Alle mama's van januari 2009 her melden!!

Hoi Allemaal,

Ik ben 24 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. Mijn vriend en ik wonen net over de grens in Duitsland, vlak bij Nijmegen. Zijn inmiddels 7 jaar samen. Ik ben nu 15 weken en 5 dg zwanger en op 25 Januari uitgerekend. Mijn buik begint intussen aardig te groeien en pas mijn gewone broeken niet meer. Heb van mijzelf een slank postuur en in het begin vondt ik het niet zo leuk om een ' buikje' te krijgen. Ik dacht.. nu denkt iedereen dat ik teveel chocola gegeten heb. Maar nu is het dan toch wel echt een zwangerschaps buikje!
Voor mij is alles helemaal nieuw en vindt het dan ook best wel spannend.
Ik heb geen mensen in mijn directe omgeving met kleine kindjes dus kan ook niet spieken bij iemand hoe het moet. De kraamzorg gaat een dobber aan mij krijgen!!

Succes allemaal!

Gr.Romy

Hoi allemaal,

wat een leuk idee en wat leuk om over iedereen wat te lezen!
Zal ook even wat over mezelf vertellen:

Ik ben Natasja, ben (nog net) 28 jaar. In april ben ik met Perry getrouwd. We hebben een ontzettend mooie dag gehad en zijn erna ruim 2 weken in Costa Rica geweest.
In januari (we waren toen ruim een jaar bezig om zwanger te worden) kregen we het niet zo leuke nieuws verminderd vruchtbaar te zijn. Een aantal onderzoeken bij de huisarts gehad en verwezen naar de vruchtbaarheidspoli. Eerst trouwen en net nadat we terug zouden komen van Costa Rica hadden we een afspraak gepland. Niet nodig dus :):) (vorig jaar trouwen en reis uitgesteld omdat ik niet zwanger naar de andere kant van de wereld wilde, dus toch, grinnnn).
Ik ben onder controle bij de gynaecoloog omdat ik 6 jaar geleden een trombose en waarschijnlijk een longembolie gehad heb. Bovendien is er 2 maal wel en de laatste 2 maal niet een syndroom vastgesteld bij mij waarmee ik een grotere kans heb op een miskraam /   vroeggeboorte.   De eerste maanden waren dus heel spannend voor ons (en dat is het nog steeds wel eigenlijk).
We wonen in Roermond samen met 2 schatten van poezen (we hadden er tot voor kort 4, maar een is overleden en de andere woont sinds gisteren bij een goede vriendin omdat hij heel slecht alleen kan zijn en constant werd opgejaagd door de 2 poezen).
Ik werk in het onderwijs (las jij ook bloempje, ben wel benieuwd welke groep je hebt). Ik werk op een ZMLK-school (voor zeer moeilijk lerende kinderen). Sinds vorig jaar werk ik in een duobaan (2 dagen en de woensdag om de week) en hebben mij duopartner en ik een nieuwe groep binnen school opgestart. We hebben 10 kids van 9- 12 in de klas die op een zeer laag niveau (1,5 tot een jaar of 4) functioneren. Veel aanleren van dagelijkse vaardigheden en sociale vaardigheden dus. Ontzettend leuk om te doen. Ben ook wel heel benieuwd hoe ik hier strakjes in sta, ben een streber, vind het heerlijk nieuwe dingen te ontwikkelen en steek veel energie in mijn werk.
Daarnaast werk ik binnen dezelfde school nu ook nog ruim een halve dag per werk als bouwcoordinator. Ik ga hier (ergens helaas maar denk heel goed voor me) mee stoppen zodra ik met zwangerschapsverlof ga omdat ik 2 tot 3 dagen in de week meer dan genoeg vind.
Op mijn werk weten ze nog van niets (ook collega's niet, we hebben het met 12 weken pas aan familie en vrienden verteld en toen we iedereen "gehad hadden"was het zomervakantie) , ben benieuwd hoe iedereen gaat reageren.
Het is ons eerste kindje en ook wij zijn in onze omgeving eigenlijk de eersten (nou ja, voor Perry's ene broer is het ruim 20 jaar geleden, de andere heeft 2 meiden van 7 en 9 en mijn beste vriendin heeft 2 kids van 13 en 11). Er wordt dus door iedereen erg enthousiast gereageerd!

Dat was het wel zo'n beetje denk ik, heel verhaal geworden (grinnn)

groetjes Natasja

Hallo allemaal!

Ik ben net nieuw op dit forum stel me gelijk even voor :D

Ik ben Sheila 22 jr. woon in omgeving Arnhem En zwanger van ons eerste kindje, Bij ons was het heel onverwachts ivm zwanger geraakt door een spiraal.... Na even in shock te zijn geweest zijn we echt super blij met de komst van ons kindje........ Ik heb soms het idee dat ik het al voel ben nu met me 18e week bezig... Maar ik ben echt een nono in zwanger zijn dus heb geen idee eigenlijk maar t is een gek gevoel in me buik...

16 sep hebben we de 20 weken echo ben zooooooo benieuwd!!!!!!!!!!!!! Me mannetje wilt al vastbesloten weten wat het wordt nu de datum dichter bij komt weet ik het niet meer hihihi ik vind het ook wel spannend om nog als verassing te hebben:-D

Nou ik kan wel door ratelen maar dit was even om me voor te stellen...

Groetjes allemaal....

Sheila

Hallo iedereen.
Ik ben ook nieuw hier,heb in het begin van mijn zwangerschap weleens op dit forum gekeken,maar dacht,als het fout gaat,heb ik hier geen zin in...
Ben inmiddels 22 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben op 1 januari uitgerekend.
Ik ben 34 jaar en mijn vriend wordt volgende week 40...
We hebben allebei een eerdere relatie van 13 jaar gehad en na even vrijgezellig te zijn geweest hebben we elkaar gevonden.Zijn nu zo'n anderhalf jaar samen en het was ook van het begin af duidelijk dat we graag een kindje wilden,dat is ook vrij snel gelukt,maar moet wel zeggen mocht dat niet zo zijn geweest dan waren we niet door de   medische molen gegaan...
Ik ben erg blij met mijn zwangerschap,maar vind het soms ook wel raar,vooral als die hormonen een andere kant opgaan en je je niet voelt zoals je wilt...
Heb 2 weken geleden de 20-weken echo gehad en alles was goed,dus vanaf nu wordt het wachten tot de bevalling en dan zie ik haar pas weer...
Groetjes Shirley

Hoi,

Laat ik me ook eens voorstellen..

Ik ben Mandy en ik ben 22 jaar  en ben mama van Demi 4  en Steffi 2 jaar!
Op dit moment ben ik zwanger van nr 3 en op 1-1-09 ben ik uitgerekend..

Ik zal proberen zo actief mogelijk te zijn!

Wil je meer weten roep maar ;)

Groetjes mandy

Hoi,

ik ben Catharina, ik ben 23 jaar en ik woon in Groningen.  Ik ben nu  23 weken in verwachting van mijn eerste kindje, die zal op 1 januari 2009   geboren worden.  

Hallo,

Mijn naam is Carolien,36 jaar,ben getrouwd nu inmiddels14 jaar,ik woon in Overijssel
Dit is mijn 16de zwangerschap,heb 8 kinderen en de 9de op komst.We hebben 3 jongens en 5 meiden en zoals het er nu naar uitziet krijgen we er een dochtertje bij
Ik ben 5januari uitgerekend.
Ik ben fulltime moeder.

groetjes Caro

Terug
Bovenaan