35+ klussers 3

Hallo dames,
Bah alweer twee dames in het onderste lijstje, balen.
Brigitte, wat een rot nieuws van je moeder. Heel veel sterkte meid, ik denk vaak aan je.
Wietske, ik begrijp je helemaal hoor, met je tranen. Zo'n hummeltje in je armen houden is heerlijk en daarna krijg je het moeilijk, het is zo dubbel. Ik hoop echt dat ivf bij jullie het verschil gaat maken (ook al moet je ervoor naar verweggistan, wel stom natuurlijk). Mijn zus  van 42  stapt nu het ivf traject in en is best wel bang, maar ze heeft ook van mensen gehoord die zeiden dat het allemaal best meeviel. Zij heeft nog geen kinderen en moest huilen toen ik zwanger was. Mijn broer is vader van bijna 4-jarige, maar zijn ex-partner is er met hun kind vandoor gegaan naar het buitenland en hij heeft al 9 maanden niets vernomen. Een lang en triest verhaal voor hem. Kortom, ook hier zal een zwangerschap en geboorte een golf van gemengde gevoelens en tranen teweeg brengen.
Gwen, het ziet er toch iets positiever uit dan je in eerste instantie dacht toch, houd moed meid.
Sandy, nog even vol houden, een paar weken. Als je zwanger wilt raken denk je dat je al die kwalen voor lief zal nemen, maar het kan echt heftig zijn. Ik was tijdens de eerste zwangerschap zo ziek geworden dat ik bij mijn eerste gyn bezoek gelijk aan het infuus moest en in het ziekenhuis moest blijven. Toen dacht ik nog: doen mensen dit meer dan 1 keer? Nu zou ik er een moord voor doen (figuurlijk gesproken natuurlijk), wij wachten nog steeds op ons eerste kindje.

Nou meiden, zet'em op allemaal.
Knuffel, Alexx

Hallo,
Ik reageer niet meer veel op jullie berichtjes...ik volg het nog wel.
Ik ben zelf erg wanhopig en ik weet niet meer wat ik moet.
Ernstige stress omdat ik bang dat ik in de overgang ben. Als ik dan ook nog geen ovulatie meet, wat nu het geval is, denk ik echt dat het te laat is. Hij blijft gewoon negatief!!

En ik ben vooral heel erg boos. Ik ben na de miskraam, 1,5 jaar geleden regelmatig met klachten bij de gyn geweest. Ik ben steeds gerustgesteld, maar veel onderzoek is er niet gedaan. Dus waar baseren ze hun oordeel op??? Ik heb nu na 1,5 jaar (en ruim 2 jaar in totaal) recht om serieus genomen te worden.

Ik kan verbeelding niet meer van realiteit onderscheiden; ik denk echt dat ik verschijnselen heb van de overgang; maar het kan ook van de stress komen.
Ik weet het niet meer.

Ik hou het niet vol tot 7 januari, wanneer ik bij de gyn terecht kan. Morgen ga ik naar de huisarts en wil ik hem vragen mijn bloed te testen.

Ik weet niet meer hoe ik positief moet blijven.

Ik kan het niet opbrengen om op jullie allemaal te reageren.

Ik hoop dat dat weer terugkomt.

groet, Mirjam

Hoi allemaal,

Hey ale, net als je zus heb ik voor mezelf toch ook eigenlijk wel besloten om definitief voor ivf te gaan. Ik heb veel informatie op internet gelezen en de conclusie is steeds weer dat er een grote kans is dat je eicellen na je 37 ste in kwaliteit achteruit hollen en dat je dus beter niet te lang kan wachten. Ik durf het niet aan om nogeens een half jaar en nogeens een half jaar af te wachten en vervolgens toch nog te besluiten tot ivf, deze stress duurt nu al lang genoeg!!
Als zij 42 is kan zij ook lang niet overal terecht toch? onder andere in Groningen hanteren ze een grens van 40, maar in utrecht weer niet. Wij zouden ook in Utrecht terecht kunnen, maar dat is 200 km hier vandaan!
Ik heb ontdekt dat er een 'Zentrum fur Fortpflanzungsmedizin' in Leer is, dat is maar zo'n 15km!! Misschien dan toch maar hulp zoeken hier in Deutschland.
Ze zijn hier wat soepeler met regeltjes en zo, morgen maar eens bellen.

Mirjam, ik begrijp je denk ik wel een beetje. Ik heb zelf ook veel last van stress doordat ik niet zwanger wordt. Van nature ben ik al gevoelig voor spanning en dat merk ik nu ook. Ik heb af en toe zelfs last van hyperventilatie en 's nachts kleine paniekaanvallen. Heb vannacht ook weer de halve nacht wakker gelegen!
Voor mij helpt het om gewoon door te pakken en een besluit te nemen, een beetje als jij doet. Gewoon heen gaan en je niet af laten schepen!

Wat een verhaal alweer, allemaal groetjes!
Wietske

Hoi allemaal,

Luna, toch weer erg balen he, ook al heb je als troostprijs dan een regelmatige cyclus. Het  lijkt wel steeds onrealistischer worden he.                      
Sterkte weer meid.
Aangezien ik ergens heb gelezen dat je nauwelijks kans hebt om met een fsh van 15 zwanger te raken stel ik me nu al in op de volgende ronde. Dan kan het alleen maar meevallen.

Mirjam, ik begrijp je frustratie en verdriet hoor, en zeker als je gyn je niet verder helpt is dat heel vervelend. Misschien ook  eens al je hormonen laten checken? En dan moet je dat minimaal drie maanden achter elkaar testen, anders heb je nog geen reeel beeld. Maar stress heeft ook een grote invloed, dus dat zal ook meetellen. Je hebt ook behoorlijk wat moeten verwerken afgelopen tijd. Ik hou me vast aan het feit dat als je nog een regelmatige cyclus hebt, er nog steeds gewoon kans is om zwanger te worden, maar ik ben eerlijk gezegd ook behoorlijk geschrokken vorige maand. Ik denk nu wel bij mezelf dat als het niet meer lukt het zo had moeten zijn. Dan maar heel erg gelukkig met zijn drietjes....
Sterkte in ieder geval en hopelijk heb je er iets aan.

Brigitte, hoe gaat het daar, misschien al wat geruststellend nieuws van de artsen gekregen, of is het nu wachten op het volgende ziekenhuisbezoek? Mijn moeder heeft zo'n tien jaar geleden borstkanker gehad en is nu ws. helemaal genezen, maar ze staat nog steeds onder controle van het ziekenhuis. Het blijft je hele leven meeslepen. ik wens je heel veel sterkte nogmaals en ik duim voor jullie.

Jet, helemaal op de roze wolk beland? Mooie echo heb je op hyves gezet, duidelijk zeg! Nu is het echt he?

Maaike, al uitslag van de punctie gehad? Is me eventjes ontgaan sorry...

Sandy, nog ff volhouden en dan is het weer heerlijk genieten!

Wietske, nog goede moed voor het komende jaar? Heb je al meer duidlijkheid over de behandelingen?

Ik ben vast nog mensen vergeten, volgende keer dan weer, ga eens ff mijn mandje opzoeken, doei doei!
Liefs Gwen

Oh meiden de uitslag was goed van de punctie wat een geruststelling zeg na 21 dgn en 2 uur , wat vreselijk is dat wacht zeg, maar voordeel is dat je je nu daarover geen zorgen meer hoeft te maken garantie natuurlijk nooit maar ga nu toch genieten 27 dec de 20 wk echo en goed het nw jaar in hoop ik,
dat wens ik jullie allemaal natuurlijk, volgende keer zal ik weer wat uitgebreider schrijven.
gr Maaike

Hoi hoi!

Maaike wat super!!! en tuurlijk zijn er geen garanties, maar dit is toch weer in the pocket!

Mirjam, wat een stress meid, hoop dat de ha je kan helpen, kan me best voorstellen dat 7 januari dan ver weg klinkt.  
Wietske, dat is wel lekker dichtbij in Leer. Kun je gewoon in dld terecht dan, hoe zit dat met verzekering en zo?
Luna, Gwen, zou het dan toch maart voor jullie worden?? als we dat nu gewoon zeker zouden weten dan wil je graag nog die 3 maanden wachten he. blijf moed houden lieverds!
Alexx, ook voor jullie hopelijk binnenkort goed nieuws.
Lief dat jullie allemaal aan me denken ivm met m'n ma, en ook al zoveel die met deze rotziekte te maken hebben gehad.
Mijn moeder heeft morgen nog een onderzoek en volgende week ook. hiervan heeft de de 31ste uitslag. de onderzoeken zijn bedoeld om te kijken hoeveel er zit en waar precies, en of er uitzaaiingen zijn. Afhankelijk daarvan gaan ze kijken wat te doen. Zeer waarschijnlijk wordt ze begin januari geopereerd, en gaan ze een deel van de slokdarm en maag weghalen.

Met Ferdi gaat alles prima, morgen weer naar CB, ben benieuwd of ie goed gegroeid is. Vind dat ie de laatste tijd weer veel spuugt, maar dat komt ook wel omdat ie zo actief is met rollen en zo.

Emma, hoe is t met jou? En sandy, hou je t nog ? nog een paar weken!! zet 'm op he.
x Brigitte

Ohh, wat zijn jullie toch allemaal schatten. Echt fijn hoe jullie meeleven.  

Het is wel weer wat gezakt. Ik heb ontzettend bij de ha zitten janken, voor de 2e keer! Hij zegt dat het echt onwaarschijnlijk is dat ik in de overgang zou zijn, dat is midner dan 1%. Hij zegt wel; emotionele stress dat haalt de hormonen overhoop. Adrenaline, cortisol werken de vruchtbaarheidshormonen tegen. Dus stoppen daarmee en de natuur zijn gang laten gaan. Oke, dat heb ik vaker gehoord, MAAR DOE DAT MAAR EENS!! dat vind ik zoooo moeilijk.

Oke, inmiddels op dag 16 en geen ovulatie.....hmmm, moet ik nou wachten tot 7 januari??Nee, dus! Ik ben assertief geweest en heb een follikelspreekuur aangevraagd. Dat kennen jullie toch?? (in de ochtend zit er een gyn en daar kom je 5 minuten binnen; je zegt je dag van de cyclus en gaat kijken met een echo; dan wordt er gemeten en gezegd wanneer je weer terug moet komen, afhankelijk van de grootte van de follikel)

Bij mij dus toch twee follikels (twee??) zichtbaar die al 12 mm waren. Zij verwacht dat er over 4 dagen een (of twee?) eisprong komt. Over twee dagen weer eens een test doen. Als ik dan niks meet dan weer bellen.

Die twee follikels, daar zei ze niks over maar ik dacht natuurlijk.....dubbele kansen deze maand!!!
Ik ben wel weer een beetje bijgedraaid en ik hoop dat ik nu dat positieve van vandaag kan omzetten in een zwangerschap. En niet dat ik volgende week weer daar zit (of lig) en dat ik dus geen ovu meet.....

Jullie zijn schatten nogmaals, en ik vind het zo fijn dat ik mijn verhaal kwijt kan!!

Mirjam

Terug
Bovenaan