35+ klussers 3

Hallo Ladies,
Wietske wat balen, alweer! Op naar de ivf. Ik heb pas veel verhalen gehoord over succes met ivf, van 4 meiden, eentje was na de eerste keer zwanger, maar eentje ook na de 4de keer pas (met eitje uit eerdere punctie). Eentje had cystes in de eierstokken, eentje had man met zwak zaad en twee stellen waren onverklaarbaar onvruchtbaar. Dat wil maar weer zeggen dat succes ook mogelijk is als het niet meteen de eerste keer raak is. Bij mijn zus wordt morgen een embryo teruggeplaatst. Ik maak het nu dus van heel dichtbij mee. Ik hoop dat het bij mij nooit nodig zal zijn, als het echter  bij haar lukt ben ik blij voor haar maar geeft het ook hoop voor mij. Zij is 2 jaar ouder en nooit zwanger geweest. Luna, wanneer is het zover bij jullie. Mirjam, het is bijna de tiende, hoe voel je je? Wat een verrassende wending ineens,  hadden ze nooit eerder  naar de soldaatjes gekeken? Zoals je ziet in mijn ivf verhaal kunnen ze daar heel veel mee, dus dat  is mooi.  En Gwen, zijn jullie er al een beetje uit wat jullie willen doen en hoe voel je je nu? Mickey, is het bij jullie nog wat geworden?? Sandy meid, hoe gaat het met jullie?
Wij zijn vrijdag bij de gyn geweest, we zijn allebei helemaal in orde, soldaatjes zijn geweldig, mijn eierstokken fris als de jonge blaadjes die nu aan de bomen verschijnen. Het is eigenlijk vroeg, maar onze gyn wil als we willen al IUI doen, zonder hormonen want dat was allemaal OK. Wij vallen met 7 maanden proberen na de mk nog gewoon binnen de statistieken, maar die 40 jaren hè...haha. Mijn man is wat dat betreft om, als het niets wordt deze maand dan dus IUI. Het ivf vindt hij nog eng, is bang dat als het mis gaat dat hij er dan geen vrede mee zal kunnen hebben dat we de "onnatuurlijke" weg hebben gekozen. Hij werkt in de gehandicapten zorg en ziet gewoon te veel ellende. Voor mijzelf heb ik besloten dat als mijn 41ste verjaardag nadert en er is nog niets gebeurd, dat ik dan voor ivf wil gaan. Waar we dan op uitkomen zie ik dan wel. Hopelijk is het allemaal niet nodig. Als we steeds maar samen achter iedere beslissing en daarop volgende actie staan.
Nou meiden, het is wat stil hier momenteel, maar dat is helemaal niet erg. We staan weer op de eerste pagina en ik heb voldoende "gekletst", hebben jullie weer wat te lezen.
dikke knuffel voor iedereen en voor de lammetjes van Wietske en voor de kids.
Alexx

He allemaal,
daar ben ik eindelijk eens weer, sorry sorry echt een beetje de laatste loodjes voor mn verlof. Wat gebeurt er hier veel, hoop nw dingen die weer veel hoop geven, gun het jullie echt ontzettend, zou leuk zijn als we beetje konden doorkletsen over al het kleinde grut. Mn schoonzusje is inmiddels bevallen als 1e van de drie van een schattig meisje Jessica, wel met keizersnee maar alles is ok.
Hoop dat de iui en ivf nw ontwikkelingen met zich meebrengen.
Jen ik hoop dat je je verdriet een beetje een plekje kan geven.
Wietske hoop dat je je verzekering snel rond hebt zodat je ook verder kan.
De lammetjes zullen wel weer groot zijn en ook blij in dit lekkere weer.
Meiden ik duim met jullie mee en zeker lees ik regelmatig met jullie mee,

groetjes Maaike

Hoi Dames,

Zo te zien zijn jullie ook allemaal druk!! We zijn naar halverwege de tweede pagina verbannen ;) Hoe is het met jullie allemaal?? Hoe gaan alle mediche processen?? Zit er al wat schot in de zaak?? Ik hoop dat het allemaal erg goed gaat met jullie.
Gaan jullie dit paasweekend ook zo genieten van het geweldige weer??? Ik hoop het wel!

Hier gaat het ook weer wat beter. Had alleen een vraagje aan jullie!! Tot hoe lang na een miskraam blijft de zwangerschapstest positief?? Ik ben de 25ste gecurreteerd. De dag erna was de test al zo goed als negatief. Gisterochtend dacht ik toch maar is een keertje een test doen. Kijken of hij nu helemaal negatief is. Had ik toch weer een licht positieve test. De verloskundige had gezegd dat de test een week na de curretage wel negatief moest zijn. We zijn inmiddels 2,5 week verder. Weten jullie misschien iets zinnigs op deze wazigheid te zeggen?? Iemand vertelde me dat je met je nieuwe cyclus moet rekenen vanaf de eerste dag bloedverlies van je miskraam en dat was de 17de al, en zou ik in theorie alweer zwanger kunnen zijn!!!!
Ik heb zo'n hekel aan deze onzekerheid!!!! Ik baal er nu al van dat ik een test heb gedaan. Ik probeer het morgen nog eens. Als ie nou niet donkerder is dan 2 dagen daarvoor ga ik er vanuit dat het oude hormonen zijn en bel ik dinsdag de gyn maar even.

Groetjes Jen

He meiden, ben ook al een tijdje niet geweest. Gewoon geen puf voor... a.s. dinsdag is mijn nod, maar heb er weer geen goed gevoel over hoor. Ik baal er zo van dat het allemaal zo lang moet duren, of misschien helemaal nooit meer gebeurt. Ben er echt een beetje sip van.

Jen, hoe is het nu met je? Over de zwangerschapstest: ik weet het niet meer helemaal goed, maar ik denk dat het anderhalf tot twee weken is geweest dat de test negatief aangaf (ik ben wel met bijna 11 weken gecurreteerd, ik weet niet of dat ook nog uitmaakt). Zou het al een nieuwe zwangerschap kunnen zijn??

Alex, die succesverhalen over IVF, waren dat ook allemaal wat oudere meiden? Wij hebben 29 april instructie over de medicatie en krijgen we alle recepten mee en zodra ik in mei ongi word, moet ik gaan spuiten en gaat het hele circus beginnen. Ik heb nu nog 1 "eigen" cyclus voordat we er mee gaan beginnen en ik hoop zooooo dat het niet hoeft...

Nou meiden, hoop dat het met iedereen goed gaat? Mirjam hoe is het met jouw IUI?

Spreek jullie!
xx Luna

Hoi allemaal,

Ik was ook wel blij met die succesverhalen over IVF. Wij gaan er nu ook voor Luna, willen niet meer wachten en blijven proberen, na 25 rondes is 't wel mooi geweest!
We hebben de huisarts gebeld, maar die is met vakantie!  Dus dinsdag weer bellen en afspraak maken. Via de huisarts willen we naar de vruchtbaarheidskliniek in Leer.
Hopelijk hebben ze daar geen wachtlijsten of zo en kunnen ook wij snel aan de slag, ik ben er helemaal klaar voor!

Allemaal prettige paasdagen,
groetjes Wietske

Nou Wietske, ik hoop dat je snel kunt beginnen! Is  alles nu rond met de zorgverzekeraar?

Bij mij zijn gisteravond laat de duivels weer op bezoek gekomen. 10 mei is mijn volgende nod en als ik dan ongi word beginnen we met de medicatie voor IVF...

Wietske na 25 rondes is het inderdaad genoeg geweest! Balen Luna van de RD's. Nog even goed klussen voor de laatse keer zelf. Mirjam, weet je al wat?? Ik weet helaas niet meer de leeftijd van alle ivf dames, maar zal het navragen, zodra ik het weet laat ik het weten. Wij hebben goed geklust deze maand, nu is het weer afwachten, de laatste week. Ik krijg het ook wel op mijn heupen, iedere maand verder is weer een maand oudere eitjes! Jongens (of meiden dus) ik wil zo graag moeder worden!!! Als iemand van ons nou eens succes heeft, dat is geweldig en geeft ook hoop aan alle anderen. Jen ik heb nooit een test gedaan na de curettage, ik werd ongeveer 6 1/2 week later ongesteld dus eisprong 4 1/2 week na curettage, maar dat kan varieren per persoon. Je zwangerschap was pril dus ik denk dattie nu wel negatief moet zijn. Succes!
Ga nu lekker naar het strand met de hond en schoonmoeder.
Knuffel,
Alexx

naam           leeftijd          ronde                 kindje             datum

Mirjam          37                 20 na curr.       2                 12 april

Wietske       38                  25                             1                     5 april

Alexx                40                    8                                1  (2mk)  21 april
Gwen               39                  24                             2                   13 maart
Petra                 40                 17 na curr.      2                  16 maart  (17 maart)
Alexx                40                  7 na 2mk's      1                 23 maart    (24 maart)
Mickey         37                 10                              3                  28 maart

Tja, het was spannend, Ik was twee dagen over tijd.....zondag getest; NEGATIEF!! HUH???
Ik voelde me zo beroerd, had wel al drie dagen hoofdpijn dus ik verwachte toch ook wel dat ik ongesteld kon worden. heel verwarrend allemaal. Door die Clomid is alles veel intenser. Het is nu ook geen echt bloedverlies maar dikke oude stolsels.
Dus misschien is het wel iets geweest. Nu valt ons feestje in de meivakantie, dus lekker relaxed.
Ik moet NU weg voor mijn uitgangsecho....

groet, Mirjam

Terug
Bovenaan