35+ klussers 4

Jemig, mirjam wat heftig!! Wat een ongelofelijk rotbericht. Ik kan je geen raad of advies geven, maar hoop dat jullie er snel uitkomen en dat jullie toch via iui of op de natuurlijke weg zwanger worden!!

Liefs Jen

Hoi Mirjam,

Wat een akelig nieuws. Dat is echt schrikken.
Ik kan me vinden in je scenario's. Het kan dus zijn dat je twee keer enorme mazzel hebt gehad. En waarom zou dat geen derde keer kunnen? Je hebt in ieder geval nog opties. Laat het maar rustig even bezinken. In ieder geval sterkte met verwerken en straks met kiezen.

Mickey

Nou de volgende grote stap komt er ook aan! Maandag om 8.30 uur is de punctie!!

Ik dacht al dat het snel zou gaan omdat ik mijn buik echt voel, dus heb gister ook de acupunctuur gebeld om te vragen of ze de kruiden al had besteld die ik moet nemen vanaf de terugplaatsing geloof ik.

Ik was vanmorgen goed misselijk van de spanning, heb op het toilet van het ziekenhuis ff een paar traantjes gelaten. De ivf-verpleegkundige die de echo deed, gaf echt zo'n reactie van zoooo dat is snel gegaan, dat wordt maandag de punctie. Er zitten 4 grote follikels en 2 bijna grote en wat kleintjes. Dus het zullen er 4 of 6 worden die echt mee gaan doen.

Vanavond nog 1 keertje de deca en de puregon en dan morgenavond om 21.30 uur de pregnyl en de deca.

Nu heeft mijn mannetje vannacht koorts gekregen. Ik hoop niet dat mijn vent aangestoken wordt... dan hebben we echt een probleem wat de zaadjes betreft.
Pfff spannend allemaal hoor.

Hallo meiden,

Hier meld zich weer een "oude"bekende! Ik heb weer babykriebels dus toch maar weer een voorzichtige blik op het forum! Ik ben vorig jaar bevallen van mijn 2e kindje nadat ik me aangemeld had bij de 35+ klussers, ik was toen binnen 2 maanden zwanger. Ik heb regelmatig met jullie verhalen meegelezen maar niet meer echt gereageerd. Ik heb 10 pittige maanden achter de rug met de kleine maar het bloed kruipt toch weer waar het niet gaan kan.....kriebels en twijfels voor een 3e. Ik wordt volgende maand alweer 37 jaar en twijfel of ik er nog voor moet gaan dus wil ik graag weer mee kletsen op het forum! Ik wens iederen veel succes met klussen en dat er maar veel zwangeren bij gaan komen.

Groetjes,

Puk

STRESSSSS

Tjonge jonge jonge wat een gedoe gisteravond. Om 21.30 uur moesten wij de Pregnyl prikken. Dus om 21.00 uur het spul uit de koelkast gehaald en om 21.15 uur alles proberen klaar te zetten. Met de nadruk op PROBEREN, want ging nie goe...

De Pregnyl bestaat uit 4 ampullen in een doosje, 2 water en 2 poeder. 1 water moet gemengd worden met 2 poeder. Hoe dat moet weet ik want heb het precies uitgelegd gekregen, dus daar ligt het niet aan. Maar die ampullen!!! Die van de water kon ik goed breken, die met poeder ging erg moeizaam (is een iets langer buisje) maar die laatste poeder kreeg ik met geen mogelijkheid open. Jeff geprobeerd.... ook niet. Ik weer proberen.... weer niet. Mijn man nog 1 keertje en ja open maaaaarrrr glas in het poeder SHIT!!!!!!! verkeerd gebroken. En nu???? Mijn man spoedlijn gebeld, krijg je de verloskamers aan de lijn. Die gaf ons het nummer van de dienstdoende apotheek, maar die zei er gelijk bij dat je waarschijnlijk zonder recept niets mee zou krijgen. Toen de dienstdoende arts aan de lijn, die had gelukkig nog een doosje Pregnyl. Maar ik durf met geen mogelijkheid meer die ampullen aan te raken, dus zei ze kom meteen maar naar het ziekenhuis.

Mijn man zijn broer gebeld, die kwam meteen om op de kleine te passen (opa en oma zijn vorige week dinsdag een weekje op vakantie gegaan en komen woensdag pas terug, tja hoe plan je het...) Ondertussen was het al na 21.30 uur. Ik de 2 open buisjes mee die goed waren en naar het ziekenhuis gereden. Mag je nog blij zijn dat je vlak bij het ziekenhuis woont! We moesten in de verloskamers zijn en daar werden we opgevangen. De verpleegkundige daar had ondertussen instructie gekregen hoe het gemengd moest worden. De 2 ampullen van mij hebben we niet meer gebruikt. Nieuwe ampullen geopend, die ze ook nog omstootte -dacht dat ik gek werd- maar zover ik kon zien, niks eruit... Ze vroeg nog of ik de spuit zelf wilde zetten... nou nee!.. was zo gestresst als een kip doe jij het maar. Nou zo gezegd zo gedaan, maar ondertussen was het wel al bijna 22.00 uur.

De verpleegkundige belde nog even met de ivf-verpleegkundige en op zich is het niet zo'n probleem om gewoon de punctie om 8.30 uur te doen maandag. Kan geen half uur verzet worden omdat om 9.00 alweer de volgende aan de beurt is.

Nou ja, we zien wel.... pfffffffff

Groetjes van een gestresst kippetje!

NAAM
LEEFTIJD
 RONDE  
 KINDJE
 DATUM

Wietske  
38  
27
 1  
 23 mei

Mirjam    
37  
21 na mk  
 2
 8 mei (IUI nr. 2)

Luna  
40
19 na curr.  
 2
 8 mei  7 mei;
                                      start IVF

Jen                    
26
 1 na curr.

2
 10 mei

Mickey
37
12
 3
 30 mei

ZWANGER:  

UITGEREKEND  

Alex
40  
8 na 2 mk  
1  
 29 december 2009

Hoi allemaal ik ben er nog hoor!!

Luna, wat een heftig verhaal!!! Voor mij wel heel prettig om jouw ervaringen te lezen nu ik er zelf ook bijna aan toe ben.
Mirjam, waarom wil je niet aan de IVF? Ben je bang voor de risico's? Het is natuurlijk wel heel heftig, maar je weet dan wel tenminste waar je aan toe bent. Ik voor mij denk dat het zo is dat ik liever de komende weken/maanden de stress heb van een IVF behandeling dan dat ik nog maanden of jaren de stress heb iedere maand van zou het nu eindelijk eens lukken. Na 2 jaren ben ik het zo zat dat ik eigenlijk sta te trappelen om te beginnen. Het meeste zie ik op tegen de punctie die erbij hoort, maar dat is maar kort.
Oh ja,
Alex en knutsel, Gefeliciteerd!!!!!!!!
En bedankt voor de glitters!
Oh ja,
Mirjam, uit onderzoek is gebleken dat: tomaatjes zijn goed voor de zaadjes.
Ik voer mijn man zeer veel spaghetti en lasagna en dergelijke.
Ondanks zijn 55 jaar zijn ze gelukkig totnutoe steeds goed genoeg.

Wat een verhaal na een korte stilte, ik had het gewoon heel druk met andere dingen en was er niet zo intensief meer mee bezig omdat ik eigenlijk gewoon de dagen aan het aftellen ben tot de afspraak op 28 mei.

Allemaal veel liefs en veel groetjes
Wietske

He Wietske,

Ben blij dat jij in ieder geval wat aan mijn verhalen hebt. Ik vind het hele traject ontzettend meevallen tot nu toe. Heb geen enkele bijwerking gehad en het prikken ging goed (behalve die ampullen dan). Ik hoop dat het bij jou ook zo zal gaan.

Mirjam, waar twijfel jij over? Je zou het toch 1x kunnen proberen?

xx Luna

Nee, we zijn er samen helemaal uit. We doen het niet. Juist als ik dit verhaal weer lees over die ampullen.....nee. Als ik de folder lees, wat je allemaal voor medicijnen krijgt, dat de planning strak moet, enz enz. Uit ervaringsverhalen weet ik dat je het als vrouw ook erg zwaar kunt krijgen. Mezelf kennende zal dat zeker invloed op me gaan hebben. Onze relatie kennende vinden we dat niet gezond. We hebben genoeg zware tijden gehad afgelopen 2 jaar met dat afwachten en nu de IUI's.
We gaan van onze dochter genieten en verder met ons leven. Ik heb lang genoeg stilgestaan en van maand tot maand geleefd. We kennen mekaar al heel lang en uit ervaring weten we dat als het niet geod voelt, we het niet moeten doen. Ook weten we dat als we echt leuke sex hebben, waar we veel tijd aan besteden, we meer kans van slagen hebben dan de productiewipjes van de afgelopen 2 jaar. En zeker dan dat gepruts met die potjes. Mijn man verteld dat het echt anders voelt en er veel meer sperma is als we goeie sex hebben. Dus dan is dat aantal voldoende; Ik ben tenslotte 2x keer zwanger geweest.
We gaan de 6 IUI's afmaken, en dan gaan we gewoon onbeschermd goeie sex hebben. We gaan ervoor zorgen dat we ons goed voelen.....dat hebben we na die miskraam niet echt meer ervaren.
Ik denk dat ik nu een punt bereikt heb van acceptatie; ik kan niet anders ook! Want ik wil IVF echt niet, en dus nu is het helder. Daar voel ik me eigenlijk beter bij dan een paar maanden geleden toen ik dacht dat IUI een soort heilige oplossing was.
Ik geloof ook dat er met mijn man niks structureels aan de hand is. We denken dat het te maken heeft met de druk waaronder we ons voelen staan. Dat gevoel willen we niet meer. We staan nu ook relaxter in die resterende 4 IUI's omdat er een duidelijke grens is.
Die statistieken zijn er, maar onze situatie is net als voor elk ander stel, anders. Daar zoeken we zelf de beste weg in. En ik denk dat het deze is, en als we geen 2e kind meer krijgen, dan is dat maar zo. Dan zal er nog wat acceptatie bijkomen en we zullen onze dipjes wel hebben.
De twee eerdere zwangerschappen zijn in een heel andere sfeer, constitutie ontstaan! Toen konden we de hele wereld aan. Toen ineens die miskraam kwam werden we volledig onderuitgehaald. Daar zijn we nu pas goed aant uitkomen.

Na de 6 iui's beslissen we hoe we erin staan. Als ik er voor kies om bijv. nog ovutesten te doen.......of toch foliumzuur te blijven slikken......dat weet ik nog niet.

Ik word in juli 38, ik geef ons nog 2 jaar.

Sorry, dit is onze keus en ik respecteer ieders keus hierin, want dit is een hele persoonlijke.

groet, Mirjam

Terug
Bovenaan