aanstaande mama's met overgewicht

Wat leuk dat er weer gereageerd wordt op dit onderwerp, tja het houdt mij nog steeds vreselijk bezig.
Was 2 weken geleden bij vk en een pondje afgevallen! Kan absoluut geen kwaad zei ze .
Maar ik heb een aardige groeispurt gehad en heb een aardig buikie nu.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op t moment veel moeite heb me te bedwingen.
Heb overal trek in vooral ijsjes en patat.
Ik ben thuis ook 2 kilo aangekomen..
Aan de andere kant, als de kleine maar goed groeit.
Ik moet 31mei weer naar de vk, ben benieuwd (of eigenlijk wil ik t liever niet weten, hahaha)

Child, bedankt voor de tip!! En ja ik had ook t idee van iedereen komt aan. Maar ik weet ook dat ik heel snel aankom. Ik hoop dat je het niet snacken goed kan volhouden, ik moet dat zeker ook weer gaan oppakken.

Sas, ook ik dacht dat ik me moest verdedigen, maar dat was echt niet zo.
Hopelijk bij jou ook niet!! We zijn nou eenmaal niet allemaal t zelfde.

Succes meiden en misschien tot snel
Groetjes Nicole

Hoi child, erg leuke kleding!!

Zit voor mij wel ver weg. Kom uit dordrecht en is dus 1,5 uur rijden.
Maar.... leuke manier om een zaterdag te vullen.
Dank je wel!!

Groetjes Nicole

Hoi allemaal,

Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!!
Ik was hier aan het lezen omdat ik een beetje in onzekerheid zit: Zit momenteel op dag 38 van mijn cyclus en wordt maar niet ongesteld. Heb al 3 negatieve testen gehad. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik dit nog nooit meegemaakt; uberhaupt nog nooit zo'n lange cyclus gehad.
Mijn vraag nu: duurde het bij jullie langer voordat je zwanger raakte eventueel vanwege je gewicht?
Ben zelf wat te zwaar; 75 kg bij 1.62 en maak me daar wel zorgen om.

Nee bij ons had het geen invloed. Ik ben veel te zwaar, en het was bij ons in 1 keer raak.
De gyn vroeg aan mij waarom ik nu zwanger was geworden aangezien mijn gewicht veel te hoog is. Ik kwam toen ook heel erg boos daar weg, ze had het over de risico s. Over miskraam en suikerziekte, mijn gewrichten zouden het niet aan kunnen, nouja ga zo maar door. Als ik 1 hoog had gewoond mocht ik niet thuis bevallen.
Wat het mooie is aan dit verhaal is dat alles waar die gyn het over gehad heeft helemaal niet aan de orde is. Mijn kindje groeit goed, heb geen suiker, en mijn gewrichten doen t nog steeds prima. ik heb staand werk ben kok in de horeca en ben nu 25 weken zwanger en nergens last van en hou het allemaal nog prima vol. Over 2 maanden ga ik met verlof en ik merk dat ik dat wel vol ga houden. Mijn gewicht neemt nu nog niet toe, sterker nog ik was de eerste maanden 4 kg afgevallen zonder dat ik aan het lijnen was.
Gewoon goed opgelet gezond eten. Maar waar ik wel bang voor ben dat ik straks vocht vast ga houden als het warmer word. Maar wie dan ziet wie dan leeft. het belangrijkste dat mijn kindje gezond is, en dat had dat vrouwtje niet voorspeld.
ik ben nu onder controle bij de verloskundige en die is enorm tevreden, voorziet verder geen problemen, wel lekker dat ze er alle vertrouwen in heeft, geeft een hoop zelfvertrouwen. Dus dames we moeten ons niet gek laten maken, en ik maak me ook niet boos meer over de gyn die weet gewoon niet beter (was ook erg mager mensje haha) dus die had makkelijk praten.

Hoi hoi,

Nee bij ons heeft mijn overgewicht ook geen effect gehad op het zwanger raken.
Wij waren binnen 3 maanden zwanger!!
Ik dacht ok dat het wel een belemmering zou kunnen worden omdat je dat idd wel eens hoor.
Gelukkig was niet niet het geval.

Groetjes Nicole

Ik haal deze topic ff nog een keer naar boven.

Hoe gaat het met ons??
Ik ben nog steeds niet aangekomen qua kilo's, tot nu toe 4 kilo afgevallen. Maar ik heb al wel een behoorlijke buik, je ziet het nu veel beter dan de vorige keren, misschien omdat dit de derde is?
Met uitzondering van bi heb ik geen andere klachten, dus ik merk geen verschil met moeders zonder overgewicht.

Liefs Annemarie

Hoi,

ik reageerde al eerder op deze topic en wat denk je....zwanger in de 5e ronde een januaribaby.
ik was net een week aan de modifast en kon het erg makkelijk volhouden, verassend makkelijk zelfs.
maar goed ik kan nu dus beter geen crachdieet gaan volgen.
was in de eerste week 6kg kwijt,

over dat niet thuis bevallen: dat geldt alleen als je boven wilt bevallen en je boven de 100kg bent, het gaat om de arbo regels van de ambulance, er was mij verteld dat ze anders met een hoogwerker moeten omdat ze je de trap niet af mogen sjouwen.

Ik zei al dan haal ik de krant!

ik kwam in de vorige zwangerschap, met bekkeninstabiliteit in de woonkamer op een hooglaagbed, daar ben ik ook op bavallen, dat ging top!
een mooie snelle bevalling.

het schijnt dat onderinvloed van de HCG in je lijf, het afvallen makkelijker is als je volledig vetarm eet.(het HCG-prikkendieet is daarop gebaseerd)
Ik weet alleen niet hoe het zit met de afvalstoffen, zijn die slecht voor je kindje, komt dat ook bij hun terecht?
Hoe zit dat dan met die a.s.moeders die ernstig afvallen, doordat ze steeds moeten spugen?

Hoi Jeanette,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Volgens mij mag je idd niet lijnen als je zwanger bent. aar hoe dat zit met vetarm en afvalstoffen enzo, daar heb ik geen verstand van.
Ik ben dus tot nu toe alleen nog maar afgevallen, terwijl ik echt niet misselijk meer ben ofzo. Daar ligt het dus niet aan. De vorige keer toen ik zwanger was van onze tweede dochter viel ik ook alleen maar af, toen zei de verloskundige: "het kind eet jou op!"
Vind ik niet erg hoor, kan echt wel wat missen.
Mijn ouders zijn allebei heel veel afgevallen dankzij het weet hoe je eet dieet. (m'n moeder is zelfs 3 maten kleiner!!)
Na de bevalling wil ik dit dieet ook gaan volgen.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat je in sommige plaatsen niet boven mag bevallen. Bij allebei m'n bevallingen ben ik wel thuis boven op m'n slaapkamer begonnen. Ze hebben er  hier nooit  wat van gezegd. Maar misschien werken heir bij de ambulancedienst alleen maar krachtpatsers, HIHIHI

Nu moet ik zowieso naar het ziekenhuis.

Ik wens je een goede zwangerschap toe en hoop dat de kilo's meevallen  

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan