35+ en zwanger uitgerekend in mei

Hallo Sandra en Maaike!

Hier nog een 38-jarige zwanger van nummer 3! Ook mijn kids zijn al wat ouder (nu 10 en 6 jaar) en dit derde kindje is ook enorm gewenst en gepland! Ook wij hebben gelukkig allemaal positieve reacties gehad, hoewel ik wel rekening hield met minder leuke reacties, gelukkig bleef dit beperkt tot verbazing en een voorzichtig polsen of het misschien een ongelukje was. Inmiddels ben ik 39 weken en 3 dagen. Wij hebben gekozen voor een vruchtwaterpunctie die gelukkig goed was. Wij hoefden overigens niet lang te wachten op de voorlopige uitslag: die volgde na 4 dagen. De definitieve uitslag kregen we (beide telefonisch) na 3 weken. Gelukkig alles goed! Ik hoor wel dat dat nu veranderd is, alleen een definitieve uitslag na 3 weken (zo gaat het nu in het lumc). Nu de bevalling zo dichtbij komt ben ik ook steeds meer benieuwd hoe het zal gaan binnen ons gezinnetje met een baby er bij! De oudste 2 hebben zo hun eigen leventje met school, beide 2 sporten, de jongste ook nog zwemles. Ik ben nog steeds erg mobiel en speel dus nog dagelijks voor taxi-centrale, ben benieuwd hoe dat straks zal gaan! Ik denk dat het vanzelf zijn weg wel weer zal vinden, ik hoop alleen dat het haasten en slepen met het kind een beetje binnen de perken blijft. Tegelijkertijd wil ik ook graag dat de oudste 2 hun sporten kunnen blijven doen  en afspreken met vriendjes! Hoe zien jullie het reilen en zeilen binnen  het "nieuwe" gezinnetje? Ik heb er in ieder geval wel veel zin in!

Groetjes,

Loeki

Ja, heel leuk straks weer zo'n lekker kleintje in huis.

Ik had niet veel spullen meer, we hadden de kinderstoel en box bewaard voor mijn zusje.
Maar nu moeten deze spullen toch weer eerst bij mij gebruikt worden, haha.

Er waren nogal wat misverstanden omtrend de uitslag van mijn punctie.
Ik had hem op maandag laten doen en de verloskundige zei dat hun vrijdag de uitslag wel zouden hebben en mij dan zouden bellen. Ik maar wachten, om 16.00 uur nog niets gehoord, toen heb ik zelf gebeld en zeiden ze dat hun gebeld zouden worden als de uitslag niet goed zou zijn en ze hadden niets gehoord.
Inmiddels was ik nogal zenuwachtig en ik mocht maandag zelf pas naar Maastricht (AZM) bellen. Mijn zus was inmiddels op de koffie gekomen en die zei, bel nu toch naar Maastricht, wie weet.
Dus ik bellen en ja hoor, ze hadden de uitslag en alles was goed.

We hebben toen natuurlijk  een heerlijk weekend gehad, haha!

Wat jij zegt over dat goede gevoel bij de zwangerschap dat heb ik bij deze ook.
Vier jaar geleden heb ik een miskraam gehad en toen voelde het van het begin af aan niet goed. Toch bijzonder hoor dat je gevoel zo vaak blijkt te kloppen.

Bij de 20 weken echo kunnen natuurlijk nog andere dingen ontdekt worden, maar alles was ook hier goed. Ze kijken dan echt overal naar, had ik niet gedacht.
Ze bekijken de hersentjes, de nieren, longen, hartje natuurlijk maar ook of het kindje een hazenlip heeft. Ik heb dit bij mijn andere kinderen nooit gehad.

Het is wel een geruststelling als het allemaal goed blijkt te zijn hoor.

Jij heel veel succes en ik hoop nog iets van je te lezen op het forum.

Groetjes Sandra

Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest en alles was goed.
De bloeduitslagen waren binnen en alles goed.
We hebben het hartje gehoort, dat was echt mooi!

Wij hebben in elk geval geen negatieve reacties gehad om dat ik nu 35 ben. Alleen een paar reacties als: oh ik wist helemaal niet dat jullie kinderen wilden.
Verder is iedereen positief en blij voor ons. Zeker als we vertellen dat we er lang over hebben gedaan en wat hulp nodig hadden. Dan is iedereen helemaal blij voor ons.

Ik sprak een vriendin die juist heel vroeg een kind heeft gekregen en het is mooi om te zien hoe verschillend we reageren op de zwangerschap. Zij had het er over dat  ze het niet erg vnd om rekening te houden met minder drinken zodat je de volgende dag niet brak bent omdat je voor je kind moet zorgen. Die fase heb ik al gehad. Ik heb zo ie zo geen zin om brak te zijn.  

Hallo 35+ meiden,

Leuk om jullie berichten te lezen. Even voorstellen: ik ben 37 jaar oud en zwanger van ons vierde kindje. Onze kinderen zijn in de leeftijd 5, bijna 4 en 14 maanden. Allemaal jongens en we krijgen nu dus regelmatig te horen "jullie gaan zeker voor een meisje?". Tja sommige mensen staan blijkbaar met de mond vol tanden en weten niets beter te zeggen... Oh ja, morgen ben ik 15 weken zwanger en ben 13 mei uitgerekend. Het gaat heel goed, afgezien van het brakkige gevoel, maar dat hoort erbij en is een goed teken.

In tegenstelling tot de meeste van jullie hebben wij ervoor gekozen geen testen te laten doen, en laten het op ons pad komen. Wel laten we de 20 weken echo doen zodat we bij de geboorte voorbereid zijn en er evt maatregelen (zoals medisch team) getroffen kunnen worden.

De jongens zijn heel enthousiast en sochtends als ze bij ons in bed kruipen moet de oudste altijd even aan mijn buik voelen waar het kindje zit. Erg lief en leuk dat hij er zo mee bezig is.

Vier december moet ik naar de gyneacoloog voor een intake. Ik hoop dat ze dan ook een echo maken, zal wel. Toch altijd weer spannend omdat je op dit moment, afgezien van het brakke gevoel, nog geen aanwijzingen van "leven in je buik" hebt.

He meiden, succes!

Groetjes,
Liene

Liene leuk dat je met ons mee komt kletsen.
Leuk zeg 4 kinderen! Dat wordt een gezellige drukke boel bij jullie, maar met 3 jongens zal dat nu ook wel zo zijn.

Waarom ga je naar de gyn? Gaat het niet helemaal goed?
Ik heb alleen bij de gyn gelopen om zwanger te worden, nu hoef ik daar niet meer heen.

Wij hebben ook geen tests laten doen, maar ik wil wel bij de 20 weken echo weten of alles goed is.

Hoi DeeDee,

Gelukkig gaat alles goed met de zwangerschap! Ik moet naar de gyn. omdat de eerste met een keizersnede geboren is, en dan moet je zowiezo bij volgende zwangerschappen in het ziekenhuis bevallen. Dus vandaar de intake. Als de zwangerschap goed verloopt kom ik bij 36 weken zwangerschap weer onder controle van de gyneacoloog. Wanneer heb ben jij 20 weken zwanger?

Groet,
Liene

Aha vandaar dat je naar de gyn moet.
Ben je van je andere kinderen wel op een gewone manier bevallen?

Ik zou het liefste thuis bevallen. Als er iets mis is dan natuurlijk in het ziekenhuis, maar als er geen reden voor is dan wil ik het liefste thuis. De kleine is al in het ziekenhuis gemaakt ik hoop dat het thuis wordt genboren.

Ik ben vandaag 16 weken zwanger, dus over precies 4 weken ben ik 20 weken hahaha.
Ik ga vandaag bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo.

Hoi Maaike,

Ik heb gisteren de punctie gehad. Ik vond de behandeling erg meevallen. Ik was bloednerveus vantevoren maar dat was helemaal niet nodig geweest. Pijn heb ik niet gevoeld. Thuis ben ik op de bank gaan liggen en heb wel de hele tijd vanalles in mijn buik gevoeld. Vanochtend ook in bed gelegen en nog steeds af en toe pijn in mijn buik. Gelukkig mag ik vandaag om half 5 naar de VK om alles te laten controleren, met die afspraak ben ik superblij, want ik haal me vanalles in het hoofd. Bloedverlies en krampen heb ik niet dus het zal allemaal wel goedkomen.......Ik probeer me ook niet druk te maken over de uitslag, dat zien we dan wel weer.  Wel spannende tijd hoor! Over drie weken krijg ik bij een goede uitslag een brief in de post, bij een slechte word ik gebeld. Het geslacht sturen ze naar de VK. Ik denk wel dat ik het geslacht wil weten. En jij wil jij het weten? Maak je je zorgen om de punctie? Pas na de 20 weken  echo voel ik me denk ik geruster.

Mijn zwangerschap gaat verder  wel  goed al voel ik me  minder goed dan  bij de eerste (veel last van mijn bekken) en ben ik al erg dik. Volgens mij had ik  de vorige keer bij 25 weken pas  een buik zoals ik nu heb. Ik ben nu 16 weken.  Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan. Dan schrik ik me vast rot!  Op mijn werk zijn nog 4 andere vrouwen zwanger (allemaal van die bonestaken) en door collega's wordt ook geregeld opgemerkt: Je ziet het al wel zeg bij jou! Raar eigenlijk, bij mijn eerste kon ik niet wachten tot je iets zag en nu probeer ik het zowat te verbergen.

Ik heb besloten om ruim een maand langer verlof te nemen. Eigenlijk zou ik eind juli weer moeten beginnen, maar ik neem vakantie op tot 1 september. Totaal ben ik dan 5 maanden vrij. Heerlijk!

Heel veel succes van de week met punctie! Laat je me nog even weten hoe het is gegaan?

Groet
Lies

Terug
Bovenaan