Angst voor nieuwe zwangerschap na miskraam

@R1988 de eerste keer was ik na ongeveer 4 maanden zwanger, na de miskraam 1 menstruatie gehad en meteen weer zwanger, werd helaas ook een miskraam en daarna zonder natuurlijke menstruatiecyclus duurde het 6 maanden. Maar we hebben niet ons best gedaan, geen ovulatietesten gedaan ofzo.

Gisteren de echo gehad, ik was misselijk van de zenuwen de hele dag, zo slopend haha, dus gister niet meer gepost. Ik ben 7w4d en we hebben het hartje gehoord <3 :) En de gyn heeft er zelfs een grafiekje van uitgeprint omdat we het beide niet echt konden geloven. Ik was zo er van uitgegaan teleurgesteld te worden. De gyn zegt dat het er heel positief uit ziet, al kan ze natuurlijk geen garanties geven.

Het voelt zo onwerkelijk, het kleintje is omgedoopt tot kleine Greta en 1,2 cm lang. Over twee weken weer controle

@ mama-3Mijn hcg waarde is inderdaad weer gedaald. De gyn vertelde dat je pas weer eisprong hebt als je hcg waarde 0 is.

@ ik-1 het gaat goef met mij... gelukkig .. heb ook weer normale afscheiding.. gesprek was positief hcg is 245.. wel moesten we privé kliniek opzoeken voor bestemming vakantie.  Vrijdag as weer opnieuw prikken en afspraak.

@ vera33 vervelend dat je daarna weer een miskraam hebt gehad. . Frustrerend lijkt me.. wel fijn dat jullie nh het hartje hebben horen kloppen.. wanneer moet je weer terug voor controle?

Fijn Vera!!!! Goedzo!! Weer een mijlpaal, op naar de volgende!

En jammer Ik1 ... toch teleurstellend is dat. Ik ben er ook alweer steeds mee bezig deze maand, wat erg. Had ik mezelf toch verkeerd ingeschat.

R1988 succes met herstellen, hopelijk ben je snel weer de oude. Alvast een fijne vakantie! Even lekker gedachten verzetten, heb je wel verdiend...

Goedenavond,

Ik lees dat ik gelukkig niet de enige ben die bang is voor een nieuwe zwangerschap na een miskraam.

ik heb met 8 en halve week een miskraam gehad van ons eerste kindje. Vanaf dag 1 was ik heel bang dat ik een miskraam zou krijgen, de 8 weken echo was niet bepaald leuk om te zien ons kleintje was namelijk maar 3,5mm groot wat dus betekend dat ik maar 5 weken zwanger zou zijn, en we zagen een zwak onregelmatig kloppend hartje, een week later moest ik terug komen en toen zag ik dat waar ik eerst nog iets zag kloppen helemaal niks meer.. En werd mij verteld dat ik inderdaad een miskraam had gehad. Op 17-3 ben ik gecuriteerd.. Nu ben ik bijna een week overtijd en hoe graag ik het ook wil maar ik ben echt bang (begrijp me niet verkeerd ik wil dol graag kinderen en het zou meer dan welkom zijn) maar ik ben bang dat het weer mis zal gaan. We gaan morgen een test doen.

Kan iemand zich hier in vinden en heeft iemand misschien wat tips? Ik ben radeloos heel zenuwachtig en bang..

alvast bedankt.

groetjes D

Robendo

snap dat het heel spannend is maar de enigste optie is idd een test doen. Weet je de uitkomst al?

Ik heb volgens mij nu mijn eisprong, wel netjes 2 weken nadat ik ons wondertje ben verloren.

Vind het ook heel erg spannend, hoop natuurlijk zo dat het meteen raak is maar weet ook dat ik ver teleurgesteld kan worden. Ik moet mijn gevoel maar volgen en dan moet het goed komen

Dames, hoe gaat het hier ondertussen?
vera-33, hoe gaat het met je?

Robendo, heb je ondertussen al getest? Hopelijk positief nieuws?

FHaa, fijn dat je in ieder geval weer een eisprong hebt gehad. Teken dat je lichaam alles weer wat aan het oppakken is.

Hier heb ik er een beetje de balen van, lichaam lijkt behoorlijk van het padje te zijn, aankomende dinsdag heb ik pas mijn nod, maar gisteravond (week te vroeg) ineens bloed verloren met stolsels. Vannacht niets, maar vanmorgen weer bloed met stolsels. Word hier een beetje moe van op het moment.

@ik1 wat vervelend dat je weer stolsels verliest, heb je de gyn gebeld? Ik heb bij de eerste menstruatie na de miskraam ook nog vanalles verloren en het duurde toen ook 18 dagen, de gyn heeft toen tegen mij gezegd het goed in de gaten te houden, ik ben toen ook extra op controle geweest. Hopelijk voel je je snel beter.

Ik weet deze week niet zo goed wat ik er van moet vinden, ik voel me best beroerd eerlijk gezegd, en de gevoeligheid in mijn borsten is zo goed als weg, wat me dan weer aan het twijfelen maakt. Ook heb ik al een paar dagen een behoorlijk aanwezige rugpijn net onder mijn schouderbladen maar geen idee waar het vandaan kan komen.

Afgelopen maandag moest ik naar de diëtist vanwege mijn vele allergieën icm de zwangerschap, dus gisteren netjes begonnen met haar voedingsadvies, maar dat valt enorm tegen, ik heb me zo slecht gevoeld gisteren. Ik heb nog niet de helft gegeten van wat ik binnen moet krijgen maar voelde me zo vol en misselijk, alsof ik een baksteen in mijn maag had liggen, heb dus na de middag een deel van het advies niet kunnen volgen. Ik sta ook versteld van hoe veel ik naar binnen moet werken, 4 keer zo veel als ik gewend ben, het enige dat ik goed deed was het zelf koken met verse ingrediënten, maar ik moet s'avonds dus veel meer opscheppen, terwijl ik dacht dat ik al best veel at bij het avondeten. Nu ben ik al zeker niet de dunste, en best bang dat ik enorm ga aankomen met dit nieuwe dieet, al is de diëtist er van overtuigd dat dat echt niet gaat gebeuren. Ook zie ik op tegen de 3x per dag dat ik yoghurt moet eten, gisteren ochtend na de yoghurt werd ik me toch een partij misselijk en dat heeft geduurd tot 11 uur in de avond, eigenlijk tot ik eindelijk in slaap viel. Ik weet dat ik goed moet eten voor de kleine, maar dit valt me toch echt zwaar.

Hoe zit het bij jullie nu met eetgewoontes? Gaan jullie onder begeleiding van een diëtist?

Heb al een controle echo gehad in het zkh een week na de curettage en daar zag het er allemaal goed uit.  Het gekke is ook dat na de curettage gelijk mijn cyclus op 28 dagen zat, de maand daarna ook en daarna zijn we weer begonnen en sinsdien is het puinbak met mijn cyclus. 24 dagen, 30 dagen en nu 21 dagen (als dit een menstruatie is)

wat vervelend dat je je aan een dieet moet houden waar je je helemaal niet lekker op voelt Vera, misschien toch even weer contact opnemen met de dietiste als dit aan blijft houden.

Terug
Bovenaan