aanstaande mama's met overgewicht

Ik lees net een reactie over hcg dieet, heb het van dicht bij gezien hoe een hcg kuur werkt. Je moet dan vetarm eten,maar mag het niet langer dan 3 a 4 weken doen ivm je voedingsstoffen (200 cal per dag).   Je krijgt dan pillen enz. Dus als je zwanger bent en dan zo n dieet gaat doen lijkt me geen goed plan. Als je dan op je gewicht wil letten kun je beter naar een dieeetiste gaan, weet je zeker dat je gezond eet. Want hoe gek het ook klinkt vetten ben je ook nodig in je voeding. Waar ik zelf wel over na zit te denken om na de bevalling zo n dieet te gaan doen volgens mij heb je dan nog heel lang zelf het hormoon bij je, maar ik denk dat afvallen nu geen optie is. De hormonen gieren   goed door mijn lijf moet er niet aan denken dat ik ook nog daar op moet letten. haha eerst maar de kleine gezond en wel op de wereld laten komen dat is toch het belangrijkste. De rest dat komt wel weer na de bevalling. Groetjes leena

Hallo Allemaal,

Ik ben ook iemand met fors overgewicht. Ondertussen ben ik 27 weken zwanger en weeg nog steeds iets minder dan voordat ik zwanger werd! Zo kan het dus ook!
De kans is natuurlijk aanwezig dat ik nog aan ga komen in de laatste weken, maar ik verwacht niet dat dat erg veel gaat zijn. Ook bij mij is de kans dat ik slanker uit mijn zwangerschap kom, dan dat ik er in ging!
Ik heb al grappend tegen manlief gezegd dat ik wel 10 kinderen wil. Dan heeft hij straks een slanke den als vrouw. (niet dat hij daar nu op zit te wachten).
Ook ik heb bij de vk de laatste keer mijn bloedsuiker moeten laten prikken, omdat ik een verhoogde kans heb op zwangerschapssuiker. Maar mijn bloedsuiker was prima.
Ik eet ook veel gezonder sinds ik zwanger ben en ik ben vastbesloten dat vast te houden na mijn zwangerschap.
Ik wens iedereen in ieder geval succes met de zwangerschap enne; Maak je niet dik Als het kindje maar gezond is toch!

Janneke.

Terug
Bovenaan