35+ klussers 3

naam           leeftijd          ronde                 kindje             datum

Mirjam          37                 20 na curr.       2                 12 april  

Alexx                40                    8                                1  (2mk)  21 april
Gwen               39                  24                             2                   13 maart  
Petra                 40                  17 na curr.      2                  16 maart  (17 maart)
Alexx                40                    7 na 2mk's      1                 23 maart    (24 maart)

Mickey         37                  10                              3                  28 maart

Wietske       38                  26                             1                     3 mei

Luna                                                                                                            10 mei  

Hoi allemaal,

We hebben donderdagmiddag een afspraak met de huisarts, dus eindelijk gaat er iets gebeuren. Heb toch het lijstje nog maar even bijgewerkt, maar wij doen nu even geen moeite meer. Voor 't eerst in 1,5 jaar geen ovutesten en thermomethers en verplichte nummertjes, laat de dokters het straks maar lekker uitzoeken!
Mirjam, wat bedoel je met uitgangsecho?
Luna, ben zo brutaal geweest om jou ook even in het lijstje te zetten.

Allemaal liefs,
Wietske

Een uitgangsecho is een echo binnen de eerste drie dagen, en van daaruit wordt besloten wanneer en hoeveel Clomid ik moet slikken en dat heeft te maken met de evt. aanwezigheid van cystes, want dan mag je niet met clomid starten. Dus alles wordt helemaal van links naar rechts afgespeurd op cystes. dan zien ze ook al het een en ander groeien; zo als bij mij al een follikel van 8 mm links, op dag 3.

Blijkt dat elk ziekenhuis andere termen heeft voor dingen....

Wietske, wel fijn dat je dat kan, zo afstand nemen en effe niet testen en zo. Ik heb het 1 maand gedaan, maar het voelde vreemd. Ik wil graag de controle, maar ik heb me ook voorgenomen dat na de 6 x IUI dat wel ga doen......maar misschien wel met ovutesten....of toch niet, ik weet het nog niet.Ik ga in ieder geval niet met ivf beginnen.

groet, Mirjam

Hey!!

Daar ben ik weer een keer, ik heb wel af en toe meegelezen maar had niet zo'n zin in schrijven. Ik zit in een twijfelcrisis of we nog wel door moeten gaan. Ik kan niet echt achterhalen waarom het telkens niet lukt en word er een beetje gefrustreerd van. Echte stappen op medisch gebied wilden we eigenlijk niet nemen, en mijn leeftijd begint nu vind ik wel een rol te spelen. Niet direct voor nu, maar als de tweede dan straks twintig zou zijn, ben ik zestig. Dat klinkt me toch wel angstaanjagend in de oren. Bovendien hadden we van de week een baby om op te passen, en ik geloof dat ik er wel klaar mee ben. Aan de andere kant moet dit gevoel nog wel even doorgroeien om echt de stap naar sterilisatie te zetten hoor (en dan Ralph nog werkelijk zo ver krijgen, hihi), dus jullie begrijpen het al; ze weet weer eens niet wat ze wil ;-) !!

Ondertussen hier ook geen nieuws om echt vrolijk van te worden zeg, houden jullie de moed er nog in? Luna en Wietske: bijna ivf, nu moet er toch wel iets moois gebeuren he? Ik blijf in ieder geval heel veel hoop houden dat het bij jullie allemaal (snel) gaat lukken, en blijf jullie verhalen nog wel volgen hoor. En misschien kom ik binnenkort toch weer fanatiek meeschrijven, als mijn hormonen weer eens omslaan, haha!

Veel liefs Gwen

Hoi allemaal,

Met een kort nieuwsberichtje zet ik ons even weer op de 1ste pagina. En dan gauw weer naar buiten, want veels te mooi weer voor computeren. Ik ben niet bijgelovig, maar toen ik vanochtend de honden uitliet stond er plots in het veld naast mij een ooievaar!!
Ik had er nog nooit in 't wild 1tje van zo dichtbij gezien, prachtig beest!
Ook kwam ik er zojuist achter dat 1 van mijn oudste schapenmeisjes toch wel drachtig is en nog lammetjes gaat krijgen, ook leuk, had ik niet meer op gerekend.
En oh ja, belangrijkste:
We waren bij de huisarts en hebben ons laten doorverwijzen naar de vruchtbaarheidskliniek in Leer. De 1ste afspraak is op 28 mei. Een wachtlijst van 6 weken, valt dus wel mee.
Maar nu dus eerst 6 weken pauze, ovutesten en thermometer weg en alleen lekker vrijen voor de lol.

Liefs Wietske

Wietske, moest net aan je afspraak vandaag denken, dus heb snel gekeken en je had al een berichtje geplaatst. 28 mei is echt niet zo heel ver meer weg. Wij gingen op 9 maart en zie nu, over 3 weken kan ik al beginnen. Als jij je eerste afspraak hebt, zijn wij al een paar weken bezig. Ik vind het wel heel spannend worden hoor nu, over 2 weken hebben we de instructie over de medicatie en krijgen we de recepten mee. Af en toe vliegt het me een beetje aan en kan ik niet goed in slaap komen. Ben best een stresskippie dussss.

Wat gaaf die ooievaar!!! Dat moet toch een teken zijn! Ik hoop dat jij en ik allebei niet aan de ivf hoeven, maar dat we deze laatste ronde(s) nog kunnen benutten. We zouden de eersten niet zijn... We doen ieder geval ons best!

Gwen, ouwe twijfelaar! Nee hoor, geintje, ik denk dat je in een fase zit van afsluiting. Dat doe je niet in 1 dag, daar gaat tijd over heen, en daar hoort die twijfel natuurlijk bij. Wel/niet/wel/niet, heeel vermoeiend. Ben je nog wel gericht bezig of laat je het meer op zijn beloop nu?

xx Luna

Hallo,

Wat een spannende tijd voor jullie met IVF en clomid/IUI. Ik hoop heel erg dat het gaat lukken met deze hulp. Zou wel heeeel erg leuk en verdiend zijn. Wie weet is de ooievaar er wel een voorbode van.

Ik heb geen flauw benul hoe ik zo'n schema aan kan passen, maar van mij staat er nog een hele oude datum in. Mijn nieuwe NOD is 30 april er is dus nog niets veranderd. Ik ben alleen zelf veranderd. Heb besloten m'n leven er echt niet meer op in te richten. Ben vooral met andere dingen bezig en heel druk. Dat scheelt wel. Heb overigens deze maand wel weer eens ovu testen gebruikt, en wat bleek. Mijn vruchtbare dagen liepen toch iets anders dan ik zelf dacht. En ik dacht nog wel dat ik een soort professional was geworden...

Ik ben er niet meer zo vaak, maar blijf wel bij. Ik hoop in ieder geval op heel veel geluk, want dat is het, voor iedereen de komende tijd.

Mickey

He Mickey, het is gewoon de tekst selecteren, kopieren en plakken. Maar ik doe het wel ff voor je.

Mickey         37                 11                                3                  30 april

Wietske        38                  26                             1                     3 mei

Luna                  40                  19 na curr.          2                  10 mei  

He dames,
Zet mezelf er weer even bij in de lijst, ben geloof ik als eerste weer aan de beurt. Schoonmoeder is hier nog tot morgenavond, was een fantastische afleiding. Zal ik daarna weer even reageren op alle verhalen, wilde nu gewoon even kijken hoe het met jullie ging. Mijn zus moet zondag test doen, ze is nog niet ongi geworden, zeer spannend. De ivf succes-meiden waren allemaal begin 30 (boehoe). Nog snel even een ander opbeurend ivf-succes-verhaal: nicht van een vriendin heeft 11 (ja elf!!) jaar lang geprobeerd, en is nu uiteindelijk moeder van 2, via ivf!!! Was dus ook dik in de dertig. Kom op meiden.
liefs Alexx

Alex                   40                     8    na 2mk      1                   21 april

Mickey         37                 11                                3                  30 april

Wietske        38                  26                             1                     3 mei

Luna                  40                  19 na curr.          2                  10 mei  

Terug
Bovenaan