35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

hoi dames ik ben ht helaas wel met vlinder eens.
en ehhe dames als   de partner van jullie straks veertig,vijftig zijn of ouder en ze mankeren nog niks dan zegt dat echt niks hoor,want hoe ouder je wordt hoe meer je aftakelt DAT IS GEWOON ZO! alleen bij de 1begint dat iets eerder of later als bij de ander.
Toen de niuewe buren van mijn vader en moeder bij hun in de straat kwamen wonen,zeiden mijn broers,moeder en ik van;wat pittig OPA komt hun vaak bezoeken om te helpen of wat dan ook,1week later zegt mijn moeder van;het was niet de opa maar de vader van het kind! hij is 65 en zijn zoon is 17! kind wordt regelmatig gepest,vader van het kind gaat lichamelijk achter uit,als zoonlief vraagt of hij met m wil voetballen houdt hij het maar 5minuten vol of als zijn dag slechter is dan heeft hij helemaal geen conditie voor zijn zoon om met hem te spelen,en moeders ook niet want die is ook al op leeftijd ,zij heeft ook de benen van een 18jarige bijwijze van spreke niet meer,de energie die ze nog wel hebt heeft ze nodig voor het huishouden!
geloof me al ben je nu nog zo gezond als een kip dat kan heel hard in eens achter uit gaan.....
en gynecalogen zijn er ook niet blij mee hoor als er weer oudere vrouwen bij hun komen,die weten als geen ander dat er grote risico's aan vast zitten om op die leeftijd nog aan kinderen te beginnen ongeacht de reden ook is waarom mensen er zolaat aan beginnen...
dit moet ieder voor zich weten natuurlijk maar dit is mijn mening en jullie kunnen hier boos om worden of niet maar vindt het wel achterlijk dat jullie zo reageren tegen over vlinder die alleen maar haar mening geeft,ze zegt toch zelf dat ze daar verder niemand persoonlijk kwaad mee wil doen??!!

Hallo Allemaal!!

Was even benieuwd hoe het met jullie zwangerschappen gaat??? Met mij gaat het nog steeds goed, wel wat last van de bekende kwaaltjes, maar dat heb ik er graag voor over!!!
A.s vrijdag naar de gyneacoloog, ben erg benieuwd!!

Dan toch nog even een woordje voor vlinder en corina....ik heb dit zo is even zitten lezen, wat jullie hebben te melden. Natuurlijk hebben jullie recht op jullie mening, mijn vraag hier alleen is "wie vroeg jullie hierom?????"
Ik heb dat nergens zien staan......

Jullie hebben gelijk, ik voel ook wel dat ik geen 28 meer ben, maar 38!!! mijn lichaam is idd zo oud, maar gelukkig mijn geest niet!!!   Misschien hebben jullie de souplesse nog in je lichaam, maar vergeet niet dat wij misschien net iets meer kennis aan boord hebben over het leven en meer inzicht in ons zelf. Daardoor zullen wij weer een stapje voor kunnen zijn op jullie toch??!!

Wat betreft het niet meer kunnen "Voetballen" met zoon of dochter, Ik heb een broer die zonder benen is geboren....die heeft een prachtige gezonde dochter...helaas zal hij daar ook nooit mee kunnen voetballen....doet dat nou echt wat af aan de opvoeding?????

Jullie reactie op deze topic zegt denk ik meer dan genoeg over jullie leeftijd!!!!! ik vind het jammer dat je zo over een ander zijn situatie moet oordelen, je weet niet hoe het komt dat mensen zo laat pas hun droom kunnen verwezenlijke....

Ik wens iedereen, waar dan ook een prachtige mooie zwangerschap!!!! (met veel wijsheid!!)

Carola, 38 jaar moeder van Amy en ????

Hallo
Jij kan wel niet om mijn mening hebben gevraagt, maar ik mag die toch geven dan moet je dit niet op het internet zetten!
Het ging mij om de verhoogde risico's die een zwangerschap op latere leeftijd met zich meebreng, voor jullie ongeboren BABY!
En voor de 10 de keer ik begrijp dat er situaties zijn waar het niet anders kan.
En dat je zegt dat je meer ervaring hebt waarin dan, want je begint later aan kinderen dus meer ervaring heb je niet.
En het zegt mij echt al genoeg hoe jullie met z'n allen reageren ik ben dus vast niet de enige die dit vind, maar ik zeg het jullie gewoon eerlijk en dat is best confronterend he?
En die reactie van: Dat ik mijn jeugd heb vergooid dat vind ik niet ik geniet van mijn kindje en straks kindjes, en al zou ik dat gedaan hebben dat doe ik liever dan met zoveel risico's ergens aan beginnen.
Sorry maar op deze manier wou ik niet met jullie gaan discuseren maar  ik mag mijn mening geven en als jullie zo vreselijk tegen mij tekeer gaan krijg je hem terug.
Ik wil jullie toch een fijne zwangerschap wensen.

Beste vlinder,

Jij je mening, wij onze reactie..toch???
Wat betreft de ervaring die ik bedoel, dat heeft meer te maken met inzicht in het leven. Ook ik was ooit 21, en ik weet zeker dat ik nu meer bekend ben met wat het leven biedt als toen....dat is de wijsheid die wij oudere zeker meer in huis hebben!!

Jij vind dat wij je aanvallen, ik zou zeggen dat dat niet echt is gebeurd...jij gaf jou mening, en wij reageerde....natuurlijk een   beetje aangedaan door wat ons naar het hoofd werd geslingerd.....

Verder hierop in gaan heeft denk ik niet veel zin, ik wens je het allerbeste en een mooi, gezond kindje!!!

vlinder, ik snap de reacties wel op jouw berichtje.  en je mag ook je mening geven al valt die natuurlijk niet bij iedereen in goede aarde, zeker niet als je het woord egoistisch gebruikt. of je nou oud of jong bent, kinderen krijgen is gewoon egoistisch, je doet het niet voor de buren toch?, maar voor jezelf omdat je het leuk vindt of gewoon zin hebt in jezelf voort te planten.

en dat je het geen gezicht vindt die 40-jarige zwangeren, hallo, ik ken er genoeg die 10 jaar jonger zijn waarvan ik denk dat ze zwanger zijn, maar het helemaal niet zijn! hahaha!

voor wat de risico's valt het allemaal wel mee hoor. natuurlijk wordt je  minder snel zwanger (bij mij was het na 2 maanden raak maar goed) en heb je meer kans op een miskraam of vroeggeboorte, maar je moet niet gaan overdrijven met je opmerking over risico's. elke zwangerschap kan risico's geven.

ik rookte ook nog eens tijdens mijn zwangerschap 3 sigaretten per dag en dronk 1x per week een biertje of wijntje (o,o!). ik heb me wel laten testen  dmv een  vruchtwaterpunctie. ik wilde uitsluiten dat ik een kindje zou krijgen met een behoorlijke afwijking oid.
btw, die test had ik  NIET gedaan als ik 10 jaar jonger was geweest.

ik was 39 toen ik mijn zoon kreeg (ben nu bijna 43) en ik voel me en zie er overigens  goed  uit voor mijn leeftijd,  zeker als ik kijk naar veel 30-jarige moeders  die  alleen al door hun uiterlijk/kleding eruit zien als  oudere vrouwen. ik ga nog 1x per maand  de kroeg in, heb nog steeds maatje 36 en voetbal en stoei met mijn zoon.

ik denk ook wel dat het anders was geweest als ik jonger was geweest maar dat heeft er niet in gezeten. maar ik heb een heerlijke tijd gehad tot mijn 38e. heb dingen gedaan die met een kindje echt niet konden. en dat is een keuze die je zelf maakt en moet maken.

dus oudere moeders: ga er lekker voor! tis geweldig zo'n kind! (en je blijft er jong bij)  

... Ik ben blij dat ik op jonge leeftijd  NIET aan kinderen  ben begonnen  . Ik ben nu een veel rustigere, zelfbewuste aanstaande mamma. Ik ben blij dat ik eerst de nodige levenservaring heb opgedaan mbt relaties, werk en het ontdekken van wat ik echt wil in mijn leven.  

Egoistisch? ... vind ik mezelf zeer zeker niet. Je leven moet maar INDERDAAD zo lopen dat je jong aan kids kunt beginnen en dat begint toch ook met de juiste partner, een stabiele relatie, ik vind een kind een goede basis kunnen geven heel erg belangrijk. en zeker ook  je eigen ontwikkeling.

Ik kies ook bewust voor 1 kind vanwege het feit dat ik 37 wordt en pappa 40 is. Ik denk dus wel degelijk aan het kind.

Ik vraag me af welke risico's je nu ECHT bedoeld vlinder? Als ZWANGERE oudje heb ik misschien wat meer controles maar ga ik heel erg bewust om met mijn lijf. Ik ben nu 26 weken en werk niet eens!! Niet omdat ik niet zou willen maar puur om mezelf rust te geven en het belang van het kind voorop te zetten. En nee, rijk zijn we ook niet!    

Net als ASTRID ben ik ook in januari spontaan zwanger geworden! Iets mooiers kan ik me echt niet wensen  .. ENNE KIJK EENS NAAR MADONNA !!! ZO FIT ALS EEN KIPPETJE  en een mooie wijze vrouw.

Wat ik overigens ook kwijt wil is dat mijn eigen ouders 20 en 23 waren toen ik kwam. Geloof me dat ik echt een ROT JEUGD heb gehad! Mijn beide ouders waren helemaal niet toe aan een kind. Achteraf gezien denk ik dan "was toch wijzer geweest" door even te wachten en je VERANTWOORDELIJKHEID te nemen.  Dat vind ik pas egoistisch want hun eigen-belang stond voorop.  

Toen ik in de pubertijd was, dachten mensen dat mijn moedermijn zus was!! Nee, dat is fijn! Ik ben dus liever de oude mamma die ook goed voor haar kind kan zorgen als ze aftakelt! Als je jong bent  kun je ook aftakelen ...  

UITEINDELIJK DENK IK DAT HET ALLER-BELANGRIJKSTE IS DAT EEN KIND LIEFDEVOL WORDT OPGEVOED, ONGEACHT DE LEEFTIJD EN DAT HET 200% GEWENST IS.      

Groetjes Esther

hallo dames,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. je leest niet zo veel over   oudere dames die ook zwanger zijn. Zelf ben ik 40 jaar en nu bijna 11 weken zwanger van mijn eerste kindje. De eerste keer heb ik een miskraam gehad dat was in jan van dit jaar en gelukkig is het gauw weer gelukt.
Natuurlijk had ik ook veel liever eerder een kindje gehad, maar ja toen had ik nog geen partner, die heb ik ongeveer 1,5 jaar geleden ontmoet en hij is 44 jaar. Wij willen allebij nog heel graag kinderen en daarom hebben wij ook niet zo lang gewacht.
Natuurlijk zijn wij er ons van bewust dat dit wel meer risico's met zich mee brengen maar onze gynacoloog zei niet dat we het niet moesten doen.
Soms lopen dingen gewoon anders in je leven en wij zijn nu heel blij dat we in verwachting zijn en zien er met heel veel blijdschap naar uit.
Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en dat is prima, ik ben hier niet om te oordelen maar vind dat je gewoon ieder in zijn waarde moet laten.
Wij gaan ervoor en ik zal er wel geruster om zijn als we morgen weer een echo krijgen, de eerste echo was goed, hartje klopte en alles groeide volgens de planning.
Toch blijft het spannend.

Groetjes,
angie

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

IK HOOP VAN HARTE OP EEN GOEDE ECHO Angie ... laatje het weten?

groetjes Esther

Terug
Bovenaan