35+ klussers 3

He gatsie Wietske, nu al???   k zag dat je volgende nod nog net in 2008 is, ik hoop dat je met een hele mooie verrassing 2009 in mag gaan!
dat geldt natuurlijk ook voor de rest!

Mijn moeder krijgt volgende week en die week er na meer onderzoeken. gister hebben ze niks gedaan eigenlijk alleen uitgelegd wat er verder gaat gebeuren. Wel heeft de arts al alles in gang gezet zodat ze begin januari geopereerd kan worden. Afhankelijk van de uitslagen wordt bepaald wat ze precies gaan doen, maar waarschijnlijk gaan ze haar hele maag weg halen, en misschien ook de slokdarm als ik het goed begrepen heb, je schijnt zonder te kunnen. bah, vind het echt heel eng allemaal.

He bah Bries wat een narigheid en een onzekerheid allemaal... ik weet precies waar jullie nu doorheen gaan. Ik hoop dat het mee zal vallen voor haar. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie!!!!!

xxx Luna

Nu even voor de anderen:

Gwen,  klinkt toch beter dan de vorige keer!! Ik doe nog steeds acupunctuur, in combinatie met chinese kruidentherapie en het helpt mij goed. Mijn energie is veel beter, als je mijn tong ziet (dat doen ze...) dan is dat een hele verbetering dan bij een paar maanden geleden. En inderdaad kun je allerlei blokkades hebben. Je moet er wel langer mee bezig zijn, omdat veranderingen langzaam gaan en je moet weer een fundering opbouwen zodat je zonder kruiden en ook de acupunctuur kan. Ik merk het vooral aan mijn handen. Al jaaaaaren heb ik rond september/oktober en dan de hele winter tot mei aan toe  hele zere handen, ze zaten  altijd vol met kloven (hele droge huid) en nu niet meer, ja heeel af en toe, maar dat smeer ik dan goed in (dat deed ik altijd al, maar hielp niet echt), dus dat is voor mij echt een bewijs! Ik zou zeggen gáán, maar ja wie ben ik

Mirjam, ff een dikke knuffel voor jou XX

En Wietske, is er al wat bij je zus??? Jammer hoor dat je al weer ongi bent. Je bent aldoor wel erg vroeg he? Kan me voorstellen dat je tegen ivf opziet, zou ik ook doen. Maar weet je, het kan je wel helpen. Als ik niet al een kindje had gehad, zou ik ook voor ivf gaan hoor.

Hier niets nieuws onder de eeeh sneeuw haha. Mijn borsten voel ik sinds 2 dagen al niet meer en eergisteren ging mijn temp 0,2 omlaag (is gisteren en vandaag weer omhoog gegaan) dus ik geloof er niet meer in. Tis nu even uitzitten tot de nod en dan ga ik weer voor de volgende ronde -zucht-

xx Luna  

Hoi,

Brigitte wat vreselijk naar allemaal. Mijn moeder kreeg blaaskanker en is 2,5 jaar ziek geweest en toen gestorven, dus ik heb dit soort ellende van dichtbij meegemaakt. Mijn schoonmoeder heeft 12 jaar geleden darmkanker gehad en is geopereerd en heeft nu een stoma. Sindsdien gaat het goed met haar, ze moet wat om haar eten denken, maar ze voelt zich prima en is gelukkig. Het kan alle kanten opgaan, maar het is een vreselijke k-ziekte!!

Nu mijn nieuws, weer goed en slecht.
Mijn zusje heeft een wolk van een dochter!!! 3210 gram en ze heet Amber. Geboren op 5 december dus, mooi kadootje!!
Gisteren natuurlijk direkt geweest en heerlijk een poos met het wurmpje op de arm gezeten, prachtig!!!
Thuis later (Rotterdam is ruim 3 uur rijden voor ons) een enorme inzinking gehad met veel verdriet en huilbuien, ook logisch natuurlijk.
Morgen komt mijn schoonzus op visite met een zoontje van 2,5 maand, ook weer hartstikke leuk, maar als ze weer weg zijn zullen de tranen wel weer komen.

Dinsdag heb ik even op de site van het UMCG gekeken naar de informatie over ifv, daar ben ik een beetje van geschrokken. Er stond namelijk o.a. in dat ze voor mannen ook een leeftijdsgrens hanteren, namelijk 55 jaar. Mijn man is 55 en wordt in februari 56!.
Daar heeft onze gyn niets over gezegd, zal ze wel niet weten.
Elders op het internet las ik dat de verschillende klinieken in nederland verschillende leeftijdsgrenzen hanteren variërend van 55 tot 65 jaar. Zou toch te zot zijn als wij straks naar Maastricht of weet ik veel zouden moeten omdat ze in Groningen vinden dat een man van 55 te oud is om nog papa te worden, BELACHELIJK!
Zo, dat lucht op.
Maandag de gyn maar gelijk bellen voor de volgende afspraak want ik wil het nu allemaal zeker weten.

Liefs wietske.

Hoi allemaal,

Wietske, gefeliciteerd met je nichtje! Ik snap dat er een boel emoties loskomen hoor. Dat lijkt me heel normaal. En straks nog meer baby-bezoek...
Het lijkt me sterk dat ze jullie niet van te voren inlichten over de leeftijdsgrens en jullie straks ineens voor verrassingen komen te staan. Zou bezopen zijn als je daarvoor een heel land moet doorreizen waar ze andere normen hanteren.  Ivf lijkt me een behoorlijk grote stap, maar voor een eerste kindje zou ik daar ook zeker voor gegaan zijn hoor. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en heb je nog een leuke verrassing dit jaar! Ik duim voor je in ieder geval.

Luna, jammer dat het er voor je gevoel niet in zit deze maand, het geloof wordt ws. net als bij mij steeds kleiner maar de hoop blijft even groot he. Ik weet het ook niet meer hoor, ik denk wel dat als volgende maand mijn fsh nog zo hoog is er verder geen stappen in het ziekenhuis worden genomen en we ons tot hypnotherapie of acupunctuur moeten gaan wenden, waar ik wel wat in zie. Ik weet niet waarom ik toch maar steeds die stap niet neem.....het is echt niet alleen luiheid. Komt denk ik ook wel doordat ik eerst nog het thuisfront moet overtuigen van het nut van  alternatieve therapie.

Nou, ik duim nog even door voor de goede afloop (wanneer en welke dan ook) voor iedereen.....
Liefs Gwen

Hey hey,

Jeetje Bries wat erg van je moeder hoop dat het allemaal mag meevallen voor der!!! Heel veel sterkte hé meis!!!

En ook weer een hoop rode duivels bah bah wat een terleursteliing voor jullie weer, hoop dat het volgende maand beter gaat voor jullie!!!

Luna klinkt niet hoopvol maar goed het is pas zo als je de rode duivels ziet succes meis!!!

Wietske, hey meis snap je heel goed hoor je hebt ook een kinderwens en dat steekt als je iemand anders zo ziet met een kleintje!!! Maar alsnog gefeliciteerd met je nichtje!!! Wat raar dat er een leeftijdgrens is voor ivf, wist ik helemaal niet en heb je ook in Duitsland gekeken of dit daar ook lukt!!! Hoop dat het voor jullie mag lukken als jullie een ivf behandeling ondergaan mogen. Alvast heel veel succes het is een zwaar traject maar wie weet ook een mooi resultaat voor jullie hoop het zo!!!

Gwen, je hebt dus wat beter nieuws gekregen wat fijn hoor ook al geeft het je nog niet alle zekerheid !!!!
Hoop dat alles goed blijft gaan met je ook al is de weg nog zo lang wie weet komt jullie wondertje zomaar toch zou mooi zijn toch!!! Succes meis!!!

Hier is het behoorlijk zwaar aan het worden allemaal zit er ff doorheen maar vindt eigenlijk dat ik niet moet klagen naar jullie verhalen moet ik me diep schamen, jullie hebben er alles voor over om kwalen te krijgen!!! Maar goed heb gewoon erg veel last van mijn onderrug waardoor ik nog minder kan als ik al doe en slapen is helemaal een ramp!!! Het is nog maar ff maar zit er aardig doorheen!!!! Volgende week ga ik weer op controle wie weet gaat het dan langzaam wat beter!!! Hou jullie op de hoogte!!!

Lieve meiden sorry van mijn klaagverhaal!!! Hoop op heel veel goed nieuws van jullie wie weet wat de kerst doet!!! Dikke knuffels voor jullie allemaal!!!!

Liefs Sandy 34 wk en 2dgn

Wietske, gefeliciteerd met je nichtje! En meid, ik denk dat we allemaal je gevoel begrijpen hoor... Hier om me heen zijn er ook weer veel zwanger of net bevallen en ben best jaloers. Maar ja, je kan de natuur niet dwingen ook al heb je het gevoel dat jij nu een keer aan de beurt bent, was het maar waar....

Hier ook weer de duivels aangeland. Betekent wel dat ik mijn eisprong echt goed voel, want dat was op dag 10 en de luteale fase was 14 dagen, dus klopt precies!! Cyclus was deze keer wel heeeel kort, 24 dagen, nog nooit meegemaakt....

De 'afwachters'
Gwen                                                                  17-12
Alex                                                                      27-12
Wietske, ronde 20, 1e kindje   30-12

Luna                                                                         03-01

Zwanger!!!!!
 uitger. datum
Maaike                      17-05-2009  
Jet                                   15-06-09
Emma
Sandy                       20-01-09

De Rooie Klats!!!!
Mirjam                     28 november; cyclus van 26 dagen
Wietske                 4 december,   cyclus van 24 dagen
Luna                           7 december, cyclus van 24 dagen

Terug
Bovenaan