aan de sept 2008 mama's!

Wat ik mezelf afvraag.Ik heb 's avonds een soort opgeblazen gevoel,net of mijn buik dan wat dikker is.En ik vraag me ook af of stress invloed heeft.Ik heb een paar hele spannende stressvolle dagen achter de rug en m'n buik deed echt pijn.Als ik dan 's avonds op de bank ging liggen voelde ik het zakken.Heeft iemand hier toevallig ook last van of herken je dit?

quote: Pink_1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 22:50:04'));

Wat ik mezelf afvraag.Ik heb 's avonds een soort opgeblazen gevoel,net of mijn buik dan wat dikker is.En ik vraag me ook af of stress invloed heeft.Ik heb een paar hele spannende stressvolle dagen achter de rug en m'n buik deed echt pijn.Als ik dan 's avonds op de bank ging liggen voelde ik het zakken.Heeft iemand hier toevallig ook last van of herken je dit?

Beste Pink,

Ik ben zelf nu begonnen aan de 8e week en had dezelfde klachten. Daarom heb ik telefonisch contact gezocht met de VK. Die stelde mij enorm gerust. Waar het in het kort op neer komt is dat je baarmoeder toch al groeiende is. Daarnaast moet  is je baarmoeder een spier, die dus na inspanning een soort spierpijn kan geven. Ook zit je baarmoeder via banden vast. Door het groeien van de baarmoeder kunnen de banden ook gaan trekken (zie het als elastiekjes).

Als laatste gaf mijn VK aan dat je stoelgang ook enigszins verward kan zijn, door alle veranderingen in je lichaam. Ik heb ook regelmatig last van een bolle buik (alsof ik al maanden zwanger ben). Dit kan echt geen kwaad.

Kortom; je lichaam is volop in beweging door het vruchtje in je baarmoeder. Mijn VK zei ook nog heel terecht, dat je veel kwaaltjes op internet leest, behalve dit soort kwalen. Dat is dan ook voor veel aanstaande moeders reden om onzeker te worden... (dit geldt ook voor mij!)

Ik krijg pas bij 11/12 weken een echo dus moet i.t.t. veel moeders op dit forum nog langer wachten op zekerheid...  Anderszijds zolang je geen bloed verliest - geen paniek!!

Succes!!

Dit is voor ons het tweede kindje. Tijdens mijn eerste zwangerschap kon ik met 12 weken al echt mijn gewone broeken niet meer aan.
Nu ben ik 7+1 en heb gister een nieuwe zwangerschapsbroek gekocht die ik vandaag al aan heb. Al mijn andere broeken zitten gewoon nu al te strak en dat doet zeer.

Meer mensen met dit "probleem"?

Verder is mijn buik 's avonds ook dikker.

Ik merk ook dat de meeste broeken me nu al(7 weken zwanger)  niet meer passen/lekker zitten.
Heb er nog 3 die mij eigenlijk wat te groot   waren maar die ik nu al zonder riem draag,
dus ik denk dat het hier ook niet zolang zal duren voor ik voor positie broeken moet shoppen.
Dit staat wel recht tegenover mijn 1e zwangerschap toen kon je met een half jaar nog NIKS zien!

hallo dames,
ben blij om te horen dat er meer dames last hebben van hun buik: opgezwollen, slechte stoelgang, pff mijn broeken gaan nu al bijna niet dicht. Staat idd nergens bij de kwaaltjes. had in het begin wat krampjes, nu opgeblazen buik. Maar het maakt niet uit, als het maar allemaal goed komt!
Zal blij zijn als ik met 8 wkn de eerste echo krijg en het hartje hoor!
Ik denk dat ik me dan wat minder onzeker voel!
Lizzie

hallo allemaal,

Ik ga me toch even officieel melden als belangstellende   voor het september forum.
Ik ben Inge 35 jaar en   9 weken zwanger van de eerste.
Ik vindt het ongelofelijk spannend om zwanger te zijn. Mijn lichaam veranderd en me humeur wordt er niet gezelliger op. Het is voor mij goed   om al die ervaringen te lezen zodat ik me niet zo alleen voel met mijn gevoel.

Groetjes
Inge

Dag allemaal,

het weekend weer overleefd? Ik heb lekker de zondag in huis gerommeld. Opgeruimd en zondagavond was ik 1 van die 7 miljoen die naar Peter R de Vries gekeken heeft.
Zaterdag had ik nog die ongi-achtige buikpijn en zondag alleen 's ochtends. vandaag de hele dag al niet meer. Weet iemand of het inderdaad na 2 weekjes ophoudt? Verder wel een beetje weeig.
Probeer me niet teveel zorgen te maken of druk te maken, maar is zo rustig op het werk dat ik er toch vaak aan denk. Donderdag 1e keer VK en volgende week woensdag 1e echo, ook om te bepalen hoe ver ik ben. Ik denk door mijn onregelmatige cyclus dat ik morgen 7 weken ben ipv morgen bijna 8 weken. Denk dus voor de ech volgende week 8wkn1dgn.
Hoe is het verder met iedereen hier???

Terug
Bovenaan