aanstaande mama's met overgewicht

Hoi,

Voor mijn zwangerschap woog ik 86 KG op z'n zwaarst (met een lengte van 150M, cat: overgewicht dus). Daarna wasik ruim 10 KG afgevallen via weight wachers. Vervolgens gestopt met weight wachers en gedacht dat ik alles zelf kon doen.  Toen raakte ik zwanger.

De eerste  keer op de weegschaal van de VK woog ik 78 KG met een lengte van 150M.  Inmiddels ben ik ruim 32 weken en ben tot nu toe 7 KG aangekomen. Ik vind het vervelend om te zien dat de weegschaal in de 80 aangeeft. Aan de andere kant, ik voel me verder prima, baby groeit goed en is erg bewegelijk, dus mijn gewicht is daarin tegen helemaal niet  zo belangrijk.  

Maar tijdens mijn zwangerschap let ik  extra goed op wat ik  eet. Veel water (zo'n 2 á 3 liter per dag), kleine porties op een dag eten, alleen volkorenbrood en veel groente en fruit.  Ook ik ben 2  ker geprikt voor  glucose (zelfde als suiker toch?). Ik  wist niet dat dat te maken had met  'overgewicht' ik dacht  dat het zo hoorde, net als ijzer prikken, en bloeddruk meten. Ach, kan me niet druk om maken... anders gaat mijn bloeddruk alleen maar omhoog !

Liefs,  
Loekie
32w4d

PS: Na  de BV  ga ik als een gek weer lijnen, moet echt wel van mezelf weer onder de 80 komen (liefs onder de 70...of 60....      )

Hoi hoi,

Hebben jullie makkelijk positiekleding kunnen kopen? Zo ja, waar?
Ik kan op zich aardig slagen omdat truitjes ed geen probleem zijn.
Broeken daarin tegen wel. Heb 2 broeken van miss etam. Bij prenatal en c&a vielen de broeken te smal uit voor mij.
Die vervelende dikke benen........

Mijn buik ga nu langzaam aan groeien dus nog ff en dan moet ik er echt aan geloven.
Kan niet wachten om een echt buikie te krijgen.

Groetjes Nicole

Hoi Nicole,

Ik kreeg van iemand de tip om eens op www.Ingro.nl te kijken.
Daar hebben ze positiemode voor een maatje meer.
Ik heb er al ff op gekeken, ziet er leuk uit!!
Ik heb nog niks besteld, omdat ik nog niet echt gegroeid ben, maar zal binnenkort zeker wat bestellen daar!

Succes! Liefs Annemarie

Hoi annemarie,

Bedankt voor de tip, ik ga zeker even kijken!
Jij ook succes met zoeken straks........

groetjes nicole

Hoi

Ik ben ook zwaarder dan normaal. Ben bij de eerste meer dan 20 kilo aangekomen terwijl ik met 35 week al ben bevallen....

Nu ben ik pas de helft aangekomen dan toen bij de eerste. ik heb duidelijk nog vetreserves!!

Het is natuurlijk een gegeven dat je hoe zwaarder je bent hoe meer kans
je hebt op suiker. Aangezien dit slecht is voor de baby moet je het
maar zien als goede zorg!!!

Ja, ik vind het alleen maar goed dat er op gelet wordt door de VK. Alleen worden jullie dan wel geconfronteerd met je overgewicht, en dat lijkt me niet leuk.
Maar het is wel een feit en dan vind ik het alleen maar goed dat er op gelet wordt.
Je wilt toch ook de beste zorg voor je kind tijdens de zwangerschap?
Tuurlijk, je hoeft er niet overdreven bezorgd over te doen, maar om nou heel nonchelant te zijn is weer het andere uiterste.
Ik wens jullie heel veel succes met jullie zwangerschappen en straks alvast veel geluk met de kleine!

hallo Nicole,

nou ik ben nu 7 weken en 3 dagen ver en ook flink aan de maat,1.65 en woog 110 kilo toen ik zwanger raakte.  

Zelfs te snel naar mijn idee, ook al was ik vorig jaar januari al
gestopt met de pil. Maar dat komt omdat ik het allemaal zo eng vind,
ook wegens mijn gewicht.

Mijn huisarts heeft toen al gezegd dat er meer vrouwen zwanger zijn
geweest en goede zwangerschappen hebben gehad. dus ik vertrouw daar
maar op.

In ieder geval is het fijn te lezen dat we niet de enige zijn toch.

Het afvallen lukte me niet door tegenvallen en Obesitas, het voordeel
van het misselijk zijn voor mij is nu dat ik die gekke dingen niet eet
(jakkes) en juist gezonde dingen lekker vind, maar nu nog meer gefocust
ben op mijn gewicht.

daar moet ik dan weer voor uitkijken.

Maar probeer van je zwangerschap te genieten, ook van lekkere dingen,
maar zoals altijd is het met mate. En ook dat komt wel goed. Ik krijg
het idee dat wij dan ook niet meer aankomen dan de slanke dames, of ik
moet het verkeerd hebben.

En oja, voor leuke kleding heb ik ook nog een site van mijn slanke vriendin en nog meer links www.its-time.nl

nou succes Nicole en wie weet komen we elkaar nog wel tegen op de site

Hoi dames,

Nou, hier nog zo'n kamer olifantje. Bij mijn vorige  2 zwangerschappen rond de 20 a 25 kg aangekomen en helaas na de laatste dit er ook niet meer afgekregen.
De afgelopen 2 maanden juist heel ijverig bezig geweest met een afslank cursus en- wel ja- 3 kg afgevallen. En nu ben ik ongeveer 7 weken zwanger en zit ik al op de 104 kg ( 1,74 lang) Dus dat wordt nog een flinke dobber.

Ik ga pas 24 mei naar de vk en ben benieuwd wat ik te horen krijg, sta al helemaal klaar voor de verdediging!! Maar je gaat idd met een rotgevoel je zwangerschap in. Alsof je expres   je kind wat wilt aandoen. Als het niet goed zou zijn, groeide er toch niks in je lijf of wel??

Wat ik wel hoop is dat mijn bi zich deze zwangerschap gaat gedragen (een keertje niet of zo zou fijn zijn).

Meiden sterkte en wat grappig dat deze topic er ook is, gelukkig wat lot genoten.

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan