alles is anders en hoe krijg je dit weer een beetje normaal

Hoi S,

Ik had mijn  zwangerschap voor bijna iedereen geheim gehouden, uit angst voor reacties: wat snel, weten jullie het wel zeker, ga je hem vervangen. Geen reele angst uiteraard dat mensen zo reageren, maar toch. En ik hield het geheim omdat we een vlokkentest zouden doen en de zwangerschap afbreken als het niet goed was. Door onze hele voorgeschiedenis wilden we geen kindje waarvan we vooraf wisten dat het niet gezond zou zijn. Maar uit angst voor negatieve reacties daarop zei ik niets. Maar ik zeg het volgende keer gewoon wel. Zo'n geheim vind ik niets en achteraf blijkt iedereen alleen maar heel erg mee te leven en verdrietig te zijn. Dus ja, als ik wat te melden heb doe ik het gewoon.

Ik ga wel voor de ovulatietesten. Dan hebben we toch meer kans om raak te schieten zullen we maar zeggen. Misschien minder spontaan , maar ach, na een zwangerschap kunnen we dan wel weer aan spontaan gaan doen. Nooit gedacht dat ik testen zou gaan gebruiken, maar nu voel ik me daar prettiger bij. Misschien dat dat na 2 of 3 maanden weer anders is, maar ze liggen klaar in de kast.

groetjes, keesje

voor mij is het nog wat kort geleden (afgelopen maandag gecuretteerd) om dit echt al zo te ervaren.... ja een vriendin van mij is zwanger en er zat 2 week tussen (zij verder) en dat vind ik nu al wel lastig en dat wordt vast nog wel moeilijker naarmate de uitgerekende datum(s) naderen.

Merk wel dat met 2 rondlopende kinderen je heel erg in het hier en nu gehouden wordt en dus ook met de toekomst. Heb minder tijd om te blijven 'hangen' in een gevoel, maar het steekt op het moment nog meerdere keren per dag de kop op, ik weet echt niet hoe dat over een tijd is (ben er al wel achter dat je vantevoren geen inschatting kan maken, want voor en na de curettage is ook een enorm verschil in beleving bij mij)

Overigens gaan wij in eerste instantie niet aan de ovulatie testen.... bij de zwangerschappen tot nog toe niet nodig gehad en altijd de mazzel gehad vlot zwanger te zijn, dus ik hoop dat ons dat nogmaals gegeven mag zijn. Denk dat als het langer duurt we er weleens over na zouden kunnen gaan denken, maar wil mezelf ook beschermen en er niet teveel de nadruk op te leggen....

groetjes,
Marije

oh ja met betrekking tot die testen.... tot nog toe is mijn lijf redelijk duidelijk.
Voel mijn eisprong niet, maar dankzij moeder natuur heb ik toch wel een periode dat ik altijd wel te porren ben  en gezien het feit dat het zwanger worden tot nog toe vlot is verlopen denk ik dat die periodes aardig gelijk lopen met mijn vruchtbare periode.... benieuwd of dat nu weer terugkomt of ontregelt is.

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Ik heb dat precies het zelfde. Ik werd altijd direct zwanger. Dat van die testen was een  toespeling op het berichtje van Keesje :)  Als het echt heel lang gaat duren kom je daar waarschijnlijk vanzelf wel toe denk ik. We zullen wel zien hoe het loopt. duim duim duim :)

Groetjessss

Eigenlijk ben ik ook heel dubbel als het om die testen gaat. Een collegaatje van mij, 27 jr, is vanaf het moment dat ze besloten voor een kindje te gaan bezig met die testen en temperaturen. Dat vind ik stom, dan denk ik: hou het lekker spontaan en leuk. En bij mezelf denk ik: gebruik ze nou maar, dan gaat het misschien sneller. En daarbij denk ik dan, je bent 37 dus is spontan en gezellig minder belangrijk. Terwijl ik erg makkelijk zwanger ben geraakt tot nu toe. Het is allemaal psychisch en over een tijdje kan ik het hopelijk makkelijker loslaten.
Ja, zolang je geen miskraam hebt meegemaakt sta je heel anders in het zwanger raken proces dan daarna.

keesje

Hee meiden,

Ook ik heb de ovulatietesten al in huis........Ben er nl achter gekomen dat ik helemaal niet ovuleer op de dagen waarop ik dacht te ovuleren. Nu heb ik ook diabetes en dat is heel moeilijk in combi met zwanger worden en ook blijven.

Twee collega's van mij zitten ook in t traject, een ervan heeft een week na mij een mk gehad en een andere collega van mij is al een jaar bezig om alleen al zwanger te worden wat dus niet lukt jammer genoeg. Lang leve de testen dus! Zij gaan ze nu ook gebruiken omdat je dan weet dat als je aan t klussen bent het ook op het goede moment is, misschien krampachtig en niet spontaan maar ik denk dat heel veel vrouwen meer sex hebben of willen op de dagen dat ze vruchtbaar denken te zijn!

Vanaf komend weekend zal ik dus druk in de weer zijn met die strips,vooral ook omdat ik graag zwanger wil worden.

Tsja, ook ik baal als ik ongesteld word en verhalen hoor van dames die zomaar heel snel zwanger zijn. Dat gun je iemand natuurlijk maar pijn doet het zeker, ook al ben is het bij mij bijna meer dan 2 maanden geleden

Succes weer allemaal, liefs Sas

nou, 't is weer helaas pindakaas deze maand...toch weer ongesteld geworden. Eigenlijk was dit pas de 2e kans, maar ik merk gewoon echt dat ik m'n hoofd er niet los van kan krijgen, ik ben er zo ontzettend mee bezig. Afgelopen 2 weken werd ik soms gewoon gek van onzekerheid en ongeduldigheid. Daarom gaan we toch maar aan de testen, om het 'n beetje los te laten. En ook omdat ik denk dat ik toch 'n latere eisprong heb dan ik dacht. En dat terwijl ik anderen die zo met zwanger-raken bezig waren maar stom en onspontaan vond. Tja, wacht maar tot je er zelf in zit he!  
Wat voor soort testen gebruiken jullie? Die van clear blue zijn mega duur! Via internet zag ik ook van alles, hebben jullie tips?

Een zwangere vriendin van me heeft net haar 1e echo gehad en alles was goed. Ben erg blij voor haar maar ik moest enorm huilen aan de telefoon en daar voel ik me nu zo lullig om. Al begrijpt zij 't gelukkig wel. Pffff.

Terug
Bovenaan