Alleen

Ik heb vandaag door drukke werkzaamheden geen tijd om fatsoenlijk de tijd te nemen om iets te schrijven, maar natuurlijk wil ik met je schrijven. Het voelt goed mijn verhaal kwijt te kunnen en ik hoop dat je jij dat ook zo voelt als je mij mailt. Morgen ga ik antwoorden op je mail van gisteren. Hier neem ik dan even uitgebreid de tijd voor. Als je wilt mag je me ook op een gewoon mail adres schrijven, die zie ik zowiezo. dit is
bella_annabel@hotmail.com. Groetjes Annabel

Mo, Sorry dat ik geen tijd had om te schrijven, maat het was gisteren ogal hectisch op mijn werk. Er waren namelijk diverse voortgangsgesprekken. Helaas krijg ik geen nieuw contract. Dit wist ik al, maar het is nu definitief utigesproken.
Sommige mensen maken alle verdriet dat bestaat mee, en anderen alle geluk. Ik hoop dat ik ter zijner tijd bij de tweede groep mag gaan horen. Of er tussen in daar zou ik al gelukkig mee zijn. Leon heeft na het ongeluk twee dagen in coma gelegen, toen hebben de artsen hem hersendood verklaard en zijn de stekkers eruit getrokken. Zijn ouders hbben deze beslissing genomen. Ik kon dit niet. Verstandelijk ben ik het met ze eens. Maar mijn hart brak op het moment dat ik zijn vechtlust uit zijn lichaam voelde glijden en hij stierf. Wij vertelden elkaar gelukkig altijd wat we dachten en voelden, dus ik had niet het gevoel dat ik iets nog niet verteld had. Dit kwam pas toen ik merkte dat ik zwanger was.
Mijn zus is een kanjer, dit wist ik natuurlijk al, maar het wordt me met de dag duidelijker. Ik ben haar dankbaar en trots op het feit hoe ze haar leven leeft. Super gewoon.
Dank je dat je me wilt helpen. Ik woon in regio Den Bosch, ik hoop dat ze hier ook werken. Wat voor een instelling is het eigenlijk??
Je hebt gelijk over dat mijn kindje en ik hetzelfde meemaken. Ik zal in ieder geval begrijpen wat voor een gemis het is een van je ouders niet te kennnen.
Soms denk ik me wel wat te herinneren van mijn moeder, maar het meestal iets wat Mieke (mijn zus) mij verteld heeft of iets waar ik foto's van heb gezien. Het zit dan levensecht in mijn hoofd. Mieke zegt dat mama een hele mooie, sterke en liefdevolle vrouw was, dus dit beeld hou ik me voor. Alles wat ik van Leon heb gehad, tot bloemen toe heb ik allemaal bewaard. Ik droogde de grote bossen rozen die ik kreeg met valentijn en mijn verjaardag tot het boterbloempje wat hij plukte in het park. Elk lief briefje wat verstopt was tussen mijn kleren en onder mijn kussen. Dit heeft hij ook gedaan met mijn spulletjes, dus ons kindje kan in ieder geval zien dat het uit liefde geboren is en wat voor een geweldige lieve man Leon was. Mijn moeder heb ik heel erg gemist vooral omdat mijn zus vol ontzag en liefdevol over haar kon vertellen en nog. Maar papa nee, die mis ik niet zo. Dit was een man die het vooral heel goed voor had met zichzelf, hij was ook verbitterd door de dood van mama. Ik ben ervan overtuigd dat hij heel veel van haar hield. Meer dan hij ooit heeft durven vertellen. Daarbij was hij in rouw en moest hij meteen in zijn eentje verder met twee verdrietige en om aandacht vragende meiden. Maar ik kan er niet bij dat hij ons in de steek heeft gelaten. Dit is iets wat ik hem nooit zal kunnen vergeven.
Ik heb gelukkig heel goed contact met de ouders van Leon, maar zij hebben het op dit moment ook heel zwaar. Natuurlijk met het verlies van hun zoon, maar ook omdat de moeder van Leon kanker heeft en erg ziek is. Zijn vader verzorgd haar. Dit vind ik geweldig knap van hem. Hij loopt niet weg voor problemen. Ik bezoek ze regelmatig. Ze zijn tenslotte de opa en oma van ons kindje. En dat mogen ze weten ook. Ze zijn nu al trots op de kleine in mijn buik. Veel eigen familie heb ik niet. Ik mail soms met een nichtje van me. Zij is nu ook zwanger, maar het is soms wel moeilijk, want hun hebben straks wel een compleet gezinnetje.
Ja, huisartsen. Ik ken het probleem, gelukkig niet uit eigen ervaring, maar wel van verhalen. Heel vreemd dat jullie allemaal hetzelfde hebben en dat een huisarts dan zgt dat je je teveel zorgen maakt. Wie zou dat nu niet doen. Het zijn verschijnselen waar ik nog nooit van heb gehoord. Ja iedereen heeft wel eens kramp, maar op deze manier lijkt me inderdaad niet gezond. Ik begrijp dat je door alles wat je hebt meegemaakt en nu nog doet, dat je bang bent om opnieuw zwanger te worden. Ik zou graag iets zeggen waardoor ik je zou kunnen helpen, maar ik kan de juiste woorden niet vinden. Ik heb natuurijk weinig ervaring met zwangerschappen en dergelijke en dan draag ik ook nog een voorbeeldig kindje dat heerlijk rustig ronddobbert. Af en toe krijg ik een por, zo van ik wil ook aandacht. Dat is echt heerlijk. Je maakt me niet ongerust hoor. Want ik hou mezelf gewoon voor dat als alles gaat zoals het nu is, dat ik de perfecte zwangerschap meemaak. Ik heb echt nauwelijks last van de vervelende kwaaltjes, het is dat mijn buik zo hard groeit anders zou ik bijna niet geloven dat ik zwanger ben. Hoewel die kleine het dus soms wel even duidelijk maakt. Ik vind het heel erg voor jou en je man dat jullie gezin dit moet doormaken.
Dat gun je gewoon niemand. Ik heb heel sporadisch contact met mijn pleegouders, maar zij zitten nu in Frankrijk en genieten van hun verdiende pensioen. Ik gun het ze wel. Het is niet niks om twee kinderen van een ander in huis te nemen.
Ik ga weer even aan het werk. Maandag ben ik er weer! Liefs Annabel

Hallo annabel,

Of je nog met me wilde schrijven, bedoelde ik niet op de manier van dat je elke dag moet schrijven, maar als je geen zin of geen tijd hebt. Het is niet persé nodig hoor!
Ik dacht misschien omdat ik om mijn kindje rouw je niet meer met me wilt schrijven omdat jij zwanger bent, dat begrijp ik wel. Ik wil je niet opzadelen met mijn ander verdriet.

Je moet je eigen niet verplicht voelen om te schrijven of elke dag te schrijven, want dat is nergens voor nodig.

Ik heb nog aan mijn kennis gevraagd of hun instantie ook in den bosch werkzaam is? En ik ga ook navragen wat ze precies doen oké.

Ik ben vanmorgen naar de GGZ geweest voor een adviesgesprek, wat nu te doen.
Ze adviseerde een lotgenotengroep voor rouwverwerking.
Verder zou ik nog horen bij welke groep ik moet zijn en waar,wanneer het is.

Het is balen zeg dat je contract niet verlengd wordt. Je hoopt toch altijd stilletjes dat je bij de goeien zit.
Ben je hier en daar al op sollicitatiegesprek geweest? Of is er zeer weinig in jullie branche?
Dit kun je er ook niet bij hebben hé.
Alles ineens altijd. Je bent ook maar een nummer hé naar situaties kijken ze nooit.
Per wanneer sta je op straat, is dat al binnenkort?

Hoe was je weekend. Heb je fijn kunnen praten met je zus over leon en hoe verder te gaan en wat te doen?
Even lekker kunnen huilen op haar schouder.

Ik ga. Tot schrijvens misschien.

Veel liefs Mo

hoi mo en annabel
Weet je ik heb jullie gesprekken gelezen en wat ik zo ontzettend goed vind van mo is dat ze je helpt en niet als maa over der eigen zit te kletsen ik heb meer reacties gelezen en die hadden het alleen maar over hun zelf...
Ik ben zelf 16 en ben bang dat ik ook zwanger ben kis ca

hallo kis ca,

Weet je al zeker dat je zwanger bent?
Denk goed na wat je verder wilt met je leven en toekomst en je 'vriend'. Hoe denkt hij erover en zo.
Misschien vind je elders in dit forum lotgenoten. Of begin zelf een forum, dan krijg je de juiste reactie om jouw probleem, wat je verder kan doen. Of bel het FIOM in Rotterdam (ik heb het telefoon nummer nu niet bij de hand) die kan je verder helpen. Die helpen je verder voor adressen bij je in de buurt. Leg je het even uit wat je probleem is oké
groetjes

Annabel, dit is ook een instantie die je kunt bellen. FIOM in Rotterdam ik zal later het telefoonnummer doorgeven.

groetjes mo

Hallo Mo,

Het weekend was heel erg fijn. We hebben heel goed gepraat en we hebben afgesproken dat ik bel als er iets is en niet eerst alles zelf op probeer te lossen. Ze zegt ook: het is niet erg om hulp te vragen. Ik sta per 15 augustus op straat. Ik ga op dit moment niet zoeken. Even genoeg aan mijn hoofd. Ik krijg toch een uitkering. En mag ook gewoon met zwangerschapsverlof binnen de ww. Dus ik laat werken even voor wat het is. Kijk ik zit nu in de 21 ste week van mijn zwangerschap dus ik heb zoiets, ik doe het lekker rustig aan. Mijn buik kan ik niet verstoppen dus ik ga ervan uit dat ik toch niet zo snel aangenomen zal worden. Verder vind ik je helemaal niet vervelend met je verhalen. Het is absoluut een ander soort verdriet, maar het is er bij beide niets minder om. Ik kan mijn verhaal bij jou kwijt en ik wil het jouwe ook graag horen. Ik zou alleen willen dat ik je beter kon helpen. Maar ik hoop dat mijn luisterend oor ook helpt. Ik denk dat je heel veel kunt hebben aan een lotgenoten groep dus als die mogelijkheid er is, zou ik er absoluut heen gaan. Het lijkt me wel heel moeilijk om je verhaal te doen, maar dat is het natuurlijk voor iedereen in de groep en ook dat schept een band.

Ik ga nog even werken. Liefs Annabel

Hallo kis ca,

Heb je al wat meer zekerheid?? Als je iets wil weten dan horen wij het wel he? Ik zeg niet dat ik kan helpen, maar ik wil het wel proberen. Ik ben zelf namelijk ook pas 22, dus weet ook wat het is om jong en zwanger te zijn, hoewel het als zestienjarige misschien nog wel moeilijker is. Groetjes Annabel.

Terug
Bovenaan