35+ klussers

Zo he, zijn we ineens met  6 oude weiffies. Gek is dat, ik denk steeds dat ik zo'n oudje ben als ik dat vergelijk met die andere meiden. Maar gelukkig ben ik niet de enige ;-)

Vind het wel gezellig als we met elkaar kunnen kletsen. Als je ouder bent gaan dingen toch anders. Ben benieuwd hoe het allemaal met ons gaat lopen.

xx Luna

Hallo allemaal,

Gezellig dat er meer "oudjes" zijn. De combinatie test is een test waarbij ze bloed prikken in de eerste weken van de zwangerschap bij de moeder en een echo maken voor de nekplooi te meten bij het kindje. Met de combinatie van die 2 kunnen ze inschatten of je een verhoogde kans hebt op een kindje met down. Het is een kansberekening en als de uitslag slecht is kun je kiezen voor een vlokkentest of punctie.

Verder voelt dit oudje zich ook pas 28 jaar, maar ook soms 80! Mensen schatten mij ook vaak jonger.

Mijn N.O.D is trouwens 10 sept.......

Hallo allemaal,

heel leuk ook om jullie verhalen te lezen. Ook interessant dat over die test, dat wist ik niet. wat ik mij afvroeg: hebben jullie weleens negatieve reakties gehad van je omgeving op je kinderwens vanwege je leeftijd? Ik ben daar soms wel wat bang voor hoewel het natuurlijk onze beslissing is en het eigenlijk niemand wat aan gaat. Vooral omdat mijn man nogeens 17 jaar ouder is dan ik, verwacht niemand in onze omgeving denk ik dat wij het plan hebben een gezinnetje te worden?

Groetjes wietske

Hoi Wietske,

Ikzelf heb nog geen rare reacties gehad op mijn leeftijd. Nu denk ik zomaar dat iedereen denkt dat het niet wil lukken omdat ik al een zoontje heb van 3 en een half jaar. Van mijn familie hoor ik echt nooit de vraag of er nog een 2e komt. Het komt meer van mensen op de vereniging waar ik lid van ben en dan zeg ik altijd "komt het, dan komt het, komt het niet dan is het ook goed". Ik vind dat het andere mensen helemaal niets aan gaat hoe jij je leven inricht en met wie je dat doet.  Als iemand je een vraag stelt waar je helemaal niet van gediend bent, kun je ook zeggen "Waarom wil je dat weten?" Reken maar dat ze dan met hun mond vol tanden staan. Mensen kunnen soms zulke onbehoorlijke vragen stellen vind ik.

Maar goed, zelf ben ik ook een kind van "oude" ouders. Mijn vader was 50 en mijn moeder was 41 dat ik kwam (nakomertje). Het nadeel vond ik dat ik eigenlijk "alleen" ben opgegroeid. Mijn zussen en broer zijn veel ouder dan ik en 2 waren er al het huis uit dat ik geboren werd. Mijn ouders gingen ook niet echt met hun tijd mee, dus het is maar net hoe je er zelf in staat. Nu ben ik 39 en kom in de buurt van de leeftijd van mijn moeder, waarvan ik altijd gezegd heb dat ik dat veeel te oud vind. Nu moet ik daar echt op terug komen; je weet nl. nooit wat er op je pad komt. Mijn mannetje kwam ik pas tegen toen ik al 33 was, dus ja dan ben je wat ouder als je over kinderen nadenkt. Het is maar net hoe je zelf met je tijd meegaat en interesse in je kind blijft tonen, dan maakt leeftijd niet uit. Het is alleen wel een gegeven dat je kind op jongere leeftijd zijn ouders verliest dan andere kinderen. Mijn ouders zijn beiden in 1994 overleden, en dat vind ik wel het nadeel. Maar ja......

xx Luna

Hoi,
Bij mij wordt af en toe wel een gevraagt of we een nummer 2 willen. Mijn schoonmoeder laat helemaal steken vallen in die richting. We hebben heel lang geroepen dat we geen kinderen wilden, maar dat sloeg   na een vakantie om en het was gelijk raak. Over nummer 2 hebben we ook lang moeten nadenken, want ze kosten bergen met geld en je hebt toch veel zorgen over zo'n lief mensje. We willen niet alleen liefde geven, maar ook een financiele basis. Het moet niet alleen dure merk spullen zijn, maar kleding en scholing is toch wel wenselijk.
Nu dus aan de gang voor nummer 2, een weloverwogen keuze.
We willen het voor de omgeving weer zo lang mogelijk stil houden, zodat   de verrassing weer groot is. De vorige keer vielen ze bijna van hun stoel. Bovendien heb ik een keer een miskraam gehad. ik heb namelijk geen zin in vragen als......ben je al zwanger?? Of van die vragende blikken......

He allemaal,

Ik zal een NOD lijstje maken van degenen waarvan ik het weet. Willen de anderen zichzelf dan toevoegen? Voor isilda nog 4 dagen te gaan.... spannend!

10 september: isilda72
15 september: wietske11
18 september: luna1968
19 september: brenda67

Groetjes,
Petra

Hallo,

ik denk zelf dat ik ongesteld ga worden, heb hetzelfde gevoel als altijd die paar dagen van te voren.........

Hoi Petra,

Wat leuk dat jij deze forum bij wild houden betrefd van onze ongesteldheids datums.

Maar ik ga er al vanuit dat het ook weer deze ronde niet raak is want wat ik allemaal al voel en merkt komt toch mij ongesteld er aan helaas. Want ik voel verder ook helemaal niks van over zwangerschaps kwaaltjes enz. Wij gaan gewoon door naar de volgende ronde maar moeten eerst nog even afwachten tot 19 September.

Hoe is het verder met de dames op deze forum verder?

Groetjes van Brenda.

Terug
Bovenaan