenaan