quote: Pink_1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 22:50:04&apos

);
Wat ik mezelf afvraag.Ik heb 's avonds een soort opgeblazen gevoel,net of mijn buik dan wat dikker is.En ik vraag me ook af of stress invloed heeft.Ik heb een paar hele spannende stressvolle dagen achter de rug en m'n buik deed echt pijn.Als ik dan 's avonds op de bank ging liggen voelde ik het zakken.Heeft iemand hier toevallig ook last van of herken je dit?
Beste Pink,
Ik ben zelf nu begonnen aan de 8e week en had dezelfde klachten. Daarom heb ik telefonisch contact gezocht met de VK. Die stelde mij enorm gerust. Waar het in het kort op neer komt is dat je baarmoeder toch al groeiende is. Daarnaast moet is je baarmoeder een spier, die dus na inspanning een soort spierpijn kan geven. Ook zit je baarmoeder via banden vast. Door het groeien van de baarmoeder kunnen de banden ook gaan trekken (zie het als elastiekjes).
Als laatste gaf mijn VK aan dat je stoelgang ook enigszins verward kan zijn, door alle veranderingen in je lichaam. Ik heb ook regelmatig last van een bolle buik (alsof ik al maanden zwanger ben). Dit kan echt geen kwaad.
Kortom; je lichaam is volop in beweging door het vruchtje in je baarmoeder. Mijn VK zei ook nog heel terecht, dat je veel kwaaltjes op internet leest, behalve dit soort kwalen. Dat is dan ook voor veel aanstaande moeders reden om onzeker te worden... (dit geldt ook voor mij!)
Ik krijg pas bij 11/12 weken een echo dus moet i.t.t. veel moeders op dit forum nog langer wachten op zekerheid... Anderszijds zolang je geen bloed verliest - geen paniek!!
Succes!!