aanstaande mama's met overgewicht

Hoi,

Ook ik ben een a.s. moeder met overgewicht. Ik ben bewust 20 kg
afgevallen voordat ik gestopt ben met de pil om problemen te voorkomen.
Toen ik zwanger werd woog ik 103 kg bij een lengte van 1,80 m. Ik ben
nu 20 kg aangekomen (37w+2) omdat ik geen zin heb om tijdens mijn
zwangerschap alleen maar wortels en bleekselderij te eten. Als ik zin
heb in drop, chocolade o.i.d. pak ik lekker. Ik ga straks wel weer
afvallen.

Bij mij is niet geprikt voor suiker. Ik heb een prachtige bloeddruk en al jaren overgewicht. Blijkbaar ben ik geen risicogeval.

Op zich is het wel goed dat je in de gaten gehouden wordt, maar soms is
het nogal vermoeiend dat je alleen vanwege je gewicht een bijzondere
behandeling krijgt.

Sterkte ermee.

Groeten Sandra (37w+2).

Hallo dames, ook ik heb overgewicht, enben 16 weken zwanger van onze derde spruit.   Bij mijn vorige 2 zwangerschappen die trouwens probleemloos zijn verlopen, was ik zwaarder als nu. Bij mijn vorige controle moest ik ook voor suiker laten prikken. Ik snapte er niks van. Had ik nog nooit hoeven te doen!! Bij mijn vorige zwangerschappen hebben ze nooit ergens naar gevraagd, en dat bij een hoger gewicht, en nu vind ik dat alles zo word opgeblazen. Ook zei ze dat ik moest overwegen om in het ziekenhuis te bevallen, en als ik iets niet wil, is het in het ziekenhuis bevallen. Ik voel me prima, en heb allebei mijn kindjes thuis gekregen, en zou dat heel graag bij ons derde en laatste kindje ook willen!!! Is er op 4 jaar dan zoveel veranderd? Eerder vond ik het bezoek aan de vk altijd leuk, en nu word er gedaan of je een ziekte hebt. Ik ga helemaal niet graag naar haar toe. Ik dacht dat deze zwangerschap er gewoon bij ging(je weet ondertussen hoe het gaat) en nu ben ik onzekerder dan ooit. Vorige week heb ik bloed moeten laten prikken, en heb niks gehoord, dus zal wel goed zijn.Zijn jullie ook gewoon thuis mogen bevallen?   Ik hoop dat jullie een mooie zwangerschap hebben, en wens jullie veel succes toe voor de komende tijd. groetjes wendy

Hoi Nicole,
Ook ik ben een mama (sinds kort ook weer as mama) met overgewicht.
bij mijn eerste kindje woog ik bij aanvang zwangerschap 94 kilo, dat is er na een jaar weer af, en nu weeg ik 92 kilo en net 4 weken zwanger van ons tweede kindje.
Ik moest toen ook suiker laten prikken maar dat was hartstikke goed, dus het hoeft geen probleem te zijn.

Veel plezier nog met je zwangerschap.
Hoever ben je nu?

Groetjes van Margriet

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reactie.

Heel fijn te weten dat ik niet de enige ben.
Heb inmiddels ook niets meer gehoord van de vk, neem dus aan dat ook mijn suiker in orde is.
Mijn bloeddruk was ook goed.
Bij mijn laatste bezoek (met 11wk) zei ze me dat ik in het overleg bakje ging ivm met mijn gewicht.
Ik weeg 90 kilo  bij 1.60. Volgens haar kan het moeilijk zijn om voor hun het kindje te voelen wanneer je een "dikke" buik heb.
Als dat het geval is wordt je door gestuurd naar een gyn.
Ze verwacht het niet bij mij aangezien ik het meeste spek op mijn heupen en benen heb.
Ben nu 14wk, 4dgn en moet 25 april weer naar de vk.

Heb ook gehoord dat je wanneer je  boven de 100 kilo weeg ook niet thuis mag bevallen, in de drechtsteden in iedergeval.  Althans niet op je boven verdieping. Ik ga dit ook ff navragen bij de vk, ik woon namelijk in een appartement.

Ben benieuwd hoe dat in andere steden is.

Groetjes Nicole

Ja dat is hier in meppel ook zo, als ik 2 hoog had gewoond dan mocht ik al niet thuis bevallen, tenzij er een lift is.   Groetjes leena
Ps niet gek laten maken, gewoon doen waar jij je t prettigst bij voelt.

Wat raar dat je dan niet thuis zou mogen bevallen. Bij onze oudste woog ik ook meer dan 100 kilo, en ik mocht het gewoon thuis proberen. Uiteindelijk moesten we alsnog naar 't ziekenhuis wegens niet vorderende ontsluiting.
Bij de tweede mocht ik het gewoon weer thuis proberen, maar ook toen uiteindelijk naar het ziekenhuis.
Nu kan ik meteen bij de 1e wee al naar het ziekenhuis, omdat mijn lichaam de ontsluiting tegen houdt. Maar als dat niet het geval was zou ik ook gewoon thuis willen bevallen.

Ik krijg een beetje het gevoel dat we gediscrimineerd worden!!!

Liefs Annemarie

hoi dames

ik ben zelf 1.68   , en woog voor mijn eerste zwangerschap 65 kilo na mijn zwangerschap
woog ik 88 kilo , 23 kilo aangekomen , terwijl ik 6 maanden ziek ben geweest en bijna niks binnen kon houden ,   had op het laatst teveel eiwit gehalte   en zo in mijn urine dus dat was op het randje van zwangerschaps vergiftiging   ,   en beviel met 42,5 week in het ziekenhuis , toen 1997

met mijn tweede zwangerschap   woog ik bij het begin 70 kilo , en na mijn zwangerschap weer 88 kilo   , en dat was in 2003   en beviel met 42 weken

nu zwanger van mijn derde   was helaas nog niet de kilos kwijt van mij vorige zwangerschap     maar woog bij de verloskundige   91 kilo , en was drie kilo aan gekomen , nu met 16 weken zwangerschap , kan ik me eige kleren nog aan , heel verschil met de vorige twee , waar ik met twee maanden nieuwe kleren moest kopen ,
nu   weet ik niet wat ik weeg , moet de 28ste weer naar de verloskundige dus ben benieuwd , maar zolang ik me eige kleren aan kan   houd ik hoop dat het deze keer mee valt .

ik eet nu   veel fruit en snack bijna niet , een sinds 1997 geen zout   , alleen het zout wat al in je eten zelf zit , drink veel water , bijna geen frisdrank   denk 1 a 2 glazen per dag   , ben verzot op brood met jonge kaas en komkommer erop ,
en voel me uitstekend   eet weinig wit brood   want daar kom je ook ontzettend van aan
eet nu veel tarwe en volkoren , helpt ook je stoelgang hahahahaha

en straks hoop ik weer borstvoeding te geven dan val je ook weer een aantal kilos af   na je zwangerschap

en dames begin pas met lijnen   een jaar na je zwangerschap raad ik aan , aangezien het een jaar kan duren voordat je hormonen weer op orde zijn   , en pas als je zelf er achter staat   houd je lijnen vol ,
ik eet nu   sochtends   een glas met   goedemorgen drink ontbijt   , en na drie uurtjes   twee volkorenboterhammen   , en smiddags weer een glas   drink fruit ontbijt   en veel fruit
en   eind van de middag   twee boterhammen
avonds warm eten

en dan heel de avond teer ik op een bakje schips of zo , of rijstewafels   of van die chineese   rijst chipjes   zit ook niks in

en alle halfvolle melk en yoghurt enzo helpt ook

groetjes , en wel genieten van je zwangerschap

hoi,

ik lach er maar om maar eigenlijk is t triest...

ik ben 1.64 en was al niet slank (80 kilo) en nu ben ik 33 weken zwanger en al 17 kilo aangekomen..dus 97 kilo...de laatste weken gaat t ineens hard terwijl ik zo mn best doe dus ik probeer t maar zonnig te zien....

bij mn vorige zwangerschap was ik 40 kilo aangekomen, en woog op t laatst 115 kilo...dus echt heel erg

maar ik ben nooit geprikt op suiker en ze hebben nooit moeilijk gedaan over mn gewicht, altijd alles kunnen voelen en ik mocht ook thuis bevallen...

het kan dat ze je proberen n beetje bang te maken zodat je niet teveel aankomt, maar ik vindt t iets overdreven....

geniet zoveel mogelijk van e zwangerschap (zonderal teveel te eten) en daarna er weer vol tegenaan denk ik nu maar...

groetjes brenda

Terug
Bovenaan