Angst voor nieuwe zwangerschap na miskraam

Hoi Dames, ik wilde ff laten weten dat ik gisteren een super goede echo heb gehad, de kleine is precies op schema gegroeid, het ziet er zo goed uit dat ik terug mag naar de verloskundige. Wel moet ik rustig aan doen, geen onnodige risico's lopen, dus geen festivals, concerten, achtbanen, drukke mensenmassa's of hele dagen er op uit in de zon enz, jammer, we hadden nog tickets voor 2 festivals maar ik wil het risico toch niet lopen dat het nadelige gevolgen heeft voor ons ukkie. De gyn zegt dat we heel veel geluk hebben dat we nu een gezonde zwangerschap hebben en dat we daar door mijn achtergrond dus toch wat voorzichtiger mee om moeten springen dan de gemiddelde zwangere, dat doen we dan dus ook maar :) Ik moet ook zeggen dat ik op drukke dagen ook echt een harde pijnlijke buik heb, dus misschien is een tandje terug niet heel onverstandig...

Donderdag weer een afspraak bij mijn eigen internist, eens horen of ik nu na de 12 weken toch een mri kan krijgen voor mijn lever, ik wil nu toch wel graag precies weten wat er aan de hand is daar binnen.

@ik1 hoe is het nu met jou?

Hoi Dames, hoe staat het er hier allemaal voor?

Vera33, gaat bij jou nog alles goed?

Wij hebben hier deze maand bewust even niet geoefend, wil eens weten wat mijn cyclus doet zonder de sperma. Sinds we weer oefenen doet mijn cyclus zo raar, dus ben benieuwd of het nu weer normaal is.

@ik1 alles gaat nog goed, de kleine zag er goed uit op de echo, met 15 weken weer controle, 20 weken echo staat ook al ingepland. Helaas heb ik er nog steeds niet het vertrouwen in dat het goed blijft gaan, ik voel me ook niet heel zwanger de laatste dagen, heel dubbel want we hebben al wel wat spulletjes gekocht en iedereen die het tot nu toe weet is zo enthousiast, zelf merk ik dat ik heel afwachtend blijf. Hopelijk veranderd dat nog in de zwangerschap, op het moment voelt het namelijk nog steeds als uitzitten van de 40 weken.

Hoe gaat het met jou?

Hoi Dames

Wat verdrietig om te lezen dat jullie zo in onzekerheid zitten.. Vorig jaar ook 2 MA's gehad met curretage. Ik herken enorm hoe onzeker het allemaal is. Elke keer weer, de echo's, de controles en alles wat je voelt. Toch wil ik jullie iets meegeven wat mij enorm heeft geholpen (hoe moeilijk het ook is)

Geef nooit je droom op, ga er voor maar verlies jezelf niet!

Gelukkig was het bij ons bij de 3e keer wel goed en pas bij de 20 weken echo viel er een last van onze schouder. Vorig jaar had ik nog niet durven dromen dat ik een jaar later hoog zwanger zou zijn van een gezond kindje!

Sterkte dames, ik denk aan jullie!

Dankjewel Nail, lief!

Ik hoop het zo. Ik ben namelijk ook weer zwanger. Blij!! @Ik: Had wel graag gelijk met je gelopen Ik, jammer dat je zo onregelmatig blijft. Slim misschien om eens 1 maand zonder te doen. Als het nou niet helpt, moet je misschien proberen te schakelen en denken: 'boeien, dan maar een onregelmatige cyclus, ..', want ook met een onregelmatige cyclus kun je zwanger worden! Misschien wordt dan de focus iets minder. En in dat geval juist extra veel oefenen dus;)  (ohoh zeg ik dat!?)

@Vera: fijn dat je zo'n goede zwangerschap hebt. Lekker de kritieke periode voorbij! Probeer de zorgen ook maar achter je te laten... hoewel ik zelf de eerste x de 20 weken echo ook pas echt geruststellend vond. Succes!

@mama-3 gefeliciteerd! spannend, hopelijk voel je je goed?

Ik heb morgen een extra afspraak bij de gynaecoloog, ben dan 16 weken, helaas was de uitslag van de routine glucose tolerantietest die ik dinsdag moest doen niet goed :( dus ik maak me wel een beetje zorgen, hopelijk is het allemaal niet zo erg. Op de echo afgelopen week zag de kleine er iig goed uit. Wel voel ik me de laatste 2 weken niet heel lekker, heb veel hoofdpijn en last gehad van ischias, maar dat gaat op het moment weer redelijk.

Hoe is het met de andere dames?

hoi Dames, hoe gaat het?

hier gaat het goed, de 20 weken echo en het onderzoek in het umc zag er allemaal prima uit :)

Terug
Bovenaan