Hoi Mo,
Je verhalen zijn niet warrig hoor, ik begrijp het prima. Ik ben 22 jaar, tenminste over een week. Mijn zus is nu 29. Dus op zich waren mijn ouders al niet meer zo jong toen mijn moeder overleed. Ik was een nakomertje. Leon is gestorven door een motor ongeluk. Dit was op een van de eerste mooie dagen van dit jaar. De motor was net van stal. Leon was iets ouder, hij was net 28 geworden. We waren sinds 4 jaar echt samen, maar ik kende hem al wat langer. Toen vonden we elkaar al wel leuk, maar het leeftijdsverschil speelde toen nogal. De hond mist hem steeds minder, maar in het begin kon je echt zien dat hij op de tijden dat Leon normaal thuis kwam zat te wachten bij het raam, tot hij de auto hoorde. Hij wist precies wanneer dat was. Ik kon aan Bobby zien wanneer we aan tafel konden. Ik heb momenteel nog een baan als intercendente bij een uitzendburo. Zelfs in deze branche wordt er gesneden. Ik weet dus maar al te goed wat er aan de hand is op de arbeidsmarkt. Mijn zus belde toevallig gisteren en vroeg hoe het ging, het hele verhaal was er al uit, voordat ik het zelf in de gaten had. Misschien doordat ik mijn verhaal hier eerst op een rijtje heb kunnen zetten, was het makkelijker om het te vertellen. Ze komt dit weekend bij me slapen. Dan gaan we bespreken hoe ze me kan helpen en wat we samen zonder proffesionele hulp op kunnen lossen, en waarvoor ik echt instanties moet bellen. Ik wist stiekem dat ik op haar kon rekenen, maar was toch bang voor een nee, denk ik. Ik was zo opgelucht. We gaan ook wat leuke dingen ondernemen, want we zien elkaar toch al zo weinig.
Zo lief dat Suzanne toch erg graag nog een zusje of broertje wil. Natuurlijk is het moeilijk, maar soms zijn kinder redenaties wel zo verfrissend om te horen. Ja en die dikke buik, een broertje of zusje is voor een kindje volgens mij echt een kado'tje. Dat heb ik tenminste altijd van mijn zus gehoord, dat zij mij echt als een geschenkje zag. Zij heeft het verlies van mama natuurlijk heel anders meegemaakt, veel bewuster. En zo ook met onze vader. Ik was bij mijn moeders overlijden net 2 geworden, het is dus bijna 20 jaar geleden. En bij mijn vader was ik 12. Mijn zus is dus 9 jaar ouder, dus die snapte precies wat er gebeurde. Zou jij nog een keer zwanger willen worden of niet meer? (Als ik dit vragen mag hoor). Nou ik hoop niet dat je vind dat ik teveel over mezelf praat, maar het is fijn om mijn hart te kunnen storten. Liefs Annabel