35+ zwangeren

Hoi Luna,

Wat ontzettend verdrietig voor jullie. In je hoofd maak je je al zoveel voorstellingen, het moet wel heel erg schrikken zijn. Veel sterkte.

Liefs, Lena

he Luna,
wat verdrietig. ik leef erg met je mee. zo'n 1 ½ jaar geleden heb ik iets soortsgelijks meegemaakt. de eerste termijnecho (na 8 weken) liet geen hartslag zien en een week later was er niks veranderd. ik heb toen zelf gekozen voor een curettage, want wilde inderdaad zo snel mogelijk weer door met mijn leven. op de ingreep moest ik nog wel weer een weekje wachten, maar het is mij  wel meegevallen.
overigens ben ik op dit moment weer zwanger en krijg ik 2 november de eerste termijnecho. als het goed is, ben ik dan 7 ½ week zwanger. ik vind het erg spannend, voelde me de eerste dagen na de positieve zwangerschapstest geweldig. toen ik een klein beetje bloedverlies had (vorige zwangerschap was dit ook), was dat hele gevoel weg. nu wacht ik gewoon maar af en probeer rustig te blijven. trouwens: ik ben 43 ½ jaar.

Luna: sterkte!

Ik heb zelf vandaag de uitslag van de combinatietest gehad. De kans is 1:570. Vind het een moeilijke uitslag: Risico is laag volgens de vk en ook lager dan normaal bij 36 jaar, maar ik vind het zelf niet echt laag.
Twijfel nu ook of we een vruchtwaterpunctie zullen laten doen. Vlokkentest is wat mij betreft geen optie.

Argumenten voor een punctie: dan hebben we zekerheid

Argumenten tegen: risico op miskraam is hoger dan risico op Down, duurt minimaal 5 weken tot we meer weten (dan ben ik 19 weken zwanger) nog langer spanning en stress en niet onbezorgd kunnen genieten van mijn zwangerschap.

De vk heeft voorgesteld dat we eerst een gesprek krijgen over de mogelijkheden en consequenties en daarna beslissen of we doorgaan, maar ik heb zelf het gevoel dat ik het belangrijkste wel weet en dat zo'n gesprek misschien wel meer twijfels veroorzaakt dan zal wegnemen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Groetjes Anna

He lieve meiden Fijn jullie reacties te lezen, dat doet me goed.
Voor de meiden die ook een miskraam hebben gehad (Isilda en Irmgarda), volgens mij ben je toch niet meer zorgeloos zwanger de eerste tijd.  Mag je altijd na een miskraam eerder een 1e termijnecho? Irmgarda ik hoop zo voor je dat je 2 november een goede echo hebt!

Nu even een update van mij. Even een update van mij. Er is qua afscheiding nog steeds niets te zien en voel me nog steeds zwanger. Vandaag de vk gesproken. Zij heeft een afspraak voor me gemaakt, en nu kan ik morgenmiddag terecht in het ziekenhuis voor een intake en daarna volgt een nieuwe afspraak voor de curretage. Waar ik wel tegenop zie is dat ze weer een echo gaan maken en gewoon de hele nasleep. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is, zodat we het af kunnen sluiten.

Nou meiden, spreek jullie snel weer.

xx Luna

luna, sterkte vanmiddag.

Van de week naar de verlosk geweest maar ze kon nog geen hartje horen. ( 9 weken) ga de 20 voor een echo. Ik heb gekozen voor geen nekplooimeting en geen testen. Dan zie ik het wel bij de 20 weken echo. Ik wil niet voor die keuze komen te staan omdat ik het toch wil houden. Bij de 20 weken echo is het wel goed om te weten want als er iets niet goed is wil ik niet thuis bevallen, voor de extra risico's.

Hoi meiden,

Vanmiddag bij de gyn geweest. Ze heeft met een inwendige echo gekeken en er werd bevestigd wat het echobureau ook al had gezegd; dat het gestopt is met 9 wk en 1 dg. Ze heeft ook de eierstokken gecontroleerd en dat was gelukkig allemaal goed. Niets staat een volgende zwangerschap in de weg en mocht ik weer zwanger raken, dan kan ik met 7 weken in het ziekenhuis terecht voor een echo. De curretage staat a.s. dinsdagmiddag. Bij de anesthesist geweest en ik mocht kiezen voor ruggeprik of narcose, ik doe weer een ruggeprik (heb ik met de keizersnede ook gehad). Narcose lijkt me heel eng en ze gaan de beademing overnemen, niks voor mij.

Wilhelmin: krijg jij pas de 20e nov. een echo? Krijg je geen 1e termijnecho dan?

xx Luna

he hallo 'oudere'  zwangeren,
afgelopen vrijdag een termijnecho gehad; zwangerschapsbeeld van 5 weken, wat niet kan kloppen want ik ben altijd regelmatig in mijn cyclus en zou dus 7 ½ week moeten zijn. dus... het is (weer) mis. ik ben verdrietig, want gezien mijn leeftijd (43 ½) ga ik ervan uit dat dit onze laatste kans was. aan de andere kant overheerst mijn ratio en mag ik niet verdrietig zijn: wat wil je nou, gezien je leeftijd?? weinig mensen in mijn omgeving weten dan ook van mijn kinderwens.
ik voel me  helemaal niet meer zwanger. had donderdag/vrijdag enige afscheiding, maar verder zet het niet door. volgende week moet ik naar de huisarts, zei de echografist, want op mijn baarmoeder kon ze een aantal vleesbomen zien etc. etc. informatie waar ik helemaal niet op zit te wachten. ik wil vooralsnog deze keer geen curretage, maar het gewoon ff afwachten. ben naar mijn idee een beetje aan het rouwen, wat niet echt parallel loopt met mijn partner die zoiets heeft van 3x is scheepsrecht  .... etc. etc.
succes en sterkte iedereen!!

Hoi Irmgarda, wat een rotnieuws meid! Ik leef helemaal met je mee. Maar dat is niet zo gek he nu ik er zelf ook nog middenin zit. Heel verdrietig dat je wel zwanger wordt maar dat het daarna niet doorgroeit. Krijg je op een later moment nog een echo om te kijken of het inderdaad niet goed zit? Begrijp ik uit de opmerking van je man dat hij nog wel een keer wil proberen?
Meid, huil maar lekker. Heel veel sterkte voor jou en je mannetje.

xx Luna

Terug
Bovenaan