35+ klussers 3

Hallo,

Even voorstellen, ik heb net jullie verhalen gelezen en besloten ook eens mee te schrijven. Mijn verhaal is dat ik vorige maand 37 ben geworden en dat ik nu voor de 9e ronde bezig om zwanger te worden van mijn 3e kindje. Ik ben in mijn leven 3 keer zwanger geweest (1x mk), allemaal heel snel binnen 3 rondes. Deze keer lukt het dus niet zo snel. Wellicht omdat ik nu wat ouder ben, mn jongste zoontje is in dec 3 jr geworden. Ik ben zelfs vorige week al naar de huisarts geweest, omdat ik zoiets heb van.... Ik heb pas echt spijt als ik er over een half jaar achter zou komen dat het deze keer niet lukt om een reden. Ik kan beter snel checken. En is er niets aan de hand dan wachten we gewoon af. Ik kan pas in maart in het ziekenhuis terecht... wie weet is het dan niet meer nodig... ik heb nog goede hoop

Begrijp nu wel hoe moeilijk het wachten is, lijkt me helemaal zwaar als het je eerste kindje is, in die zin heb ik een luxe probleem. Maar ook voor mij geldt dat er elke maand die 2 weken zijn dat ik hoop/denk dat ik zwanger zou kunnen zijn. Bij mijn vorige drie zwangerschappen wist ik al 2 dagen na de eisprong dat ik zwanger was. Voelde altijd direct mijn borsten. Deze keer heb ik al zo vaak wel borsten gevoeld, of toch weer niet, of helemaal niet. Het is erg wisselend en ik kan er geen touw aan vast knopen. Je geest/lichaam kan je toch echt wat voor liegen. Ik ben er al wel achter dat ik alles voelt als ik erop let. Dus ook veel dingen de uiteindelijk niets met zwanger te maken hebben. Ik wil proberen het hele gedoe een beetje los te laten, maar ik geloof dat het een fabel is om er niet aan te denken. Je moet er toch gewoon ook echt wat voor doen.

Maar goed, we houden goede moed. En iedereen hier die al lang of kort bezig is, heel veel succes.

Groet, Mickey

He weer een nieuwe in ons midden: Mickey welkom hier!
Wij schrijven vanaf de zomer 2007 hier. In het begin was het een komen en gaan van meiden maar het is al een tijdje geleden dat er een nieuw gezicht bij kwam. Leuk!

Even kort over mij: ik ben 40 (helaas... ben blij dat ik het ben hoor, maar om zwanger te worden is beetje lastig), heb een zoon van 5 en in 2007 was ik in de 2e ronde zwanger van nummertje 2. Ik kreeg een echo met 9,2 weken en het bleek dat het kindje met 9,1 weken is overleden, net 1 dag ervoor. Anderhalve week later curretage gehad en tot nu gebeurt er niets meer. Sinds vorige zomer bezig met acupunctuur en chinese kruiden en nu dus in de MMM.

Wat jij nu ondervindt daar hebben we allemaal last van. Het zwanger worden duurt langer als je ouder bent . En wat jij schrijft herken ik wel. Bij mijn  zwangerschappen had ik vanaf de eisprong pijnlijke borsten. Nu heb ik dat nog wel eens maar niet meer zo vaak en zwanger ho maar!

Op deze leeftijd moet je erg veel geduld hebben, maar niets is onmogelijk!

Succes en ik hoop nog veel van je te lezen!

xx Luna

Hoi allemaal,

Mickey, welkom hier. Leuk dat je ook meekletst. Ook uit jouw verhaal blijkt weer dat het eigenlijk heel normaal is dat zwanger worden langer duurt als je ouder bent.

Gwen, dat klinkt allemaal wel erg hoopvol! Mijn nod is zaterdag, maar ik wordt meestal 1 of 2 dagen eerder ongesteld, dus zou ook goed morgen kunnen. Ik heb deze keer ook erg pijnlijke borsten, maar dat is bij mij juist meestal een teken dat de rd er aan komen. Helaas.

Mijn ziektekostenverzekering is nog steeds niet goed geregeld, ze maken er een enorm zootje van bij Unive zorgzaam. Ze werken gigantisch langs elkaar heen en maken de ene fout na de andere zoals dat vaker gaat bij grotere organisaties.
Ik wacht nog maar even met het maken van een afspraak tot het rond is en ik een polisnr en inschrijvingsbewijs heb, die ene maand maakt na 22 rondes ook niet meer uit.
Gwen, ik duim voor je.

Groetjes Wietske

Hey meiden,

Hé hé ff tijd om wat te tikken!!! Jullie dachten al nog niks geschreven, maar het is nu flink aanpoten hier met 2 kids!! Erg druk dus maar nu ff tijd tot ons mannetje weer wil eten dan moet ik weer gaan haha!!! Maar genieten is het wel hoor!!!

Mickey welkom leuk weer iemand nieuws, ja vervelend dat ook jij zo lang op een wondertje moet wachten, maar hoop dat ook jullie het gegeven is om nog een wondertje te mogen krijgen!!! Ben zelf eigenlijk het verkeerde voorbeeld ben beiden keren erg snel zwanger geraakt en vindt het vreselijk dat het bij sommige meiden zo lang duurt, maar leef met jullie mee!!! Heel veel succes idd geval!!!

Gwen wat lees ik nou je zou zomaar zwanger kunnen zijn oh dat zal toch wat zijn, oh de duimen draaien kei hard hier!!!

Luna ook jij op het wachtbankje, ook voor jouw de duimen succes meis!!!

Alex, fijn dat de mamaografie goed was wat een opluchting zeg!!! Hoe gaat die verders???

Mirjam, hé wat een tegenslag weer!!! Hoop dat het volgende maand beter met je gaat en veel plezier met carnaval, ga lekker los meis!!

Nou ben ff kwijt of ik iedereen gehad heb dus meiden sorry als ik iemand ben vergeten!!!

FF in het kort mijn verhaal van de bevalling en hoe het is gegaan!!! Dinsdag 20 januari was ik controle geweest en dat was mijn datum maar goed die dag kwam die niet haha!!! Mijn bloeddruk toen wat aan de hoge kant ik moest het zelf effe in de gaten houden!!! Woensdag de 21 janauri smiddags had ik mijn zusje aan de lijn en ik zei voel me niet helemaal lekker dus mij zusje zei ga dan voor de zekerheid naar het ziekenhuis, nou ja gebelt en ik kon meteen komen, Jessica in de buggy en ben gegaan(is op loop afstand). Daar aangekomen meteen daar een frauenartz(gynecoloog) gesproken en uitgelegt van de hoge bloeddruk en ik moest meteen blijven dacht shit heb ik dat!!! Toen maar snel mijn man en stiefmama gebelt ja toen onderzocht alles was goed met het kindje!! Savonds nog CTG en bloeddruk werd gemeten en infusenaaltje gezet voor het geval dat!!! Donderdagmorgen de 22ste werd ik weer onderzocht en meteen een tablet ingebracht om in te leiden moest ik 4 uurtjes plat liggen, na 4 uurtje begon het wat te trekken maar nog niks, dus weer afwachten. Vrijdag de 23 janauri werd ik door een hebamme(verloskundige) meegenomen naar de verloskamer met de mededeling nou mw. Schreurs vandaag gaan we een baby krijgen!!! Ik zei das goed!!! Nou zij overleggen met de hoofdarts en vanwege mijn nog steeds hoge bloeddruk werd besloten mij weeopwekkendeinfuse te behandelen om het op gang te brengen en een ruggeprik!!! Dit alles gebeurde om 10.30 en om plusminus 13.00 had ik bijna volledige ontsluiting dit heb ik ik trouwens bewust gevoelt want de ruggeprik was nu uitgewerkt!!! Toen mocht ik gaan persen en naar een half uurtje hard werken kwam ons mannetje de reus te voorschijn!!! We waren enorm opgelucht dat alles goed met hem was en natuurlijk enorm trots op ons wondertje!! Ben nog tot woensdag in het ziekenhuis gebleven had maar een paar hechtingen maar enorme aambeien auw!!! Maar nu gaat alles goed met me kan alweer mijn eigen broeken aan geef trouwens borstvoeding gaat ook prima dus we genieten vollop!!!

Nou meiden hoop snel op goed nieuws hier van jullie allemaal!!!

Liefs Sandy

Micky, welkom hier en zo te lezen heb je ook al heel wat meegemaakt. en het maakt niet hoeveel kinderen je al hebt...als je het oerinstinct voelt om er nog een te krijgen dan kun je dat bijna niet onderdrukken.

Wietske, soms kunnen verschijnselen je belazeren, dus het kan nog best goed komen. Bij mijn beide zwangerschappen was het totaal verschillend en niet te voorspellen.

Gwen, wat hou je ons in spanning.!!!

Sandy, wat een verhaal, maar fijn dat het tch snel gegaan is. En top dat je goed BV kunt geven. En het is druk met twee...hoe oud was je eerste ook al weer??

Ik heb goed nieuws gekregen vandaag; Ik had een FSH van 6, oftewel wat vruchtbaarheid aangaat ben ik in mijn twintigers, ze de gyn. Oh, wat ben ik blij!! Ik dacht dat ik droomde. Deze maand is dan wel verloren, maar ik vind het nu niet erg meer. Ik heb dat haastige gevoel niet meer Ik ga er zelfs nog een maand aanplakken om tot rust te komen; lekker los gaan met de caraval en dan gaan we beginnen met KI. We hebben de potjes al inhuis.   maar misschien met een spontane klusactie gaat het misschien wel die maadn lukken, wie weet.

Ik geloof er weer helemaal in. En heel erg bedankt voor jullie steun.

Liefs Mirjam

Terug
Bovenaan