30+ en zwanger willen worden

@Gebruiker10300422 wauwww gefeliciteerd met de komst van de 2e! Ik hoop dat het voor ons ook binnenkort mag lukken. Zijn nog niet zo lang bezig dus we gaan zien wanneer het gebeurd ?
 
Zwanger proberen te worden met 33 jaar, na 2 maanden zwanger maar helaas vroege miskraam. Daarna na 4 maanden opnieuw zwanger op 34jarige leeftijd. Nu 33 weken onderweg ? beide keren ovulatietesten gebruikt..
 
Net na mijn 33e verjaardag erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ging vrij snel, gebruikte ovulatietesten. Hoewel mijn cyclus heel regelmatig was, vond ik dat toch prettig om een beetje inzicht te krijgen. Wij hebben wat langer gewacht omdat het voor mijn vriend even duurde voor hij er echt aan toe was. Ik voel me overigens helemaal niet ‘oud’, ben erg blij dat wij een stabiele basis hebben, beiden werken en een mooi huis voor ons gezin.
 
Spiraal eruit laten halen begin 2018, cyclus was tegen juni normaal (ik werd door de spiraal niet meer ongesteld). Augustus zwanger en 6 weken later miskraam. 2e keer zwanger in April 2019 uitgelopen in een miskraam 1 dag voordat we paar dagen naar Wenen gingen. 
Terwijl miskraam nog bezig was in Wenen ten huwelijk gevraagd. In augustus 2020 er weer achter gekomen zwanger te zijn. Terwijl we het eigenlijk al een soort van opgegeven hadden. Toen er achter gekomen dat ik een bloedstollingstoornis heb (vandaar de eerdere miskramen) en dankzij bloedverdunners is ze gezond ter wereld gekomen in mei 2021. 
Inmiddels 29 weken zwanger van de 2e nu ik 32 jaar ben. 2e keer was het al raak. Ook bewust zo kort op elkaar omdat door mijn stollingstoornis de kans op miskramen extra hoog is en hoe langer we zouden wachten volgens de arts, hoe moeilijker het zou worden. Hij wordt als alles goed gaat geboren in Augustus. 
 
 
Wat leuk!
Ik ben 30 en sinds november vorig jaar bezig voor ons 3e kindje. Mijn nod is 8 juni. Maar ik heb alle symptomen al dat ik ongesteld ga worden.
Dus heb het al een klein beetje opgegeven..
Heel frustrerend ook. Ik heb zoveel geluk gehad merk ik nu met mijn vorige zwangerschappen. Toen was ik 2 keer heel snel zwanger. Zo zie je maar dat het niet zo vanzelf sprekend is.
 
Toen ik 32(bijna 33) was drie maanden na het stoppen met de pil zwanger geworden. Dat terwijl ik voorheen altijd rookte en ik overgewicht had. Prima zwangerschap geweest. Gezond kindje op de wereld gezet. 4,5 maand na zijn geboorte opnieuw zwanger geraakt, nog altijd overgewicht. Nu 34 en we verwachten over een paar maanden ons tweede kindje. Heel snel dus hier!
 
Ik ben ook 32 en wij zijn bezig voor ons eerste kindje. Ik ben eind november gestopt met de pil. Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus en heb ik veel last van het ontpillen (stemmingswisselingen, acne, roos en in het algemeen voel ik me anders). Deze cyclus heb ik voor het eerst het gevoel dat mijn hormonen een beetje in balans beginnen te komen.
Voor mijn gevoel ben ik niet oud en zijn we nog niet lang bezig. Ik gebruik de ovulatietesten van Clearblue vanwege mijn onregelmatige cycli.
Veel succes met proberen!
 
Terug
Bovenaan