Als je de Staatsloterij wint.... zou je dan...

hoi mamapiet

ik lees dat je twee n8 diensten draait per week. ik zit daar ook over na te denken.
ik werk zelf ook in de zorg. ik werk nu 18 uur over dag en volgens mij als ik 2 n8 ga draaien (16uur)  verdien ik net zoveel als 18 uur overdag.
draai jij dan echt 2 n8 of soms ook 4n8 em dan langer vrij.
is dat goed te combineren met overdag slapen?
ben erg benieuwd weet zelf nog steeds niet wat me tegen houd het lijkt me juist ideaal.

groetjes monique
 
Hoi Monique,
eerst werkte ik ook overdag 16 uur, 4 diensten van 4 uur. Maar ik vond het lastig om oppas te regelen, omdat ik geen vaste dagen kon werken, dus de ene x maandag een vroege en de volgende week woensdag.
Ik werk nu dus gemiddeld 2 nachten per week. In het weekend moet je bij ons 3 nachten en dan werk ik die week erop 1 nacht.
Ik ben wel meer gaan verdienen sinds ik alleen nog maar 's nachts werk. Omdat ik in het weekend een ORT heb van 60% extra per uur! Tikt dus wel lekker aan. In een doordeweekse nacht is het 20-33% extra geloof ik.
Ik draai nu al bijna 4 jaar alleen nachtdiensten en dat bevalt me prima. Nu moet ik er wel bij zeggen dat je bij ons kunt slapen als de bewoners in bed liggen, dus dat komt neer op zo'n drie uur slaap doordeweek. (ik krijg wel gewoon 8 uur uitbetaald) In het weekend kom ik niet aan slapen toe, omdat de bewoners dan laat naar bed gaan. In het weekend slaap ik overdag bij, maar dat kan makkelijk, omdat m'n man dan thuis is en op de kids past.
Doordeweek slaap ik meestal niet bij, omdat ik dan 's avonds voor ik naar werk ga al 2 uur ga liggen. Het is ook maar net hoeveel slaap je nodig hebt. Colleá's van me die maar af en toe een nacht werken vinden het erg zwaar, maar ik zit nu eenmaal in dat ritme en je lichaam past zich er wel op aan. Ik vind het ideaal dat ik zo lekker kan blijven werken, zonder veel gedoe met oppas.
Je moet wel goed de voor- en nadelen voor jezelf afwegen. Natuurlijk heb ik ook wel eens dagen dat ik moe ben, vooral nu ik zwanger ben. Maar m'n oudste zit al op school, dus dan breng ik de jongste even naar m'n schoonouders en als ik dan 2 uur geslapen heb ben ik er weer bovenop. Toen de jongste nog kleiner was ging ik 's middags slapen, als zij ook haar middagdutje deed.  Dus het is maar net hoe oud je kids zijn.
Ik wil niet altijd 's nachts werken, want je hebt wel een heel ander contact met de bewoners, maar zolang de kids klein zijn is dit voor mij ideaal!
Ik hoop dat je wat aan dit verhaal hebt.
Liefs Annemarie
 
tip voor alle geld zoekers
doe mee met de LOTTO kost maat 1 euro en je hebt een win kans van 1op5 en bij de staats is dat 1 op 35 dus veel minder en voor 13 euro kan je dus 13 lotten kopen ohh wat zullen we rijk worden hihihihihih

en ff mn mening over werken je kan beter gaan werken als de kinderen klein zijn want als ze gaan pubere kun je beter thuis zijn dan hebben ze je veel harder nodig heel veel kinderen gaan op straat zwalken omdat het thuis niet gezellig is of om dat er niemand is
je moet er toch niet aan denken brrrr ik werk nu 24 uur en dat nu genoeg maar als het kan ga ik over 10 jaar savonds of onder de school tijden werken zodat ik er dan ben voor mn kind en zodat hij gewoon thuis kan komen met zn vrienden is toch veel gezelliger
nou ja dat vind ik er van
 
ja interessant onderwerp...ook wij willen voorlopig gen2e omdat we dant niet kunnenbetalen en dan heb ikhet niet over de luiers of het eten maar over de opvang!!

Ik moet blijbven werken omdat we van mijn man zijn salaris niet eens de vaste lasten zouden kunnen betalen!

Mijn zoontje gaat nu naar kdv en dat is goed te doen, maar een 2e zou echt niet kunnen!!!
Ook omdat mijn vriendin mijn manneke nu me neemt naar haar werk omdat ik te vroeg moet beginnen voor kdv, dit was een noodoplossing, maar voor een 2e zou dat niet gaan!
 
Ik wil dolgraag een 2de.
Onze dochter is pas 4 maanden, maar ik kan echt niet wachten tot we weer kunnen proberen voor een 2e wondertje.

Op zich hebben we het financieel helemaal niet slecht. Maar op dit moment hebben we veel extra kosten, die niet waren voorzien. En nee, dan heb ik het niet over luxe artikelen of schulden ofzo.

Als er  snel een 2e bijkomt zal dat financieel erg krap worden voor een tijdje en idd met name door de kosten voor kinderopvang. Maar ik ben niet meer zo jong en  ga niets meer uitstellen. We zullen het wel redden.
Ook al zal ik altijd moeten blijven werken (ik ben de  hoofdverdiener). Ik werk nu 4 dagen en  kan misschien na een 2e een tijdje 3 dagen gaan werken.
Alhoewel we helemaal geen bijzonder huis hebben (dubbel boven, 2 hoog) en geen extreme dingen doen, zouden we nooit van het salaris van mijn man kunnen leven (ook niet zonder de verplichtingen). Andersom zou het wel gaan, maar dat zou betekenen dat ik full time moet werken en hij zou stoppen. Mmm dat lijkt me ook weer niets! (hij mag van z ´n baas niet pt werken)

Haha, de loterij zou wel een oplossing zijn hoor!

Groetjes,

Nina





 
Hallo,

LUXE problemen, zou kunnen! (niet bij iedereen hoor)  Maar...het is wel een keuze die je maakt. En om nou de stelling aan te nemen van:'je moet nooit je keuze af laten hangen van je financiele situatie'....Ik vind dat toch wel terdege meewegen in de keuze voor een  tweede kindje (of uberhaubt een kind).Vergeet niet dat het  niet alleen gaat om het plezier wat jij beleeft aan het krijgen en hebben van een kindje. Je zet een nieuw leven op deze aardbol waar je ook financieel voor moet kunnen zorgen.En dan heb ik het niet alleen over de primaire factoren.

Laten we eerlijk zijn (hoe belachelijk ik 't ook vind) er komt een periode in het leven van je kind, dat als je het naar school stuurt in kleding van 'de Zeeman' dat het geheid problemen op gaat leveren. Dit is de maatschappij waarin we nu leven, dat feit ligt er helaas.

Buiten dat om, je wil ook met je kind(eren) naar de Efteling, op vakantie etc. Dan praten we nog niet over de studie, rijbewijs, fiets/scooter en ga zo maar door. Als ik deze dingen kan blijven doen met 1 kleintje die ik dit dan  allemaal kan bieden en dat dan  door de komst van een tweede dit wegvalt. Is voor mij de keuze duidelijk. Begrijp me niet verkeerd, dit zou mijn keuze zijn. Iedereen is zo vrij zijn leven in de richten hoe diegene dat wenst, waarbij zijn of haar keuze gerespecteerd moet worden.

En..zijn kinderen het enige doel in je leven? Ik geloof dat er wel meer dingen zijn die je gelukkig maken. Geloof me, er is niks waar je meer van houd dan van je kleintje, maar dit zou toch niet het enige moeten zijn? Pas op dat je niet in een tunnelvisie geraakt, zou zonde zijn.








 
Pas geleden stond in de Kinderen een interview van een vrouw die bij Miljoenenjacht onverwachts bijna 1,5 miljoen euro won en hoe het haar nu verging.

Ik heb met groot genoegen haar woorden gelezen en dat van haar man.
Ze waren nu bijna een jaar verder na het winnen. Destijds, toen ze won, had ze al een kindje, die was toen nog heel klein geloof ik (ik dacht nog geen half jaar, weet het ff niet meer). Haar man had een gemiddeld inkomen en zij werkte als oproepkracht enkele uurtjes per week. Ze woonden in een normaal doorsnee huis met hypotheek.
Het leven van hen is EXACT hetzelfde gebleven, al worden sommige dingen in de toekomst wel makkelijker vertelde ze. Dat vind ik wel logisch inderdaad.
Maar zij werkte nog steeds als oproepkracht bij haar baas. Haar man werkte ook nog gewoon fulltime bij zijn baas. Ze hadden allebei een 2e hands autootje, die wat gebreken gingen krijgen. Ze ruilden die 2 auto's in en kochten er 1 gezinsauto in nieuwstaat voor terug, gewoon ook een doorsnee merk zoals ze aan gaven.
Haar kind krijgt nog gewoon kleding van de Zeeman of andere goedkope(re) merken. Haa rman vertelde dat ze elke week nog boodschappen doen bij de C1000 en ze elke week weer het C1000 krantje uitspitte voor de aanbiedingen.

Wat ze met het geld gaan doen? Heel af en toe krijgt die kleine van hen een extraatje. Ze sparen nu ietsje meer per maand. Verder kan die kleine (en een eventuele volgende) natuurlijk later nu makkelijk studeren, al hadden zij daar al lang en breed een langlopende spaarrekening voor lopen overigens.

Ik heb echt respect voor hen, vind dit klasse!! Zij zijn dus gewoon echt normaal gebleven en het ondanks zoveel geld het leven voor hen uiteraard makkelijker zou (kunnen) maken, leven ze nog steeds hetzelfde. Die hele kleine dingetjes, zoals een keer uit eten (wat ze voorheen bijv. eens per half jaar deden) doen ze nu eens per kwartaal. Een pretpark bezochten ze 1 keer per jaar, dat doen ze nu 2 keer.
Kleding koopt ze nog steeds alleen als ze het nodig heeft. Ze hebben we e.e.a. aan goede doelen gegeven en met de rest van het geld willen ze gaan beleggen of straks rentenieren of iets dergelijks in de toekomst.

Zo kan het dus ook! :))
 
Terug
Bovenaan