Nee, we zijn er samen helemaal uit. We doen het niet. Juist als ik dit verhaal weer lees over die ampullen.....nee. Als ik de folder lees, wat je allemaal voor medicijnen krijgt, dat de planning strak moet, enz enz. Uit ervaringsverhalen weet ik dat je het als vrouw ook erg zwaar kunt krijgen. Mezelf kennende zal dat zeker invloed op me gaan hebben. Onze relatie kennende vinden we dat niet gezond. We hebben genoeg zware tijden gehad afgelopen 2 jaar met dat afwachten en nu de IUI's.
We gaan van onze dochter genieten en verder met ons leven. Ik heb lang genoeg stilgestaan en van maand tot maand geleefd. We kennen mekaar al heel lang en uit ervaring weten we dat als het niet geod voelt, we het niet moeten doen. Ook weten we dat als we echt leuke sex hebben, waar we veel tijd aan besteden, we meer kans van slagen hebben dan de productiewipjes van de afgelopen 2 jaar. En zeker dan dat gepruts met die potjes. Mijn man verteld dat het echt anders voelt en er veel meer sperma is als we goeie sex hebben. Dus dan is dat aantal voldoende; Ik ben tenslotte 2x keer zwanger geweest.
We gaan de 6 IUI's afmaken, en dan gaan we gewoon onbeschermd goeie sex hebben. We gaan ervoor zorgen dat we ons goed voelen.....dat hebben we na die miskraam niet echt meer ervaren.
Ik denk dat ik nu een punt bereikt heb van acceptatie; ik kan niet anders ook! Want ik wil IVF echt niet, en dus nu is het helder. Daar voel ik me eigenlijk beter bij dan een paar maanden geleden toen ik dacht dat IUI een soort heilige oplossing was.
Ik geloof ook dat er met mijn man niks structureels aan de hand is. We denken dat het te maken heeft met de druk waaronder we ons voelen staan. Dat gevoel willen we niet meer. We staan nu ook relaxter in die resterende 4 IUI's omdat er een duidelijke grens is.
Die statistieken zijn er, maar onze situatie is net als voor elk ander stel, anders. Daar zoeken we zelf de beste weg in. En ik denk dat het deze is, en als we geen 2e kind meer krijgen, dan is dat maar zo. Dan zal er nog wat acceptatie bijkomen en we zullen onze dipjes wel hebben.
De twee eerdere zwangerschappen zijn in een heel andere sfeer, constitutie ontstaan! Toen konden we de hele wereld aan. Toen ineens die miskraam kwam werden we volledig onderuitgehaald. Daar zijn we nu pas goed aant uitkomen.
Na de 6 iui's beslissen we hoe we erin staan. Als ik er voor kies om bijv. nog ovutesten te doen.......of toch foliumzuur te blijven slikken......dat weet ik nog niet.
Ik word in juli 38, ik geef ons nog 2 jaar.
Sorry, dit is onze keus en ik respecteer ieders keus hierin, want dit is een hele persoonlijke.
groet, Mirjam