35+ klussers 3

Ja, Alex, het is ook inderdaad IUI. Ik had nog een boek in de kast staan en heb het verschil nu gelezen. Ik neem Clomid, het zaad wordt bewerkt en het wordt ver in de baarmeoder ingebracht, dus dan is het IUI.
Ik kan me er niet bij neerleggen dat we officieel (na 1,5 jaar niet zwanger kunnen worden) onvruchtbaar zijn. Maar dat is natuurlijk hoe je er zelf tegenaan kijkt. Ik heb een dochter en dat was geen toevalstreffer want ik ben een 2e keer zwanger geweeest, dus.....dan zijn we dat niet!!
Dan moet IUI wel een uitkomst voor me zijn alhoewel we natuurlijk niet weten wat de precieze oorzaak is en of die extra dingen die ze nu doen, helpen. het is gewoon niet eerlijk dat de natuur geen onderscheid maakt in mensen die niet willen en mensen die wel willen. Waarom beslist de natuur dat het bij ons niet meer lukt?   En ook bij jullie?? De wens moet gewoon door de natuur worden gehonoreerd!!

Alex, spannend is dat die uitslagen; ik hou dat steeds maar aan dat alle uitslagen goed waren, maar het kan ook juist weer meer onbegrip opleveren, zeker als je 2 x een MK hebt gehad. hebben ze toen eigenlijk de vruchtjes onderzocht en gekeken naar een evt. oorzaak?
succes de 3e april.

Morgen op naar de 1e echo en dan aan de Clomid.... ben benieuwd.

groet, Mirjam

Hey meiden,

Gadver...wat een RD plaag heerst hier, wat balen voor jullie meiden, en het zou zo'n mooie maand worden voor jullie maar goed maart is nog niet voorbij, dus wie weet hé!!!
Hoop het zo dat temninste iemand van jullie met goed nieuws komt!!!
Het duurt allemaal zo lang hé en vindt het ook zo  rot voor jullie  allemaal, hoop dat het met hulp voor jullie wel gaat lukken!!! Blijf jullie volgen in ieder geval!!!
Ben er wel niet altijd maar blijf meelezen hoor!!! Wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en heel veel succes voor die meiden die via UIU of IVF gaan beginnen!!!

Nou hier wordt het ook niet veel beter heb ook nog flink wat slecht nieuws te voorduren gehad afgelopen tijd. Mijn broer en zus kampen met vreselijke gezondheidsproblemen die je niet in de koude kleren gaan zitten dus maak me erg veel zorgen om ze. M'n broer heeft te horen gekregen kanker te hebben waar het zat is alles weggehaalt, hij heeft gelukkig geen uitzaaiingen, maar moet nog wel 18 keer bestraalt worden en mijn zusje die net een kleintje heeft van bijna 5 mndjes heeft lymfoedeem, wat betekent dat ze veel vocht vast houd en vet in benen en armen. Ze heeft ook nog vaatonderzoek gehad en daar blijkt uit dat haar vaten nu al dichtslippen dat betekent dat ze verhoogde kans op een hartaanval en trombose heeft!!! Niet echt fijn allemaal!!! Daarnaast begon Jessica weer last van der ogen te krijgen, en Kevin heeft moeite met ontlasting krijgen dus heeft die flink wat buikpijn, dus zijn we vanmorgen maar weer naar het ziekenhuis gegaan met de kids, Jessica heeft weer antibiotica gekregen voor de zoveelste keer en Kevin laxeermiddel Movicolon junior, hoop zo dat het nu beter met hem gaat en met ons meisje ook!!! Dus ja zit ff niet mee, maar we genieten wel van ons mannetje die alweer bijna 2 mndjes oud is hij lacht al heel lief en maakt al veel geluidjes!!

Nou het is een heel verhaal geworden maar goed!!!
Ik denk aan jullie allemaal!!!

Liefs Sandy

naam           leeftijd          ronde                 kindje             datum

Wietske       38                 23                             1                   12 maart

Gwen               39                  24                             2                   13 maart

Mirjam          37                 19 na curr.       2                 14 maart
Petra                 40                 17 na curr.      2                  16 maart  (17 maart)
Alexx                40                  7 na 2mk's      1                 23 maart
Mickey         37                 10                              3                  28 maart

He meiden, nou zoals jullie kunnen zien ben ik weer ongi geworden. Het zit ons niet echt mee he. Ik kan jullie toch een hart onder de riem steken, want op het andere forum waar ik zit, is iemand van 44 zwanger en nog iemand heeft een licht positieve test, maar weet haar leeftijd even niet en er is iemand van 43 al weer 12 weken zwanger, dussss daar kreeg ik weer nieuwe energie van. Het is dus toch nog wel mogelijk hoor, nog niet de moed opgeven!!

Ik heb in ieder geval nog 2 cyclussen voordat de IVF van start gaat, hoop maar dat het snel lukt.

Mirjam, jij dus ook? Hoe was het met de echo en hoe gaat het nu verder in jullie proces? Ben erg benieuwd..

He Jen, hoe is het nu?? Nog steeds bloedverlies? Hoop het niet voor je. Je kunt de dagen tot je echo wel omkijken denk ik. Dikke knuffel...

Alex hoe is het met jou, voel je al wat? Nog een kleine week tot je nod... Hoop een keer op goed nieuws hier..
Ik speel in musicals (amateur, maar wel een hele goeie amateur als ik dat mag zeggen ). We hebben net alles weer achter de rug en vanavond horen we wat we dit seizoen gaan doen. Heb jaren geleden in een bandje gezongen. Door heel Nederland gingen we.. was een super leuke tijd. Maar ben het ff kwijt, jij speelde toch een instrument?

Nou Sandy, jullie zijn wel aan de beurt he? Het komt dan ook wel allemaal tegelijk. Wat een nare berichten zeg. Wat jouw kereltje heeft met zijn ontlasting, heeft mijn mannetje ook gehad. Wij moesten toen over op andere voeding en volgens mij ook die movicolon gehad. Weet het niet meer zo goed, maar komt me heel bekend voor. Daarna ging het een stuk beter, maar hij heeft tot zijn 3e last gehad met zijn ontlasting. Hoop dat het ondertussen weer een stuk beter met hem gaat en ook met Jessica.

Nou meiden, ff een groepshug...

xx Luna

Hey dames,

Hier nog steeds wat bloedverlies. Het gaat nog steeds hetzelfde (beetje bij het afvegen). Het bloedverlies is wat erger als ik een dag heb lesgegeven en druk in de weer ben geweest. Volgens de vk moet ik nog steeds positief blijven er is nog altijd 50% kans dat het goed is.
Ik bloed nu alleen al 10 dagen en moet eerlijk zeggen dat daar mn positiviteit ook wel wat mee onderuit word gehaald.
Ik wacht inderdaad mn dagen af, ben echt aan het aftellen. Gelukkig duurt het niet lang meer tot maandag!

Liefs Jen

Heej,

Jen, wat erg die onzekerheid. Ik heb het idee dat de vk er ook niet zoveel mee kan. Ik hoop voor je dat het allemaal goed is. Ik heb een vriendin die ook bloedverlies kreeg, en later ook veel weefsel verloor. Ze moest ook wachten op een echo. later bleek dat het een tweeling was en dat er dus eentje is overgebleven. Dat zelfde is een andere vriendin van me ook overkomen. Dat schijnt nogal eens voor te komen. Dat lijkt me ook een rare gewaarwording en je gevoelens schieten van het ene uiterste in het andere.
Jen veel sterkte maandag.

Luna, shit van de RD! 2 maanden tot ivf, dat is toch een hele stap verder weer. Bij ivf zijn er toch veel bijwerkingen van de hormonen en zo?

tja, boven de 40 en dan nog zwanger...geweldige motivatie is dat!! Ik vind het top dat jullie zulke dingen erop zetten! Mijn beide oma's waren ook begin 40 toen ze de laatste van de drie nog kregen. Dat zit dan wel snor.

Sandy, soms komen alllerlei erge dingen bij elkaar. Tjeetje, effe verwerken allemaal, van je broer en van die baby...ohh ik kan er niet tegen als er wat met baby's of kinderen is; dat gaat me door merg en been. Sandy sterkte en geniet van het voorjaarszonnetje, dat beurt misschien een beetje op.

Ik heb nu een echo gehad en ik ben met Clomid begonnen. Wat ik vervelend vond is dat een assistent de echo deed en er geen arts bij was. Ze ging helmaal heen en weer in die buik, dat deed flink pijn. Ze legde het slecht uit, en vertelde verder niet veel. Ik moest alles vragen; of de echo goed was, want daar kwam ik toch voor. Ik had het idee dat ze mijn dossier niet kende en dat ze niet wist dat mijn cyclus nog wel eens wisselde. Dus een week later terug komen vond ik geen optie; vrijdag dus echo nr 2.
Ik voorspel ergens woensdag volgende week wel een positieve ovutest. En het gekke is dat het nooit goed uitkomt; we hebben dan intake op de basischol van mijn dochter, oei wat een geregel weer. Mijn dochter moet de avond van te voren dan ook naar naar mijn ouders logeren, wan die kunnen we daar effe niet bij gebruiken.
Mijn man maakt er gelukkig grapjes over...hij zei dat we maar snel meoten gaan oefenen me de potjes en zo, ha ha.  
Ik ben alleen bang dat ik erg zenuwachtig ben volgende week.
Ik hoop dat ik dat een beetje kan bedwingen. heeft iemand daar tips voor??

liefs, Mirjam

Hoi allemaal,

Nou, we zakken behoorlijk af, dus ik zal ff updaten....
Niet dat ik iets nieuws te melden heb, maar ja, verveel me een beetje dus vandaar.

Jen, a.s. maandag al een echo? Heb je nog bloedverlies? Ik duim voor je dat alles nog goed zit!

Mirjam, hoe gaat het met de clomid, heb je daar al bijwerkingen van? Het schijnt behoorlijk op je hormoonbalans te werken dus word je misschien wel heel chagrijnig, een vriendin van me had het in ieder geval wel. Maar ze was daarmee wel heel snel zwanger, dus hopelijk geldt dat ook voor jou!

Wietske, heb je al weer tijd om zwanger te raken? Hoe is het met de lammetjes? Ik zou zo ff langs willen komen om ze te aaien, zo lief.

Luna, zie je het weer een beetje positief in? Volgens mij komt het wel goed hoor, je fsh is tenminste erg hoopgevend. Wel spannend allemaal hoor.

Bries, ben je er nog? Hoe is het met Ferdi?

Sandy, zijn de kinderen weer opgeknapt? En jij zelf ook weer een beetje fit?

Ik heb de lente in mijn hoofd, volgens mij is iedereen er wel heel erg aan toe, ik zie al mannen ijverig op straat hun cabrio wassen...

Nou, de vruchtbare dagen zijn weer in aantocht en aan lust geen gebrek, hahaha, maar ik weet echt niet meer of ik die enorme stap terug nog wel zou trekken. Vorige week weer met een stel kleine kinderen uit eten geweest en dan ben ik stiekem blij dat ik er geen eentje meer heb van die leeftijd. Oei, ga ik jullie dan toch binnenkort verlaten en kan eindelijk die twintig kuub aan kinderspullen de deur eens uit? Of is de vurige wens van Aron voor een broertje of zusje nog steeds overheersend.....(tja, en die bestelling duurt nu ook wel lang zeg, heb wel erg veel tijd gekregen om me te bedenken.) Nou, ik houd jullie op de hoogte.

Prettig weekend allemaal,
liefs Gwen

Tja ik hoop het. Clomid heb ik nu voor het laatst ingenomen en ik zit helemaal onder de puisten. Chagrijnig ben ik niet....niet meer dan normaal, ha ha.

Ik heb al wel een follikel van 17 mm, op dag 7 en dat is dus snel. Morgen ga ik beginnen met testen. Ik had gedacht dat er veel meer follikels zouden komen, dus of die clomid is aangeslagen??? Ik denk dus van niet. Maar op het follikelspreekuur krijg je steeds een andere arts, dus die zegt weer dat clomid alleen de cyclus ondersteunt....ja, nou weet ik het niet meer. maar goed er is een ei en laat dat dan een goeie zijn......

Je moet ook onthouding van 2/3 dagen doen voor de IUI, dus dat kunnen we mooi nu doen. Ik voorspel dat het maandag raak is....spannend.

Het is weer voorjaar gwen, dus dan is het 'klussen' weer een stukje leuker (vind ik altijd)
Mijn dochter wil geen broertje of zusje want dat moet ze het speelgoed delen zegt ze..... Goed, dat zet ons dan ook iets minder onder druk.

klus ze....lekker weekend voor de deur, moet lukken.

groet, M

Terug
Bovenaan