40w zwanger en ruzie met VK

[quote quote=10164273]Vandaag nog vorderingen? Ben benieuwd of er nog wat gebeurd is ?[/quote]
Ja zeker, ze hebben me " ontslagen " zoals hun het noemen. De andere 2 verloskundige willen de bevalling niet doen omdat het voor hun voelt alsof ze hun collega dan verraden en afvallen. Ik moet morgen het ziekenhuis bellen en zo alles maar regelen. Ook moet ik morgen een nieuwe verloskundige praktijk bellen en vragen of ze mijn kraamweek willen doen. Ik hoef geen contact meer met ze op te nemen en ze vinden het heel jammer hoe het is gelopen...

Mijn mond valt hier voor open! Zij hebben een zorgplicht naar jou en zeker in deze fase van de zwangerschap. Los van de ernst van de situatie uberhaupt horen ze jou netjes over te dragen, zodat je hoe dan ook zorg krijgt. Wat onprofessioneel, onkundig. Dikke klacht indienen, want dir kan echt niet. Zo te horen moeten anderen bij die prajtijk er ook last van hebben.

Slechte keuze ook van de andere vk. Liever een onkundige vk helpen dan zorgen voor de moeder en kind. Daarvoor word je toch vk... dat is je baan! Als je signalen hoort hoor je die serieus te nemen en t eonderzoeken. Zeker als zorg en veiligheiding geding komen.

Succes.

Oh wauw, dit is echt super naar, zeker in deze termijn. Heb je de gegevens op papier hoe je zwangerschap tot nu toe is verlopen (de overdracht)?
Wellicht ook je zorgverzekeraar bellen, zij betalen ten slotte de verloskundige zorg en jij bent hun klant. Een klacht indienen zou ik later doen. Eerst je zorg goed regelen. 
Hopelijk blijft je baby nog even binnenboord.

Omg dit had ik echt niet gepikt! Ik zou eerst idd alles even op orde krijgen zodat je met een gerust hart kan bevallen en dan een dikke klacht indienen.. dit is ja niet normaal! 

Jeetje wat een verhaal. Zou adviseren om de zorg verzekering in te schakelen. Wellicht dat zij  een andere praktijk voor je kunnen regelen.
De praktijk kan volgens mij niet zomaar jou uitschrijven.,daarvoor moet een  hele procedure doorlopen worden. Wel goed dat e verzekering op de hoogte is.
Sterkte  

Geef de naam van de vk praktijk vrij zodat er geen andere zijn die de fout maken om naar daar te gaan. Het gehele praktijk is slecht en onprofessioneel! 
Jij was slim om niet meteen in paniek te raken zoals de vk (volgens mij) gewenst had. Maar wie weet doet de volgende moeder dat wel en gaat het helemaal mis! 
Klacht indienen en geef de naam alsjeblieft vrij. Kan er ook voor zorgen dat ze gaan inzien dat jouw vk voor de gehele praktijk biet goed is.

Heel veel succes

Vind dit echt heel bizar. Eerst niet wisselen van dienst naar vervolgens ontslaan.. hoe willen ze iemand gestresst krijgen?
Hopelijk pakt het ziekenhuis of een andere goeie vk dit zo op dat je een rustige bevalling heb! En idd, dikke klacht indienen. Dat hun nog zwangeren mogen begeleiden...

Wat een nare gebeurtenis! Al ga ik er vanuit dat je in het ziekenhuis ook de juiste begeleiding gaat krijgen. Succes met de laatste loodjes. 
Eerlijk gezegd verbaas ik mij wel een beetje over de reacties hier. We weten niet precies wat er gespeeld heeft, waardoor de vk en de vk-praktijk zo gereageerd heeft. Mijn idee is dat ze dat nooit zomaar zullen doen, ‘vanwege een kleine discussie/ruzie’. Ik verwacht dan ook dat er meer gespeeld heeft/ dat het anders is overgekomen bij de vk dan bedoeld. Bedoel ik niet vervelend en ik kan het ook fout hebben, maar ik ga hierin geen schuld bij iemand neerleggen! Vk moeten zich medisch gezien en op andere fronten ook veilig voelen:).

Terug
Bovenaan