Angst voor nieuwe zwangerschap na miskraam

Spannend hoor, ik duin voor jou!

Vannacht heel veel pijn gehad, en kom het bijna niet meer dragen. De vk kwam langs en het werd wat minder, toen verloor ik ineens het vruchtzakje. Heel apart om te zien (met van alles er op en eraan). Daarna voelde ik mij een stuk beter en de pijn was vele malen minder.

Nu bloed ik nog steeds best wel heftig maar meer zoals een hevige menstruatie. Nu maar afwachten en herstellen!

Dames,

Even een vraagje.. wij hebben begin mei een miskraam gehad met 6 weken wel nog heel pril. . Maar het was zeer gewenst. . Nu hebben we nog steeds de nasleep ervan omdat mijn hcg waarde te langzaam daalt en willen ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet uitsluiten.. het is allemaal erg onzeker en vervelend...

Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad?

Hoe lang duurt het voordat je menstruatie weer op gang komt...

We gaan volgende week zondag met vakantie... We hopen echt dat het dan goed is..

@Froukje, hoe gaat het nu met je?

@R1988 Wat lastig dat het nog niet goed is, heel herkenbaar die lange nasleep. Heb je een controle echo gehad of de baarmoeder helemaal leeg is? Bij mij zat er de eerste keer een stukje placenta dat was ingegroeid, nadat dat was weggehaald was ik vrij snel weer ongesteld. Na de tweede miskraam vorig jaar was ik na 24 dagen weer ongesteld, maar dat is erg snel hoor, meestal duurt het 4 tot 6 weken. Wel schrok ik van de heftigheid van die ongesteldheid en 18 dagen lang! Daarna werd ik maar niet ongesteld, en heb uiteindelijk provera gekregen om de menstruatie op te wekken, daarna werd ik weer niet ongesteld maar toen bleek ik uiteindelijk weer zwanger te zijn. Maar je cyclus kan dus erg goed ontregeld zijn door een miskraam, voor de zekerheid zou ik veel maandverband inpakken als je op vakantie gaat, tampons zou ik voorzichtig mee zijn ivm infectie waar je nu toch echt niet op zit te wachten. Sterkte, en geniet van je vakantie!

He Vera! Gaat wat beter hier, bloed nog steeds maar dat is nu vrij normaal gelukkig.

zo nu en dan wat buikpijn maar alles is nu aan het afzakken. Nu benieuwd wanneer het bloeden ophoudt want heb er wel genoeg van haha.

Hadden jullie naar je miskraam weer een eisprong?

@vera33 hoe lang heeft het bij jou geduurd dat je weer zwanger was?

Ik hoop dat het snel over is. Ga morgen ook aan de gyn vragen wanner we evt zouden kunnen starten met opnieuw beginnen.  Hoop dat alles bij jou nu goed gaat! Hoe ver ben je nu?

Spannend Vera, bijna je echo! Ik hoop zo ontzettend dat het een supergerustellende uitslag wordt!! Zal voor je duimen.

Froukje, wat een heftige dagen heb je meegemaakt zeg!! Pff. Ik herken het, maar heb niet zo goed het vruchtzakje kunnen zien. Lijkt me heel apart. De erge krampen en bloedstolsels vond ik ook al heftig. Wees er wel mee bezig he, komende tijd. Niet over je gevoel heenwalsen... ;)

En R1988; volgens mij las ik op het andere topic dat je hcg waarde wel verder gedaald was nu toch? Ik hoop dat het doorzet, des te sneller is je lijf weer hersteld. Ik werd zelf de eerste keer ook precies één cyclus (bij mij 4 weken) na mijn miskraam weer ongesteld. Onze gyneacoloog zei dat we gewoon door moesten gaan, als we dat aankonden:) Als je lichamelijk nog niet hersteld bent, wordt je ook niet zwanger, was haar theorie... En dat ze tegenwoordig zulke goede echo apparatuur hebben, dat je voor de termijnbepaling ook niet eerst een ongesteldheid hoeft af te wachten. Hoewel dat laatste voor mij juist wel goed voelde. Het gaf me het vertrouwen in mijn lichaam weer een beetje terug. Maar houd er dus wel rekening mee dat je bijv. twee weken na je miskraam weer vruchtbaar zou kunnen zijn!

Vervelend dat jullie het ook allemaal meemaken. Fijn dat we hier een beetje kunnen spuien...

Tjonge, wat een nare verhalen hier weer allemaal.

r1988, hoe is het nu met je en hoe was het gesprek met de gynocoloog?

Vera33, hoe is je echo gegaan?

Hier is inderdaad zoals verwacht de menstruatie door gekomen. Wel dit keer pas na 30 dagen en de maand ervoor met 24 dagen. Grr.. Voorheen verliep alles perfect.

Mama-3, denk dus deze ronde niet meer onze nod op dezelfde dag.

Terug
Bovenaan