35+ klussers 3

Er is inderdaad weer een hoop gebeurd....het gaat soms snel om bij alles een reactie te geven. Ik lees het allemaal wel hoor, meiden.
Ik wil even een frustratie kwijt....
afgelopen woensdag een HSG gehad. Het was even pijnlijk, maar de uitslag was goed. Khad ook niet anders verwacht....maar wat is nu de frustratie?? Ik zat op dag 10 en ik heb wel eens vroeg een ovulatie....maar ik dacht het zal wel toeval zijn dat net nu.....ja hoor. Ik heb hem gehad op die dag!!!! En ik was ervan overtuigd dat we deze maand extra kansen hadden.....Ik heb het nog wel gezegd, maar de gyn plande het toch op die dag. Het kan alleen op de woensdag, en het kwam zo uit. Nu achteraf heb ik spijt dat ik het goed gevonden heb. Ik had toch net zo goed een maand kunnen wachten, maar ik betrap mezelf op haast. En de afgelopen keren was mijn ovu steeds later dan dag 10. Een vriendin van mij zei (zit ook in de MM) dat ik dan zou kunnen checken door op dag 17 progesteron teprikken. Want het zou ook kunnen zijn dat er gewoon geen ovu is geweest.
Ik moet woensdag (dag 17) sowieso naar de gyn, dus dan kan ik het vragen.

Ik baal ontzettend...ik ga maar een een fles wijn lostrekken, khoef toch nergens rekening mee te houden, want sex is er niet bij geweest de afgelopen dagen. Een voordeel met de carnaval (ik kom uit Limbrug) kan ik lekker aan de zuip.....

veel sterkte dames  
groet, Mirjam

He meiden,

Ooh jeetje Maaike, hoe is het nu met je???? Nog last van je buik? Laat maar snel even weten hoe het nu is met jou en de kleine. Gelukkig zijn ze goed beschermd in je buik, maar toch wel even heel eng zeker!

Mirjam, een grote troost, nu ben je de komende maanden extra vruchtbaar en bovendien kun je dan toch eventjes goed carnaval vieren? Dus die ovulatie is dan toch alleen maar gunstig? Hoef je daar nu geen keuze over te maken. Komt vanzelf goed joh, het lukt nog wel. Was alles verder mooi open?
Op de een of andere manier denk ik wel eens dat iedereen van ons nog wel zwanger wordt, hoewel ik bij mezelf dan nog de meeste twijfels heb door mijn fsh hormoon.
Toch weer een klein beetje hoop, ik heb echt mega grote borsten deze maand, nou ja, eigenlijk zijn ze weer een beetje wat ze voor mijn zwangerschap waren, hihi. Maar ik heb ook pijn in mijn onderbuik, dus het kan gewoon weer alle kanten op. Heb echt geen idee, we hebben volgens mij precies goed geklust, maar ja, zegt niks he.... gewoon weer even afwachten. Over een paar daagjes weet ik meer.

Alexx, ben je er nog, hoe is het met jou?
Liefs Gwen

Luna wat een beslissing voor je , spannend hoor en toch wel snel dat je al volg mnd terecht kan , hier zijn de wachttijden een stuk langer, samen met Wietske kunnen jullie elkaar wel lekker steunen als je beide hetzelfde meemaakt.
Gwen spannend weer he deze tijd, wat een leuke site heb je ervan gemaakt ziet er heel prof uit, hoe is het met de opdrachten? .
Brigitte, wat fijn dat het goed gaat met je moeder zal zeker wel heel wat moeten aansterken en het moeten inpassen in haar leven maar gelukkig hebben jullie haar nog, en is het alsnog wel voorspoedig gegaan lijkt me een sterke vrouw je moeder. en wat gaat dat snel he de ontw van zon kleine, ik ga er toch echt zo onwijs van genieten, ja gelukkig gaat het hier goed het voelt wel anders als voor de aanrijding maar niet verontrustend, de kleine is echt heel erg druk in mn buik dus dat belooft wat..............
dus ik voel het eigenlijk de hele dag en nacht   door, volgens mij is het erg leuk daarbinnen jammer dat je niet even kan kijken.
Mirjam , ik had ook een mnd weg met de hsg maar ja je weet wel dat het goed is en ja soms moet je je erbij neerleggen en het maar over je heen laten komen, en wie weet volgende mnd extra kansen.................... en een goed carnaval , wij gaan ook met de hele fam zoals ieder jaar (ooms tantes nichten neven kids ), zondag ws dagje maastricht rest is meer reunie,
goede week allemaal en hier weer draaiende duimen
Maaike

Nou Gwen, klinkt veelbelovend. Met een hoge FSH kun je heel goed zwanger worden hoor. Het is voor de gyn om te kijken of je goed zou reageren op de hormonen om eitjes te laten groeien voor IUI of IVF, de eivoorraad is dan niet meer zo heel veel als dat je jonger bent, maar nog meer dan genoeg om zelf zwanger te kunnen worden. Ik geloof dat je een FSH van 40 moet hebben als je in de overgang zit.
Maar wanneer is je nod?

Maaike, fijn dat alles goed is met de beeb. Lekker dat hij/zij veel beweegt, dan weet je in ieder geval dat ie het nog "doet".

xx Luna

Hallo allemaal,
Jawel ik ben er nog. Het is wat druk en daardoor komt het niet van reageren. Er gebeurt ook zo veel. Eerst Sandy gefeliciteerd met Kevin! En gelukkig is alles goed afgelopen Maaike, dat is even schrikken! En Mirjam het is balen als je een kans mist, maar even carnaval vieren en lekker alles loslaten en dan met extra vruchtbaarheid er lekker tegenaan, dat is misschien ook fijn, zo moet je het maar zien (ook al begrijp ik je gevoelens helemaal hoor, dat andere is ook nogal rationeel). Luna, jij ook aan de ivf, moedig, ik snap hoe dat gaat ja, je verwacht het niet en dan ineens denk je: als het kansen biedt, waarom niet. En er meteen werk van gemaakt, super. Wietske, het duurt best wel even voordat de eigenlijke ivf plaatsvindt, ik hoop dat je er snel uitkomt met de verzekering, en anders opa...toch!?
Ik heb mijn mammografie gehad, alles is OK, ik hoef me geen zorgen te maken. Wat het ook is, het is allemaal borstweefsel, verder helemaal niets. Wel raar, want niemand zegt wat ik nu moet. Ben ook bij de gyn geweest voor hulp, en op de agenda staan nu allemaal bloedonderzoeken en semenonderzoek en vragenlijsten en dan gaan we dat 11 maart allemaal bespreken. Mogelijkheden IUI zonder hormonen of ivf. Ook nog even een echo gemaakt, zat net op dag 11, dus heb het winnende eiblaasje van deze maand gezien, hij zit rechts (mijn rechts of die van de gyn?). Links zaten er ook 4, netjes op een rijtje van groot naar klein, mooi gezicht, rechts trok vooral de grootste de aandacht dus hoeveel er nog meer waren weet ik niet meer, de grote was toen al 14mm. Vond het zo ontzettend leuk om dat te zien, was helemaal vrolijk. Heb hem ook even aangemoedigd. Gyn kon er wel om lachen. Heb mijn eisprong vandaag of morgen, dus er wordt hard geklust hier. Man protesteerde gelijk toen ik zei dat hij voor het semenonderzoek een paar dagen niet mocht klussen, hij vond dat niet zo'n goed idee tijdens mijn vruchtbare dagen, maar de semenafspraak is pas volgende week, ik heb  er aan gedacht. Ik denk dat wij nog even zelf doorgaan, eventueel met IUI, en dat we een eventueel moment vastzetten waarop we op ivf overgaan. Kunnen we in ieder geval alvast het traject in, dat kost ook tijd. Hopelijk is het allemaal niet nodig, zo wel, dan maar hopen dat het goed resultaat heeft, voor ons alledrie, dames van de ivf bank!
Gwen, ik duim voor je, je zit bijna aan het eind van de wachtperiode! Ik ga nu even naar je site kijken, voor ik de hond uit ga laten.
Liefs voor allemaal!!
Alexx

Hoi allemaal,

Fijn Alexx dat alles goed was! Wel een opluchting zeker. Nu weer vol goede moed aan je klusdagen beginnen! We moeten wel weer eens een keertje goed nieuws krijgen van iemand zou je zeggen.
Nou, misschien dat ik dan eens de eerste van een hele rij ben? Ik heb nog steeds heeeeeele gevoelige borsten, krampjes en geen roze verlies, jippie. A.s donderdag kan ik misschien echt gaan juichen.....leuk  valentijnsdagkadootje

Verder komen er waarschijnlijk twee grote opdrachten aan en ben ik al met een opdracht bezig. Ik mag een heel huis her-inrichten met hun bestaande meubels en nieuwe toevoegen, vooral kleur en accessoires missen ze nog en die gaan we samen inkopen als ik de plannen uitgewerkt heb. Zo veel zin in!  

Wietske, hebben jullie al nieuws van de verzekering? Hopelijk kunnen jullie snel vooruit.
Luna, wanneer is jouw nod? we liepen een tijdje geleden helemaal gelijk,  dat was wel makkelijk. en we zijn niet zo van de nod lijstjes he, dat werkt alleen maar frustrerend, zou ook niet meer weten in welke ronde we zitten.

Nou, fijne avond allemaal, liefs Gwen

Alex, hoi, dacht laatst wel dat ik je al een tijdje niet gezien had. Ben blij dat alles ok is met de mammografie!!
Goh, dus jullie gaan ook weer een stapje verder! Spannend hoor! Ik moet 9 maart voor de intake en jij 2 dagen erna naar de gyn. Ik hoop zo dat het  zijn vruchten (eitjes)  voor ons allemaal zal afwerpen!

Gwen! Ik denk zwanger hoor!! Waaah, zou wat zijn zeg, net voor maart. Wanneer begonnen bij jou de boobs op te spelen en de krampjes. Ben erg nieuwsgierig. Donderdag is jouw nod, 19 februari die van mij, we schelen een weekje op dit moment. Ik voel niet veel, eigenlijk niks , dus het zal wel niet..

Oh, ik heb gewoon de tranen in mijn ogen staan, zoooo lief zijn jullie. Gwen, je hebt helemaal gelijk. Ik was gisteren echt een beetje boos...ik weet niet eens op wie, maar wel omdat ik weer een maand gemist heb. Maar het extra vruchtbare is niet na 1 maand verdwenen natuurlijk. Dus nog volop kansen.
En inderdaad ik kan lekker carnaval vieren en daar heb ik veel zin in. Ik zou anders rond die dagen ongesteld worden en dan ga je toch niet echt de beest uithangen. maar nu kan dat wel. Gisteren een leuke romantische film gekeken, alleen op de bank, met een chipje en een wijntje. Daar werd ik even heel ontspannen van. En dat jullie me zo steunen helpt ontzettend!! Ik ben erg blij met dit forum. Ik ben zelf, volgens mij, niet zo opbeurend en steunend, naar anderen toe, geloof ik.

Maar Gwen, ik zal ontzettend voor je duimen en ik ben echt steeds heel blij als er zo nu en dan weer en zwangere bij komt. Het is zo iets moois.....

groet, Mirjam

Terug
Bovenaan