28 uur werken: is dat te veel?

[quote quote=10159197] Papa is een vreemde? Opa/oma/tante zijn vreemden? De lieve gastouder/leidster, een vreemde? Ik hoop het toch niet! Ik ben het niet met je eens. Een baby hoort liefdevol verzorgd te worden en de ouders horen hierin het grootste aandeel hebben, maar het is een enorme rijkdom voor een kind om ook andere liefdevolle verzorgers om zich heen te hebben en te leren dat anderen ook te vertrouwen zijn. En daarnaast ben je als moeder, ook nog gewoon mens. Een mens met allerlei wensen, dromen en ideeën en die mogen evengoed nog bestaan.[/quote]
Ik bedoel met vreemden dus iemand zoals een leidster. Geen oma’s ed. Een vriendin van mij inspecteerd kinderdagverblijven, zij komt op heel veel plekken in nl en als ik haar mag geloven is een kdv niet de plek waar je je kind wilt achterlaten. 

Oh wauw! Ik ben juist super tevreden over het kdv waar mijn kindjes naar gaan. Ze worden beide met liefde verzorgd, krijgen duidelijke regels, hebben vriendjes en er wordt veel met ze ondernomen. De oudste laat al heel duidelijk weten graag naar het kdv te gaan. Daar kan wat mij betreft geen inspectierapport tegenop.
Tuurlijk kijk je als ouder anders naar een kdv dan de inspecteur, maar ik denk dat ik ook dat het thuis of bij opa en oma niet perfect zal zijn. Ik voel me in elk geval geen moment schuldig. Ze gaan zelfs tijdens de vakantie (als we niet weg zijn tenminste).

[quote quote=10159322] Ik bedoel met vreemden dus iemand zoals een leidster. Geen oma’s ed. Een vriendin van mij inspecteerd kinderdagverblijven, zij komt op heel veel plekken in nl en als ik haar mag geloven is een kdv niet de plek waar je je kind wilt achterlaten.[/quote]
Wauw, wat een uitspraak! Ik ben wel heel benieuwd waarom je vriendin dit zo concludeert en vind het erg kort door de bocht.
Ik werk zelf op een kdv en er worden ontzettend strenge eisen aan gesteld. Maar of er liefdevol en respectvol met kinderen om wordt gegaan (het belangrijkste als ouder lijkt mij) is nauwelijks meetbaar en wat bij de inspecties ook echt niet de boventoon voert.
Daarnaast scheert ze nu alle kinderdagverblijven over één kam. Totaal niet terecht.
Wat betreft je vraag over je aantal werkuren, ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. De tijd zal het moeten leren denk ik hoe jij en je kindje je daarbij voelen.

Hier ook hele goede ervaringen met het kdv. Mijn oudste was laatst ziek en toen ik zei dat het spelen bij de kindjes niet doorging barstte ze in huilen uit. 
Dat zegt mij meer dan welk inspectierapport of vriendin van de kennis van de zus van mijn tante zegt dit of dat ;) 

Ik werk 24 uur (3 dagen). Ik vind dit voor mij echt de max. Eerlijk gezegd zelfs nog teveel. Had liever 2 dagen gewerkt, of nog liever helemaal niet en gewoon fulltime moeder zijn. Financieel os dit helaas niet mogelijk voor ons. Mocht het in de toekomst op financieel vlak wat beter gaan, ga ik meteen terug naar 2 dagen.
Ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk is, dus doe vooral waar jij je goed bij voelt! Ik denk dat het makkelijker is om bij je werk in uren terug te gaan, dan later weer uren eebij te willen. Dus kijk t gewoon even aan zou ik zeggen!

Tip. Ik neem ouderschapsverlof op. Ik ga dus in werkuren omlaag (en salaris), maar houd mijn oorspronkelijke contract. Ik heb dus recht om op mijn oude uren terug te komen. Mijn werkgever mag dat niet weigeren. Je kunt op deze manier dus ook kijken wat fijn is. 

[quote quote=10159424]Ik werk 24 uur (3 dagen). Ik vind dit voor mij echt de max. Eerlijk gezegd zelfs nog teveel. Had liever 2 dagen gewerkt, of nog liever helemaal niet en gewoon fulltime moeder zijn. Financieel os dit helaas niet mogelijk voor ons. Mocht het in de toekomst op financieel vlak wat beter gaan, ga ik meteen terug naar 2 dagen. Ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk is, dus doe vooral waar jij je goed bij voelt! Ik denk dat het makkelijker is om bij je werk in uren terug te gaan, dan later weer uren eebij te willen. Dus kijk t gewoon even aan zou ik zeggen![/quote]
Doet jouw man ook 'wat goed voelt'? Of ziet hij dat er toch echt geld nodig is om een gezin draaiende te houden, een dak boven je hoofd te hebben, eten te kopen? 
Ik vind het altijd zo schrijnend dat moeders doen wat goed voelt, waardoor de vaders nóg minder van hun kinderen mee krijgen. 

[quote quote=10159478] Doet jouw man ook ‘wat goed voelt’? Of ziet hij dat er toch echt geld nodig is om een gezin draaiende te houden, een dak boven je hoofd te hebben, eten te kopen? Ik vind het altijd zo schrijnend dat moeders doen wat goed voelt, waardoor de vaders nóg minder van hun kinderen mee krijgen.[/quote]
Gaat jou geen reet aan. 

Terug
Bovenaan