Afvallen!

Hoi dames,

Nou, hier nog iemand die heel wat kilootjes kwijt moet. Bij mij zijn ze er niet tijdens de bevalling aangekomen maar daarvoor! Sinds ik ben gaan samenwonen (zo'n 5 jaar geleden) ben ik (ja ja....) 20 kilo aangekomen! En tja, het is ook echt gekomen door teveel snoepen en te weinig bewegen.
Tijdens mijn zwangerschap was ik gelukkig maar 7 kilo aangekomen en die waren er ook zo weer af.

Maar ja, die andere 20 willen niet zo lukken. Nu loop ik bij een diëtiste en die heeft wel wat tips gegeven maar de rest moet ik toch echt zelf doen.
Ik vind het erg moeilijk omdat ik gewoon verslaafd ben aan snoep. Sommige mensen zijn verslaafd aan roken of alcohol, ik dus aan snoep. En het is zoooooo lastig om die drang te kunnen weerstaan. Zeker als ik moe ben (wat eigenlijk bijna dagelijks is omdat Sven nog steeds niet doorslaapt) kan ik van die ontzettende vreetbuien hebben.
Ik heb de boekjes van Sonja ook in huis gehaald maar toen ik begon te lezen had ik al zoiets van: dit ga ik nooit volhouden. Ik ben namelijk absoluut geen warme eter en al die gerechten die erin stonden deden mij al bijna kokhalzen.

Ik probeer nu echt regelmatig te eten. En ook wat vaker op de dag kleine beetjes zodat ik een echt honger (cq snoep-) moment kan voorkomen.
Enne, gewoon geen snoep in huis halen! (helaas doet mijn man het nog wel eens maar die moet het nu gewoon verstoppen van mij).

Ik heb mezelf het jaar 2008 gegeven om minstens 15 kilo af te vallen. Ook heb ik tegen mijn man gezegd dat ik niet eerder aan een tweede kindje wil beginnen voordat ik die kilo's kwijt ben. Zo kan ik hem ook stimuleren om mij te helpen. Ik moet er ook niet aan denken om nog een zwangerschap met dit lijf te moeten dragen (en dan dus ook nog een koter die rondloopt en verzorgd moet worden).

Ik hoop echt dat het gaat lukken want ik baal nu echt van mezelf (haal ook heel vaak dat gevoel naar boven als stimulans).

Met z'n allen moet het gaan lukken, toch? Dus meiden: ZET 'M OP!!!!!!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi

Leuk om te horen dat ik niet de enige ben.
Zullen we elkaar op de hoogte houden van de vorderingen?
Met bv een vast weegmoment 1 x in de week.
Zeg maar of jullie dat wat vinden.

Gisteren is bij mij helemaal goed gegaan,gee snaaimomenten gehad.
Alleen 's avonds had ik echte trek en toen heb ik een stuk ontbijtkoek genomen.
Zo nu best wel trots op mezelf.Hopelijk gaat het vandaag ook zo goed.

Groetjes Jessica

hoi
jadat is een goed idee om een weegdag te houden,tis tocheen beetje een stok achter   de deur.gister de hele dag goed gegaan maar gisteravond kon ik een paar nootjes niet weerstaan..wat voor dag stel je voor om te wegen.anders sta ikzowat elke dag op de weegschaal,en dat helpt natuurlijk niet.
groetjes petra

Hier ook nog 15 kilo te gaan. Ben met de zwangerschap ook 26 kilo aangekomen en er zitten er nog 15 aan en oh ja daarvoor zaten er eigenlijk ook zo'n 7 teveel aan. Ik geef nog bv en val daar echt helemaal niets van af. Bij mijn oudste 2 kids ging ik ook pas favllen toen ik stopte met de bv. Ik ga nu dus ook echt afbouwen en ik heb morgen een afspraak bij bodymanagement en ga aan de prodimed. Dat zijn zakjes die maaltijden vervangen maar dan wel onder begeleiding van een dietiste. Ik ben het nl zo zat dat logge lijf en ik kan nog niet sporten ivm met mijn bekken en mij hernia operatie van 2 weken geleden dus dan maar op deze manier.
We hebben voor de meivakantie ook een vakantie geboekt en we gaan met vrienden waarvan zij echt een heel mooi figuurtje heeft dus dat is ook wel stimulans moet ik zeggen. Ik zie mezelf al naast haar liggen op het strand ieeeeeeeeeeeeeeeeeee.

nou groetjes en veel succes allemaal

chimene

Hoi Allemaal,

Ik ben ook net begonnen met afvallen en het gaat de goede kant op. Ik was 30 kilo aangekomen waarvan er nu nog 5 af moeten. En dan nog die 10 van voor mijn zwangerschap (samenwoonkilo's zeg maar)
Ik hoop dat ik in ieder geval de 10 kilo redt voordat Feline 1 jaar wordt (net als degene die deze topic is gestart is mijn dochtertje ook op 26 mei jarig)

Ik ben trouwens minder gaan eten (en de stress van het huizengebeuren hielp ook wel) en geen snoep en chips meer.
Wat doen jullie en hebben jullie tips?

groetjes Mariska

Ik heb trouwens 1 tip: 's morgens eten zodat je maag op gang komt. Deed ik eerst niet en nu wel, zijn daardoor al een paar kilootjes af

Hoi hoi
Hier ben ik ook weer eens. En ja net als bij jullie allemaal mag er bij mij ook wel een aantal kilo's af. Volgens de verschillende testen min.15, maar ik ga zelf voor de 8 eerst maar eens.
ik ben 160 en weeg 77kg.  dit komt niet alleen door de zwangerschap, maar vooral door  het snoepen.
Ik ben nu bezig met weekmenu's van de slankklup. Ben daar geen lid van hoor, maar een  collegaatje van mij heeft dat jaren terug gedaan en is daar veel mee afgevallen.
Er staat gewoon voor de hele dag wat je mag eten en ook wel lekkere dingen. Vooral het warm  eten is  heerlijk. Zo is het wel vol te houden.
Maar vind het wel moeilijk als ik boodschappen ga doen, al die lekkere paas eitjes enzo.  
Gelukkig wil mijn moeder ook afvallen en als we beide ons (eerste) streef gewicht hebben bereikt gaan we heerlijk na de sauna.
Nou dames jullie zullen me nu wel weer wat vaker zien. Ik heb trek.....op naar de wortels en komkommer.

oja wat ook heel goed is is rauwe bleekselderij, levert weinig calorieen, maar heeft er wel meer voor nodig om te verteren en is vochtafdrijvend.
SUCCES ALLEMAAL

Hoi

Ik kan het niet laten om elke morgen even op de weegschaal te staan.Dit is voor mij een extra stimulans om door te gaan.Afvallen betekent dat ik goed bezig ben,gelijk blijven is ook goed (of ik moet gezondigd hebben) ,aankomen is voor mij een stimulans om weer een dagje goed te bewegen.
Dus het maakt mij niet uit op welke dag we het weegmoment doen.

Tips heb ik niet echt.
Maar ik doe het volgende:
-veel thee drinken
-voor het eten een groot glas water drinken
-zodra ik het koud krijg ('s avonds) ga ik steppen
-in ieder geval 1/2 uur per dag steppen gerekend zonder koudevlagen
-zo veel mogelijk dingen lopend of fietsend doen
-1 x opscheppen 's avonds
-geen vruchtensappen of limonade
-NIET SNOEPEN of op ROOFTOCHT
-begin de dag met een ontbijt(je) ,ik neem een klein bakje yoghurt

Groetjes en succes allemaal Jessica