Wat ontzettend vervelend dat het zo moet lopen..
Ik had ook een ziekenhuisbevalling.. al zal het bij jou wat anders gaan lopen.. misschien heb je wat aan mijn "verhaal"..
Bij mij kwam de bevalling niet vanzelf op gang dus hadden ze mij gestript..
Toen de weeën begonnen waren (bij voorweeen denk je steeds, zou dit het zijn maar bij echte weeën weet je het zeker.. ook al kan het ene overgaan in het andere..dus van twijfel naar zeker weten).. kwam ze kijken om mijn ontsluiting te controleren..toen ze dat wist belde ze naar het ziekenhuis of er plek was.. die was er en ze gingen een kamer klaar maken.. we konden komen als we er klaar voor waren.. tas en maxi cosi in de auto gezet.. ondertussen hebben ze voor mij een kussen in de stoel gedaan en een kruik gemaakt.. (dat is een goede tip voor onderweg).. we zijn toen naar het ziekenhuis gegaan (dat is bij ons vandaan een krappe 10 min).. we hebben de auto geparkeerd en toen zijn we naar binnen gegaan.. daar zijn we opgevangen en naar een kamer gebracht.. daarna kwamen degene die er bij zouden zijn zich voorstellen.. ik moest uit voorzorg een infuus dus dat kwamen ze prikken (ik heb epilepsie en als ik een aanval zou krijgen moest er spierverslappers door middel van infuus toegediend worden en spoed keizersnede).. ze hebben alles uitgelegd.. op een gegeven moment zijn ze weg gegaan en toen was de VK er nog even.. die is daarna ook even weg gegaan (wel in de buurt dus hoefde maar op een knop te drukken).. ik wilde weeën opvangen onder de douche dus daar hebben ze me toen mee geholpen.. later heeft de VK weer even mijn ontsluiting gecontroleerd en bleek alles af te zwakken doordat ik teveel ontspande onder de douche.. ze heeft toen mijn vliezen doorgeprikt.. toen is ze nog even gebleven.. heeft het vruchtwater gecontroleerd en toen dat in orde bleek is ze weer weg gegaan.. later bleek mijn lijf niet zelf krachtig door te zetten waardoor besloten werd om weeën opwekkers te geven.. daardoor was er overdracht naar ziekenhuispersoneel.. ze is gebleven tot alles aangesloten was en ze zeker wist dat ik in goede handen was en toen naar huis gegaan.. tijdens die weeen opwekkers.. kwamen ze soms de kamer in om te kijken maar in principe was ik alleen met mijn man (ze hebben een kamer waar ze alle monitoren kunnen zien.. ze zagen de weeen, mijn hartslag, die van ons kindje, de monitor van het infuus met opwekkers etc).. na een tijdje kwamen ze kijken want ze dachten dat de opwekkers misschien verhoogd moesten worden maar toen ze controleerde kwam ik precies net op 10 cm en mocht ik persen.. toen onze dochter geboren werd kreeg ik haar meteen.. ze vroegen ook meteen wat ik wilde.. hechten, voeden of tegelijk.. toen ze controles uit voerden voor de apgar score zeiden ze ook wat ze deden enzo... in het ziekenhuis boden ze ons ook goede begeleiding..
Ik weet niet waar je woont?
Woon je in de buurt van utrecht,maarssen,Breukelen o.i.d?
Dan heb ik nog wel tips voor je maar daar heb je niet zoveel aan als je hier niet woont..
Waar ik bij de bevalling baat bij had was labello en een flesje water en voor de reis er naar toe dus een kussen en een kruik..
O ja voor het geval dat jr vruchtwater kan verliezen is het goed om een onderlegger (zit in je kraampakket) met eventueel daar een handdoek over op de autostoel te doen zodat die niet vies wordt.. je kan eventueel ook een vuilniszak met handdoek daarop doen (handdoek zit lekkerder dan vuilniszak)..
Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen met mijn verhaal en tips..
O ja.. je kan ook altijd de huisartsenpost bellen s avonds en in het weekend en dan de spoedlijn (als je zeker weet dat het begonnen is).. kan je je situatie uitleggen en kunnen zij je ook verder helpen!! Zij kunnen bijvoorbeeld ook kijken waar er plek is!