alles is anders en hoe krijg je dit weer een beetje normaal

Hoi S,

Vandaag gaat het goed met mij. En idd de zon schijnt en dat doet een hoop goed he. Daar hebben we allemaal gebrek aan! Met mn instelling gaat het ook gewoon goed nu. Heb geen behoefte aan constant zitten treuren daar schiet ik niets mee op. Baal er soms wel van natuurlijk maar tis niet anders. En ik heb gewoon goede hoop dat het volgende x gewoon goed gaat allemaal. Mn ongi is er nog steeds niet maar die zou vandaag of morgen er toch moeten zijn, duim duim duim.

Ik hoop dat jij het gevoel ook vast kunt houden en geniet maar lekker onder de zonnebank.

hoi

Je moet inderdaad een volgende zwangerschap niet als een soort vervanging zien
toch zijn we weer snel zwanger geworden wachten had voor mijn gevoel geen zin
Soms dacht ik is het te snel maar ja hoe lang moet je wachten 1 jaar misschien 2
maar je verdriet word er niet minder om We zijn nog iedere dag met Mathijs* bezig
we hebben hem een waardig afscheid kunnen geven we hebben hem geknuffeld en
vast gehouden na de bevalling en hij is gecremeerd Hij hoort er gewoon bij Hij is onze kleine knul
Het zwanger worden ging snel en ook ik was er heel erg mee bezig Ik heb geen idee
hoe je het zwanger worden een beetje uit je hoofd kan zetten wat dat is mij ook niet gelukt er is een soort leegte in huis Mijn zusje kwam in die tijd veel langs ondanks dat ze zwanger was had ik toch wat afleiding Natuurlijk was het niet altijd even makkelijk Als ik niet lekker in me vel zat hadden we het niet over de zwangerschap maar op goede dagen kon ik er heel goed met haar over praten
Voor haar was het de eerste keer terwijl ik er al drie rond had lopen Als ze wat wilde weten vroeg ze het gewoon Misschien moet je er eens met je vriendin over
praten Zeg dat je het moeilijk vind dat ze zwanger is maar dat je ook heel blij
voor haar bent Je moet alles nog verwerken en het is helemaal niet raar dat je dat
moeilijk vind je bent je kindje verloren en dat is niet niks

groetjes corina

Hoi hoi,

Ik denk dat het ongemerkt zo gaat dat als je zwanger bent van je volgende je pas weer opgelucht kan ademhalen ofzo. Tis nu gewoon na een miskraam dat je ff de weg kwijt bent van het doel in je leven ofzo terwijl er genoeg dingen te doen zijn. Ik vul mn dagen wel op nu en het gaat beter maar als ik aan kindjes ga denken dan gaat het ineens weer mis dus dan denk ik er maar liefst zo min mogelijk aan. Tis alsof het een droom wereld is waar ik ooit in heb gezeten.

Het verwerken zal zn tijd nodig hebben en bij de een gaat het sneller dan bij de andere. Ik doe mn best er niet in te blijven hangen en bekijk het maar per dag en het gaat echt al beter maar ja bij vlagen komt het terug he.

Groetjes Petra

Pff en ik dacht het allemaal wel weer redelijk op een rij te hebben (ach ja...) Twee weken bloedverlies en steeds minder... heb ik gisteren een echo en blijkt het er nog gewoon te zitten! Mijn vriend zei later heel lief: hebben we toch nog iets goeds ' gedaan'   het is fijn te weten dat je (ik) een goed plekje voor ons kindje hebt...   Jaaa heel lief maarre: nu moet ik dus volgende week vrijdag, 1 februari,  voor de curretage gaan!
Oh nee... ik dacht dat het al gedaan was en ik dacht dat mijn lijf het goed had opgelost!
Nog geen normaal hier dus!
Zou het kunnen dat het alsnog komt? Nu ik al niet meer bloed?
He en ik was net niet meer echt heel verdrietig...

Nou dat normale komt nog wel he???

Pfff
X
D

Pff en ik dacht het allemaal wel weer redelijk op een rij te hebben (ach ja...) Twee weken bloedverlies en steeds minder... heb ik gisteren een echo en blijkt het er nog gewoon te zitten! Mijn vriend zei later heel lief: hebben we toch nog iets goeds ' gedaan' het is fijn te weten dat je (ik) een goed plekje voor ons kindje hebt... Jaaa heel lief maarre: nu moet ik dus volgende week vrijdag, 1 februari, voor de curretage gaan!
Oh nee... ik dacht dat het al gedaan was en ik dacht dat mijn lijf het goed had opgelost!

Pfff
X
D

hoi d, wat klote! en pas volgende week vrijdag de curretage? dat is ook lang. bij mij was het er ook niet uitgegaan nadat ik 5 uur achter elkaar (in totaal 7 uur) weeen heb gehad. de gyn zei dat het er nog steeds vanzelf uit zou kunnen komen, maar na die pijn trok ik dat echt niet meer.
denk je er vanaf te zijn...bah. nou, hou vol, als dit voorbij is komt het normale vast wel weer. ooit.
x s

quote: dattig reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2008 21:45:33'));

Pff en ik dacht het allemaal wel weer redelijk op een rij te hebben (ach ja...) Twee weken bloedverlies en steeds minder... heb ik gisteren een echo en blijkt het er nog gewoon te zitten! Mijn vriend zei later heel lief: hebben we toch nog iets goeds ' gedaan'   het is fijn te weten dat je (ik) een goed plekje voor ons kindje hebt...   Jaaa heel lief maarre: nu moet ik dus volgende week vrijdag, 1 februari,  voor de curretage gaan!

Pfff
X
D

Hoi D,

Wat een toestand zeg. Je hebt wel kans dat het er alsnog zelf uitkomt voor die tijd hoor meid. T duurt alleen wel lang zo en geestelijk is het ook wel zwaar op deze manier als het zo moet duren he. Ik wens je veel sterkte joh en hoop dat het snel er uit komt en gewoon doorzet! Dan kan je het eindelijk gaan verwerken..je was al op weg he. En nu dit ineens. Sterkte wijffie.

Liefs

Petra

Hoi S,

Vandaag gaat het minder met me. Ik moet veel huilen en ben bang dat ik gewoon helemaal niet meer zwanger zal worden. Dat komt ook door mn leeftijd en de situatie waarin ik verkeer. Helaas kan ik het hier niet echt uitleggen maar tis echt frustrerend en het lijkt of niemand me begrijpt. Mensen om me heen zeggen, je hebt toch 2 mooie kinderen! Alsof het daarom gaat zeg...mijn gevoelens voor n baby hebben niks met mn andere 2 te maken. Ik krijg het mensen niet aan hun verstand...en ja ik wil zo graag...ben al 38 en ik word er niet jonger op he...zucht...

En ik was zwanger...en dat kindje ben ik gewoon kwijt samen met al mn dromen voor de toekomst...tis ff helemaal niks vandaag, bleh!

Snik Snik

Hee Petra, wat rot dat je je zo slecht voelt. Je moet echt proberen om je niets aan te trekken van die reacties van andere mensen. Die roepen allemaal maar wat, vaak met de beste bedoelingen om jou weer op te vrolijken, maar ze hebben niet door dat je er soms juist nog meer verdriet van krijgt. Ik weet niet precies wat er nog meer met je aan de hand is, maar ook al ben je 38, je bent heel kort geleden ook zwanger geworden, dus dat zal echt nog wel een keer gebeuren! Je hoeft het niet te verantwoorden, ook al heb je 10 kinderen en je verliest je nieuwe kindje door een miskraam, dan nog is het ontzettend verdrietig! Je hebt toch je hele toekomstplaatje alweer anders in je hoofd en in je dromen zitten. Het is gewoon heel rot en je mag best een dagje huilen, maar probeer om het niet al te negatief in te zien. Miskramen komen erg vaak voor en volgende keer gaat het vast goed!

Weet je, zet nog even een mooi muziekje op en huil even flink uit, en daarna eet je iets lekkers en ga je lekker iets leuks kopen voor jezelf! dat heb je verdiend.

Sterkte he!
liefs s

Terug
Bovenaan