28 uur werken: is dat te veel?

[quote quote=10159481] Gaat jou geen reet aan.[/quote]
Maar voor jouw man is het wel relevant. Vaak is de vrijheid van de moeder om minder te werken, de strop om de nek van de vader die (meer dan) fulltime moet blijven werken en zijn kinderen niet ziet opgroeien. 
Toch iets om rekening mee te houden. 

Wij werken beide 32u (4dagen) zodat we beide 1 dag alleen met onze dochter hebben. Ze gaat nog 2 dagen naar een gastouder en heeft het daar super naar dr zin. Ze leert daar dingen die ze thuis niet kan leren (bv omgaan met andere kindjes) maar sommige dingen gebeuren daar ook anders dan thuis, waar wij soms weer wat van leren. Ze gaat ook nog 1 dag naar opa en oma.
Wij zijn hier beide content mee. Voor het geld kunnen we ook minder werken, maar wij vinden onze eigen carrière ook belangrijk. We zien hoe leuk onze dochter het heeft, dat scheelt ook. Als zij het niet naar dr zin zou hebben, zouden we het misschien wel anders doen. 

[quote quote=10159606] Maar voor jouw man is het wel relevant. Vaak is de vrijheid van de moeder om minder te werken, de strop om de nek van de vader die (meer dan) fulltime moet blijven werken en zijn kinderen niet ziet opgroeien. Toch iets om rekening mee te houden.[/quote]
Wie zegt dat vaders die fulltime werken hun kind niet zien opgroeien?  Mijn man werkt veel en is er in het weekend altijd voor onze baby en door de week savonds als ze nog niet in bed ligt. En ja hier hebben wij voor gekozen om het zo te doen en voor ons is dat prima. Daar wordt hij geen slechte vader van. Als jij vind dat de vader meer thuis moet zijn, moet je zelf weten maar hoef je niet steeds te benadrukken in je reacties. 

[quote quote=10159606] Maar voor jouw man is het wel relevant. Vaak is de vrijheid van de moeder om minder te werken, de strop om de nek van de vader die (meer dan) fulltime moet blijven werken en zijn kinderen niet ziet opgroeien. Toch iets om rekening mee te houden.[/quote]
Waar in mijn verhaal staat dat mijn man fulltime werkt? Waar in mijn berhaal staat dat mijn man wel of niet minder wil werken? Waar in mijn verhaal staat dat we hier wel of niet over gesproken hebben? Dus bij deze nogmaals: GAAT JE GEEN REET AAN!!!

Maar voor jezelf vind je vier dagen thuis zijn met je kind te weinig,  maar voor een vader is twee dagen thuis met kind prima?
Waarom meet je met twee maten?

Waar heb ik gezegd dat mijn man maar 2 dagen met mijn kind is? Waar is met twee maten op gebaseers? 
Dus voor de derde keer: HET GAAT JE ALLEMAAL GEEN REET AAN!

Ik heb het niet specifiek tegen jou, maar tegen al die moeders die drie of vier dagen werken te veel voor zichzelf vinden,  maar de vader wel gerust vijf dagen laten werken, want voor hem is twee dagen thuis met de kinderen meer dan voldoende om een goed papa te zijn. 
Waarom zij zelf dan wel minimaal vier of vijf dagen thuis willen zijn met hun kinderen, kan niemand mij blijkbaar uitleggen. 

Terug
Bovenaan