35+ klussers 3

Gatsie Wietske, met dit weer inpakken pffff ik heb vandaag met mijn zoontje in het badje buiten onder de partytent gezeten. Heerlijk was dat. Bij ons waren er ook buren die aan het inhuizen waren, had echt medelijden...

Succes morgen met verhuizen, het wordt gelukkig wat minder warm.

Hoi hoi,

ja hoor ik lees nog mee als ik de tijd krijg van ons  ventje. Dennis is deze week weer gaan werken, dus ja,   heb het druk :)
Met dit warme weer wil Ferdi gewoon niet zo goed slapen overdag en is de hele tijd erg aanhankelijk... wil de hele tijd tegenme aanliggen. Lekker hoor met dit weer.
Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed, dus dat scheelt alweer.

Spannend hoor Wietske, wanneer mag je gaan testen? ik duim voor je hoor!!!!
en succes met t verhuizen, gelukkig wordt het minder warm.

verder ook spannend met iedereen die bezig is met naar de ha, gyn etc, hopelijk snel veel zwangeren!!

hopelijk heb ik binnenkort weer wat meer tijd om vaker te reageren, al heb ik hier bij 'zwanger worden' niks te zoeken op het moment, heb mijn handen vol aan de eerste spruit. (wat zeeeeer ws ook wel de enige zal blijven)
Maar ben gewoon wel heel benieuwd hoe het met jullie gaat natuurlijk!!!

Hoi allemaal,

Heerlijk, zo'n knuffeltje toch, al is het wat warrm!?   Geniet maar lekker hoor. Je bent er wel heel stellig over dat het bij een blijft, nou, dat kan nog veranderen hoor ;-), kijk maar naar mij( de wens in ieder geval dan) maar een kindje heeft wel een enorme onvoorziene impact op je dagelijkse leventje, ik moest de eerste tijd wel helemaal mijn draai vinden en alles  beter plannen zodat ik voor mezelf ook nog wat tijd overhield.  Enne, het klinkt heeeeeel afgezaagd, maar.....ik vind het echt telkens leuker worden!!!!

Wietske, hoe voel je je? Zit je erg in spanning? Ik duim heel erg hard voor je hoor! Maar ws. heb je genoeg afleiding met de verhuizing nu.

Nou, wij hebben ons gisteren heel onromantisch over een testje gebogen (letterlijk en figuurlijk, wat een gedoe zeg!).... en alles zag er goed uit. De eerste geruststelling is er dus al. Wel grappig dat de vebazing over de hoeveelheid zo'n opluchting voor hem was, wat is dat toch met mannen en hun 'goedje' he, hihi. nu komt de komende tijd even op mij neer oei, oei....

Maaike, hoe is het daar? Nog vol goede moed, en op vakantie misschien?

Mirjam, ik vind het prima als je alles wat je dwarszit hier van je sfschrijft  hoor, heeft mij ook vaak genoeg geholpen en daar zitten we hier tenslotte ook met z'n allen voor toch? Al schrijvende kwam ik vaak genoeg zelf tot andere oplossingen of conclusies en kun je voor jezelf ook wel eens dingen makkelijker op een rijtje zetten.

De vriendin waar ik het van de week over had, vertelde dat ze er zo'n anderhalf jaar over had gedaan om zwanger te worden en dat ze achteraf dacht dat het er wel eens mee te maken kon hebben dat haar zus al een paar jaar voor de eerste bezig was( ivf. pogingen gehad  e.d.). Toen ze eindelijk zwanger was viel er een last van haar schouders en was ze binnen een maand ook zwanger. Toch best apart he. Het kan toeval zijn natuurlijk. En het geldt zeker niet voor iedereen hoor, ik wil hier niet mee zeggen dat het allemaal tussen onze oren zit, absoluut niet!!!  Maar voor mezelf ben ik ook wel eens een beetje bang dat er een paar belangrijke twijfels zijn die me belemmeren om zwanger te worden.
Nou, genoeg kost voor vandaag, hopelijk word ik niet verkeerd begrepen en stoot ik niemand voor zijn hoofd, want dat is zeker niet de bedoeling, ik heb er nl. zelf ook een hekel aan als er gezegd wordt( vooral door buitenstaanders) dat je er niet zo mee bezig moet zijn enz., enz.

Nou, lekker weekend allemaal en geniet nog van het mooie weer, leker bbq-en allemaal!
Liefs Gwen

He meiden, wat is het hier rustig! Allemaal onze zonden aan het overdenken? hahaha

Wietske, hoe is het bij jou, voel je al wat? Nog een klein weekje wachten toch? En hoe gaat het met verhuizen, alles al weer een beetje op zijn plek?

Bries, gelukkig is het nu weer wat koeler he? Zit Ferdi niet meer zo vastgeplakt aan je? Waarom denk je dat Ferdi jullie enige kindje zal blijven (of ben ik nu te vrijpostig?)

Gwen, moest echt ff lachen hoor. Ik zie het al helemaal voor me jullie samen met dat testje hahaha. Hoe berekent dat testje dan de hoeveelheid cellen? En hoeveel was tie? Maar inderdaad wel alvast de eerste hobbel genomen.
Wat een verhaal van je vriendin, volgens mij kan dat echt hoor. Ik denk echt dat je onbewust je lichaam kan sturen. Maar heb je nog steeds twijfels? Of worden dat er al minder? Je mannetje wil nu toch wel naar de medische kant kijken toch?

Wij mogen morgenvroeg weer naar de gyn. Ben zo benieuwd en ook al zenuwachtig. Je weet maar nooit wat ze je gaan vertellen. Morgen horen jullie meer.

xx Luna

Hey meidn,

Even een heel kort berichtje, zit middenin de  verhuizing.
Jullie hebben helemaal gelijk, de verhuizing geeft veel afleiding en dat scheelt.
Toch is het heel spannend, want ik heb een heel ander gevoel in mijn borsten, mijn temp[ is en blijft hoger dan anders en (helaas) ik ben extra chagerijnig, dus wie weet......

Allemaal groetjes
Wietske

ps nod is 6-8 aug.

Hi,

Spannend Luna, morgen weer naar de gyn. Toch ook voor de uitslag van je man? Haha, daarom ook zo benieuwd hoeveel Ralph had opgehoest;-) !! Nou, volgens mij was het niet zo heel veel hoor(4 ml.) maar aangezien er in de bijsluiter stond aangegeven dat er onder de 1 ml. geen test kon worden gedaan, en er nog een voorbeeld kwam met 2ml., leek het natuurlijk heel wat. Dat doen ze natuurlijk ook expres he, snap je wel....Grappig trouwens  om te zien dat het binnen een kwartiertje veel dunner en vloeibaarder wordt. Dus toch een kwartier met de beentjes in de lucht in het vervolg!!!! En ze raadden in die test ook aan om drie tot tien(!)  dagen van te voren geen seks te hebben, om de produktie goed aangevuld te hebben. Misschien dan toch maar niet meer iedere dag klussen in de vruchtbare tijd he.

Nou ik ben weer eens geveld door een keelontsteking met hoge koorts, dus hopelijk heeft dat geen invloed op mijn eisprong e.d. Volgend weekend is dat al weer zo ver, dus snel uitzieken. Heb trouwens 4 september examen (binnenhuisarchitectuur), dus als ik dan net zwanger ben hoop ik dat ik niet al te moe ben.Ja, het zal wel raar overkomen dat ik soms nog zo twijfel, ik denk dat het komt doordat ik (achteraf) behoorlijk  ben   geschrokken van de bevalling, dat Aron in een erg kritieke toestand geboren werd, en de bekkeninstabiliteit waar ik lang last van heb gehad, en het weer opnieuw beginnen met een klein handenbindertje. Maar bij een tweede kind is alles natuurlijk weer anders en bovendien is alles allemaal goed gekomen. Dus....waar ik me nou zo druk om maak?

Het klinkt wel hoopvol, Wietske, de verhoogde temp. en het anders voelen. Ben zo benieuwd voor je, ik leef helemaal met je mee.

Luna, als de uitslag van je man goed is, welke stap nemen ze dan?

Nou, ga weer even slapen, wil snel weer beter worden.
Liefs Gwen

Oeps Gwen, ik kwam dit tegen op een forum voor moeder worden rond de 40 jaar, waar ik ook schrijf: "Ik zag ook op internet een test om de zaadkwaliteit te testen maar mijn aanstaande geeft les op een roc in biochemie en zegt dat het grote onzin is om te testen. Bij een test thuis kan je waarschijnlijk alleen maar testen of het suikergehalte ervan goed is... dus mannen: trap er niet in!!!"

Hoi,

Alle uitslagen zijn goed!! zowel bij mij als bij mijn mannetje. Op de echo is het baarmoederslijmvlies gemeten, was ook goed en de follikel was 18 cm. Dus ja, hoe nu verder? De hamvraag is of we sneller zelf zwanger worden of dat het via de medische weg sneller zou gaan. Zijn advies was om tot het najaar (november) zelf door te gaan en dan weer terug te komen, als we dat nog willen. Dit gaan we dus ook maar doen, want wil nog niet aan de hormonen...
Heb nog wel gevraagd of het het beste is om om de dag te klussen of iedere dag. Hij zei dat het om de dag het beste is en dat het zaad zo goed is dat dat wel goed overleeft.
Volgende week maandag moet ik nog bloed laten prikken voor het progesteron en dan die woensdag erop bellen.

xx Luna

Terug
Bovenaan