32 en zwanger willen worden

Idd fingers crossed.. elke maand toch weer spannend.

Ik probeer elke maand om er niet mee bezig te zijn, maar elke keer als ik weet dat ik toch bijna ongesteld moet worden het toch wel spannend. Als ik dan gevoelig borsten krijg en wat krampjes voel hoop ik toch altijd wel stiekem dat het zwangerschapsverschijnselen zijn, maar tot nu toe elke maand een teleurstelling. Vooral in de week dat ik dan ongesteld ben heb ik het er het moeilijkst mee. Zodra ik naar de wc ga en het bloed dan zie (sorry lekker smakelijk haha) word je weer met je neus op de feiten gedrukt net als elk krampje wat je voelt. Maar zodra het over is denk ik nieuwe rondes nieuwe kansen.

Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Ja voor ons is het elke maand weer anders. Na de 35 dagen cyclus was ik zelfs blij omdat m'n cyclus weer korter was en ik bang was dat hij nog langer zou zijn. In elk geval staan we er deze maand heel relaxt in omdat we ook bezig zijn met de eventuele koop van een ander huisje dus onze aandacht gaat daar nu ook naar uit. Ik probeer me ook te realiseren dat we nog maar 'kort' bezig zijn en dat het veel voor schijnt te komen bij vrouwen boven de 30 dat ze tussen de 6 en 12 maanden bezig zijn. Dit wordt onze 5e poging dus ik mag nog niet zeuren. Maar ja, wel ongeduldig natuurlijk
 
Hoi Myrte en Wanda,

Ik heb mij net aangemeld op het forum omdat ik in precies hetzelfde schuitje zit als jullie. Ben (volgende week) 32 jaar en net ronde 4 achter de rug zonder succes.

De teleurstelling en scherp zijn op elk klein symptoom zijn zo enorm herkenbaar. Ben ook de eerste dagen van weer een ongesteldheid niet echt te genieten omdat ik zo teleurgesteld ben. Daarna gaat het over in weer nieuwe hoop, zo tegen het einde van een cyclus in spanning en dat herhaalt zich tot nu toe dus al 4 maanden. Probeer mij er niet zo druk om te maken maarja je wilt het graag dus is dan lastig om er niet mee bezig te zijn.

En inderdaad overal om je heen dames die wel zwanger worden...Ik schrijf graag mee!

Ik ben nu weer net ongesteld na ronde 4 en ga deze ronde temperaturen of een ovulatie testmaand doen. Hebben jullie hier ervaring mee en zo ja, wat raden jullie aan? Is er een voorkeur voor een methode?



 
@ Wanda.. fijn dat je toch een beetje afleiding hebt. Ik zelf begin in februari aan een nieuwe baan waar ik nog wat certificaten nodig heb voor de begin datum, geeft voor mij ook een beetje afleiding.  Ik sta er elke maand best wel relaxed in maar elke keer als ik bijna ongesteld moet worden word ik paranoia hahaha.. Maar mogen zeker nog de hoop niet opgeven aangezien we idd nog 'kort' bezig zijn aangezien het maximaal 12 maanden mag duren.
<p style="text-align: left;"><span style="line-height: 1.5;">@veronique.. heel herkenbaar je verhaal
 
Hmm heeft niet mijn hele verhaal meegenomen Verenigde.. Hier komt de rest lol

ik heb zelf 1 maand ovulatietesten gebruikt. Alleen is het erg onhandig omdat je geen ochtend urine mag gebruiken en je urine 4 uur lang moet ophouden. Het beste kan je testen tussen 12 en 4 uur. Dus erg onhandig als je fulltime werkt en die testen stiekem moet meenemen naar de wc lol. Die ene maand helaas niks geworden. Ik ga er zelf weer aan beginnen deze maand. Ik heb gelezen dat de testen van clearblue erg goed zijn en heb deze dan online besteld.. zijn dan net iets goedkoper. Hiervoor heb ik die van de action gebruikt. Die werkten ook best prima.
 
Hey Vernonique, welkom! Schrijf lekker mee! Ik heb 1 maand ovulatie testen gedaan maar die waren steeds negatief (heb ze ook verkeerd gebruikt) Ik gebruikte die van clearblue ook. 7 dagen achter elkaar negatief testen op ovulatie en toen was ik het helemaal zat. Temperaturen had ik willen doen maar toen las ik dat je het elke dag zelfde tijd moet doen en nog voor je uit bed komt. Nou ik werk gewoon en op mn werkdagen moet ik er 06.00 uur uit en op mn vrije dagen heb ik echt geen zin om om 06.00 uur mn wekker te zetten. Ik laat die testen en temperaturen dus gewoon zitten. Wij proberen om de dag te klussen (als we er zin in hebben, moet echt leuk blijven) en dat zou in principe voldoende moeten zijn. Ik heb de laatste 2 dagen wat meer afscheiding gehad dan normaal en ook mijn libido was hoger, dat schijnen ook weer symptomen van eisprong te kunnen zijn. Goh wat ben je je inderdaad toch bewust van je lichaam tijdens deze tijd he.

@ Myrte, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Weten ze dat je zwanger probeert te worden?
 
Hallo allemaal!

Mijn naam is Nathalie ik ben 33 jaar (februari word ik 34) en alleenstaand. In juli ben ik begonnen om te proberen zwanger te worden via een donor. Een goede vriend van mij kende mijn kinderwens en wist dat ik opzoek was naar een donor en bood aan dat voor mij te zijn.Na een hoop papierwerk zijn we eind Juli begonnen met ovulatietest (en met potjes en spuiten mezelf insemineren)

<span style="line-height: 1.5;">Eind september kreeg ik helaas een miskraam na een zwangerschap van 5 weken en 3 dagen.</span>

1 dag voor kerst was ik weer overtijd en heb ik een zwangerschapstest gedaan hartstikke positief en ben vandaag 7 weken zwanger! Dus kop op het kan echt wel en zeker sneller dan een jaar. Er zijn ook genoeg jonge mensen die lang bezig zijn om zwanger te raken.



Groetjes en heel veel succes ik ga voor jullie duimen
 
Terug
Bovenaan