28 uur werken: is dat te veel?

[quote quote=10159801]Ik heb het niet specifiek tegen jou, maar tegen al die moeders die drie of vier dagen werken te veel voor zichzelf vinden, maar de vader wel gerust vijf dagen laten werken, want voor hem is twee dagen thuis met de kinderen meer dan voldoende om een goed papa te zijn. Waarom zij zelf dan wel minimaal vier of vijf dagen thuis willen zijn met hun kinderen, kan niemand mij blijkbaar uitleggen.[/quote]
Omdat het jou geen reet aangaat, daarom! Pfffff.....

Ik zal zelf 1 dag minder gaan werken wat op papier 32 uur zaal zijn maar in de praktijk 40 uur zal zijn ( leerkracht). Ik zou wel minder willen werken maar financieel zal dit moeilijk worden! Mijn man is zzp'er en de ene maand verdiend hij veel minder dan de andere maand! Mijn inkomen is onze stabiele basis! Hij zal zelf 1 dag minder gaan werken! Helaas wonen onze beide ouders niet in Nederland dus oppas oma/opa zit er niet in! Dus 3 dag hopelijk een gastouder maar dat blijkt in deze regio erg lastig te zijn! Dus optie kdv houden we open!
Voor een ieder is de situatie anders en ik vind niet dat iemand anders daar een oordeel over mag geven! Er wordt hier gevraagd naar hoeveel een ieder gaat werken niet naar deddiscussie wie er man of vrouw de zorg van de kinderen op zich gaat nemen!
Start daar dan een ander topic voor!

[quote quote=10159801]Ik heb het niet specifiek tegen jou, maar tegen al die moeders die drie of vier dagen werken te veel voor zichzelf vinden, maar de vader wel gerust vijf dagen laten werken, want voor hem is twee dagen thuis met de kinderen meer dan voldoende om een goed papa te zijn. Waarom zij zelf dan wel minimaal vier of vijf dagen thuis willen zijn met hun kinderen, kan niemand mij blijkbaar uitleggen.[/quote]
  Moeder natuur is zo, vroeger bleven alle vrouwen thuis en was de vader de kostwinner. Al is een vader 7 dagen aan het werk kan je ook een goeie vader zijn op alle vlakken. 

[quote quote=10159847] Moeder natuur is zo, vroeger bleven alle vrouwen thuis en was de vader de kostwinner. Al is een vader 7 dagen aan het werk kan je ook een goeie vader zijn op alle vlakken.[/quote]
En als je als moeder zeven dagen werkt? Of vijf? 
Ik vind dit dus écht bizarre uitspraken. Hallo 2019! Zit je soms vast in een tijdmachine?

Terug
Bovenaan