alcohol

De kans op listeria is heel klein, maar de gevolgen zeer groot. Je kind gaat er namelijk dood aan. Gelukkig beseffen de meeste a.s. moeders dat en daardoor hebben we zo weinig listeria gevallen in nederland.

helaas mijn vriendin kindje ging dood na 24 weken zwnagerschap. Ze had niets van de verboden dingen gegeten, helaas hara kindje leed toch aan listeria. Wat voelde ze zich schuldig toen bleek dat dat softijsje wel eens de de bron zou kunnen zijn geweest. Ruim 8 jaar is het nu geleden. En nog voelt ze zich schuldig, terwijl dat zij niet eens wist dat ze iets at waardoor haar kind kon overlijden.

Bij iedereen zeg ik dan ook maar, doe vooral wat je wil, rook, drink, eet wat je wil, want het overkomt toch altijd die ander.

Miep

quote: lolaz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2006 16:46:13'));

0,0025% van alle zwangere vrouwen loopt een listeriabesmetting op. Dat is 1  op de 40.000 zwangere vrouwen. In Nederland zijn er in 2005 188.000 kinderen geboren. Daarvan zouden er dus 5 vrouwen een listeriabesmetting hebben opgelopen..

Maar je zult jezelf toch voor je hoofd slaan als jij nu net die ene bent, toch?

ja ik zelf doe het niet,maar er zijn er inderdaad die gewoon
een of twee glaasjes drinken en  er een glas water na
achteraan leeg drinken dat het dan verdunt.

quote: lolaz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2006 16:46:13'));

Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van al dat betuttelende. Er worden wereldwijd kerngezonde baby's geboren waarvan de ouders echt niet in dezelfde omgeving verkeren als wij. En natuurlijk is het 'verstandig' om alle risico's te vermijden, maar je mag je afvragen hoeveel gewicht die zogenaamde risico's moeten krijgen.

0,0025% van alle zwangere vrouwen loopt een listeriabesmetting op. Dat is 1  op de 40.000 zwangere vrouwen. In Nederland zijn er in 2005 188.000 kinderen geboren. Daarvan zouden er dus 5 vrouwen een listeriabesmetting hebben opgelopen..

Advies is natuurlijk geweldig, maar moraliserende verhalen mogen wat mij betreft achterwege blijven.

Jammer dat je er zo over denkt, maar je doet nu eigenlijk precies hetzelfde en er wordt toch echt om onze mening gevraagd.

Nogmaals, je hebt geen alcohol nodig om eem leuk feestje te hebben en als de ene verloskundige vindt dat je een wijntje mag moet je dat vooral doen. Ik vind het niet nodig...........

Groetjes, Angel  

Terug
Bovenaan