aan de niet-zwangeren

Ik ben ook helemaal verbaasd over het aantal reacties, en hoe eerlijk iedereen alles verteld. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Dank meiden! Geweldig om te lezen hoe iedereen zijn keuzes maakt of laat maken.
Nog gaver vind ik van de meiden bij wie het toch een pijnlijk puntje is omdat ze wel zouden willen.... dat jullie toch meepraten hierin! Jullie zouden ook zielig in een hoekje kunnen toekijken hoe anderen praten over iets wat jullie nog wel zouden willen, maar niet meer kunnen. geweldig!
Liefs Nelleke

Goh er is nog niet eerder een topic geweest waar ik zo lang over na moest denken.

Want wat is de werkelijke reden dat er geen nr 3 komt....

Angst dus nr 6.
Wij zijn bang dat ik meer last van mijn lymfoedeem krijg (is nog supervers de uitslag en ben het nog een plekje gaan geven), bang voor wéér een hoge bloeddruk met alle onrust daarbij..
Maar ook bang dat het na twee gezonde meiden mis gaat... verdriet van mijn zus is niet weg en dat hoeft ook niet.

En eerlijk gezegd voel ik ook niet meer die kriebels, dat verlangen dat ik na Isa wel had. We wilden heel graag voor de tweede gaan toen Isa één werd. Maar helaas kreeg J. een vervelend ongeluk precies de nacht na Isa haar verjaardag, dus babywens ging de vriezer in..

Gezien ik van het spiraaltje af wil gaan we nadenken over een knoopje bij J.. dan is het wel definitief maar dat is dan prima..
Pfff confronterend voor de zondag maar niks mis mee. Als je iets uitspreekt of opschrijft kan het wat meer lucht geven.

Mooie topic Nelleke!!! Doe je goed!

Liefs Renske trotse mama van Isa en Meike

tja 2 en 6...

ik wil nog niet, maar ja het kan ook niet omdat ik geen relatie meer heb. Ik denk dat ik dan ook nog even had gewacht, maar wel binnen nu en een jaartje begonnen met oefenen zeg maar...

maar ja, je weet maar nooit, misschien vind ik wel weer een lieve man en kan ik mijn wens nog vervullen!

het lijkt me trouwens wel onwijs moeilijk voor Ivar als hij een halfbroertje of zusje krijgt die wel de hele tijd bij zijn mama woont, en Ivar niet....

liefs Jenneke

Ik ga voor nummer 6! Ik hoop eigenlijk volgend jaar wel een klein wondertje in mijn armen te sluiten! Ik ben gewoon mega mega bang voor die stomme bevalling haha onnozel he van mij!

Ik moet hier toch wel even over nadenken. Ik ga maar voor optie 2: ik wil nog niet.

Ik heb altijd geroepen dat ik een groot gezin wil en dat ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd (voor zover je wat te plannen hebt...). Maar nu ik twee schatten van kindjes heb vind ik het best wel druk en is een groot gezin een beetje van de baan. Maar tegelijkertijd kriebelt het wel als ik hoor dat iemand voor de 4de gaat. Dan denk ik weer: 'ik wil dat ook'. Beetje dubbel dus.
Nu komt er natuurlijk wel bij dat ik pas 6,5 maand bevallen ben en ik merk gewoon dat mijn lijf daar nu veel meer van moet herstellen als 2 jaar geleden bij Ilse. Als iedere zwangerschap dat versterkt, dan weet ik niet of ik dat mijn lijf nog een paar keer aan moet doen (terwijl het toch wel kriebelt....)
In ieder geval zijn we nog niet klaar, want 1x kan nog wel.  Alleen op dit moment  ben ik er nog niet klaar voor (mijn verstand wel, maar mijn lijf gewoon nog niet), hopelijk wel ergens volgend jaar. Het lijkt me toch gezellig.

Liefs Jeske (mv Ilse en Stan)

Goh , mooi topic hoor Nelleke!!

,(moest even slikken en een traantje weg pinken bij die zin van Jenneke:   het lijkt me trouwens wel onwijs moeilijk voor Ivar als hij een halfbroertje of zusje krijgt die wel de hele tijd bij zijn mama woont, en Ivar niet....) respect hoor meiden wat alleen staand zijn dit lijkt me zoooo vreselijk moeilijk om je kleintje in het weekend weg te brengen ...Ik vind een middag naar de creche nog moeilijk!!)

Ik zelf ga natuurlijk voor optie 6 omdat ik al voor de derde keer in 2 jaar? tijd zwanger ben..(waar ik echt dankbaar voor ben )

Maar ik zou zoooo er achteraan nummertje 4 willen!! (en daarna 5 of misschien wel 6!)
Alleen ik ben ook vreselijk bang om te bevallen...gewoon echt bang voor de pijn! En met 3 kleintjes is alles makkelijker kwa vervoer (7 persoons auto/ bus?) en ik heb   maar 4 slaapkamers dus dan zullen ze kamers moeten gaan delen.. (niet dat dit zoo vreselijk erg is hoor, vond het vroeger geweldig in stapelbed met mijn zus!)
Mijn man vind het vooral on praktisch meer dan 3 kinderen,Maar hij vind een groot gezin ook heel leuk  dus tja we zien het wel...

Liefs Lonneke Mv Lili 4-9-06 Jell 18-01-08 en ??

Bij ons nummertje 6.
Wij willen volgend jaar graag even op vakantie en dat doe ik liever niet met een hele grote buik haha.
En we willen kijken of we ons huis kunnen verkopen in deze tijd van het jaar .. dus het ligt er een beetje aan hoe het allemaal gaat lopen.
Maar we willen zeker een 2e, volgend jaar maar weer oefenen haha

gr kaat

hoor ik daar een lama schijten? ja sorry, dat ben ik dus. Ik kom hier te pas en te onpas even een reactie droppen en heb niet het fatsoen om zo vaak aanwezig te zijn als jullie. Oprecht sorry daarvoor.
Ik heb jullie reacties gelezen en vind dat jullie zo mooi en eerlijk reageren... respect... ik wil ook even op dit topic reageren met nummertje 6. Ik heb namelijk twee weken geleden een miskraam gehad na bijna 8 weken zwangerschap..... we hopen snel weer zwanger te worden en belangrijker nog: we hopen dat het nu wel goed gaat.......

Terug
Bovenaan