Alle mama's van januari 2009 her melden!!

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Het lijkt me een leuk idee om hier op dit topic ons nog ff een keer voor te stellen. Misschien vertellen hoelang je erover gedaan heb en hoe je je nu voelt ofzo....

Liefs xxx

Zal ik zelf beginnen.

Ik ben dus Patricia, ik ben 26jr en zwanger van de 2de. Woon samen met mijn vriend (34), dochter (Lisa Melody 4) en onze 2 honden (spike en jack) in Roterdam.

Mijn 1ste zwangerschap heb ik er 18mnd over gedaan. Ben toen niet naar het ziekenhuis of naar de dokter geweest. Wist ook niet dat dat kon toen anders had ik het wel gedaan denk ik. Heb toen een super zwangerschap gehad en een top bevalling.

Nu na 21mnd (onregelmatige cyclus) ben ik in ronde 16 zwanger geraakt. Heb niet echt last gehad van kwaaltjes. Was alleen erg moe. Na mijn 12wk ben ik 1weekje erg misselijk geweest. Gelukkig is dat nu weer over en voel ik me eigen super goed. Mijn buik groeit al aardig en ik kan er niet meer omheen, hahaha.
Ben vandaag 13wk en 4dg zwanger en ben 27 januari 2009 uitgerekend.

Liefs xxx

Mijn naam ik Petra, ik ben 34 jaar, ben getrouwd, heb een zoon van 6, een dochter van 3 en een zoon van 2 en ik woon in Stadskanaal (provincie Groningen)

Van mijn 14e tot mijn 28e werd ik 1x per jaar ongesteld. Meestal in december. Op mijn 20e raakte ik zwanger en kreeg na 4 maanden een miskraam gevolgt door een curetage.

Ons eerste zoontje hebben we 5 jaar over gedaan. Kort daarvoor ook nog weer een miskraam + curetage gehad. De zwangerschap was een ramp. In de 7e maand ben ik opgenomen met ondervoeding. In week 37 ben ik vruchtwater verloren. 2 dagen later bevallen van een zoontje. Ik heb hem toen een bacterie meegegeven waardoor dat hij erg ziek werd. Toen hij aan de beterende hand was heeft hij in het ziekenhuis zelf het RS-virus opgelopen. De derde dag heft hij heel even zuurstof gebrek gehad. Op dit moment gaat het redelijk goed met hem. Hij is autistisch en volgt speciaal onderwijs.

Na de eerste kreeg ik weer een miskraam, daarna raakte ik zwanger van onze dochter. De bevalling ging vlot. Omdat we rekening hadden gehouden met een miskraam zijn we 10 maanden later weer gaan oefenen alleen was het in 1x raak. De zwangerschap verliep goed en de bevalling ging wederom vlot.

Afgelopen december heb ik weer een miskraam gehad. Op dit moment ben ik 15 weken en 6 dagen zwanger van ons 4e kindje. Vanaf week 4 heb ik om de twee weken een echo gehad en nu voor de eerste keer om de 4 weken. Mijn misselijkheid is weg en de moeheid valt mee te leven. Ik voel me op zich wel goed alleen voelt het alsof ik al 9 maanden zwanger ben maar dat is normaal met een groot gezin. Wij willen graag 4 kindjes dus als alles goed gaat is dit mijn laatste zwangerschap. Ik zit er nu alle dagen na uit te kijken om voor de eerste keer leven te voelen.

Ik moet in het zieknhuis bevallen omdat ik tijdens de bevalling een infuur krijg om te voorkomen dat het kindje ziek wordt.
Mijn eerste twee kindjes zijn met de fles groot gebracht en de laatste heeft 20 maanden borstvoeding gehad. Ik ga nu weer borstvoeding proberen.

Petra

Hai,

In ben Ing, 34 jaar en zwanger van de 2e. Getrouwd een jaartje of 6 geleden. Man is 35 jaar. Op de natuurlijke manier kindjes krijgen ging niet. Onze dochter Mette is na 6 iui behandelingen waar niks uitkwam na ivf geboren. Inmiddels hebben we weer ivf achter de rug en dat lukte in 1 keer! JEEE! Ik ben nu 15 weken zwanger en voel me wel ok. Ik ben nog wel erg moe maar dat is veeel erger geweest. Met een kleintje van 13 maanden is uitslapen of even iets voor jezelf doen er niet meer bij dus ben je ook extra moe. Maargoed tot op heden is het prima te doen! Helaas was ik nog niet op mijn oude gewicht dus voel ik me nu mijn buik begint te groeien echt een zeekoe... Maargoed ook dat heb ik ervoor over!!

Fijn weekend!

gr.Ing

Hallo allemaal,

Ik ben Debby, 29 jaar en woon in de gemeente Veere (Zeeland). Ben 3 jaar geleden getrouwd. Ben in augustus vorig jaar met de pil gestopt, dus   ongeveer 7 maanden erover gedaan om zwanger te worden. Ik had ook een onregelmatige cyclus. Het is ons eerste kindje. Uitgerekende datum is 3 januari dus ik ga nu de 18e week in. Ik heb niet echt last gehad van misselijkheid en ook niet heel moe. Af en toe een beetje rugklachten, maar verder voel ik me nu prima. Over 2 weken de 20 weken echo, blijft altijd spannend.

groetjes

Nou, dan zal ik ook nog maar even
Ik ben 25 en woon in omgeving Rotterdam, waar ik nu alweer 3 jaar samen woon met mijn lieve mannetje.
In november 2006 zijn we met de pil gestopt, maar al vrij snel bleek dat mijn menstruatie uit bleef en is PCOS bij me geconstateerd. Na 6 rondes met Clomid ben ik in april dit jaar zwanger geraakt , dus we hebben er zo'n anderhalf jaar over gedaan. Op dit moment ben ik 16+1 weken zwanger.
Een paar maanden geleden heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd, we zijn van plan te gaan trouwen als de kleine ongeveer een jaar is. Lijkt me geweldig als we die kleine in een schattig pakje / jurkje kunnen heisen zodat ' ie mee kan op de foto's

Over 2 weken heb ik een pretecho ingepland waarop ze gaan kijken of we een knul of een meid krijgen. Ben zooooooo benieuwd!!!

Verder werk ik nu fulltime en wil ik na mijn verlof 50% gaan werken, de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen. In de week dat ik 3 dagen werk zal mijn vriend een dag thuis zijn, zodat de kleine maar 2 dagen per week naar de opvang moet.

Groetjes, 10e

Doe ik ook nog even mee  Ik ben 20, ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (21) en wonen nu alweer een tijdje samen. Ongeveer 8 weken geleden kwam ik er achter dat ik zwanger was, dus van proberen was bij ons niet echt sprake.. haha. Twee weken daarna kwamen we er achter dat het een tweeling was (2-eiïg)  

Officieel ben ik uitgerekend op 28 januari, maar dat zal wel een paar weekjes eerder worden gezien de tweeling. Op dit moment werk en studeer ik nog (psychologie), nadat de kleintjes zijn geboren hou ik op met werken en stop ik een jaartje met mijn studie, maar daarna ga ik weer deeltijd door.. moet nog twee jaar

Hallo,
Ik ben Loes, 22 jaar. Mijn zoon is nu 16 maanden en ik was 3 maanden samen met mijn vriend toen ik zwanger was. Dit was geheel gewilt maar we dachten dat het nog wel even zou duren. Nu ben ik in april zwanger geworden van de 2de en 3de (eeneiige tweeling). Het was meteen raak, ook deze keer! Alleen nu dan twee, dat was wel even wennen!!
6 januari ben ik uitgerekend, maar half december word ik al ingeleid dus ik ben een beetje januari 2009 moeder.....
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan