's avonds of 's nachts wakker worden en niet meer willen slapen

Oh ja, nog even iets vergeten te vertellen.
Onze oudste van 3 slaapt gewoon door het gekrijs heen, dus een tip voor alle moeders waarbij het 2e kind 's nachts huilt: probeer niet teveel rekening te houden met je oudste want óók dat voelt je kindje en dan ben je exstra kwetsbaar voor hun drakentoeren.
Dit geldt natuurlijk niet voor alle oudste kindjes natuurlijk.

Ik vertel dit omdat mijn vriendin haar tweede kindje nooit liet huilen omdat ze anders bang was dat de oudste ook wakker werd. Wij waren hier ook bang voor, maar eigenlijk wilde ik haar dus niet hierdoor haar zin geven.

Hoi Sabine,

Nou, ik hoop voor jullie dat dit dan een doorbraak was!
Het is idd verschrikkelijk zielig, maar soms is er gewoon geen andere mogelijkheid meer!
Ik zal voor je duimen!

Moest gisteren nog wel aan je denken trouwens;
Ons tweede kindje van 9 maanden heeft oorontsteking/verkoudheid/2e tandje  en heeft nu twee nachten op rij ongeveer een uur tot anderhalf uur gekrijst.
Peanuts vergeleken met jullie (en zijn zus een paar jaar geleden), maar toch, meteen begint mijn hart dan als een waanzinnige te kloppen: "Het zal ons toch niet weer gebeuren???"  En toen dacht ik nog: vast en zeker zit er op dit moment ergens in Nederland nóg een moeder (en nog een en nog een en nog een) met een overstuur kind te hopsakken.

Alleen al het kunnen delen lucht op!

Sterkte voor de komende nachten, hoop dat bij jullie alles weer de goede kant op gaat!

Groetjes Jaine x

Beste moeders,

Ben nu ruim 1 á 1,5 week verder en na de bewuste nacht laten doorhuilen is het probleem opgelost. Geweldig, ze slaapt alweer een hele week de hele nacht door  en wij ook......!!!! Ik ben weer een heel ander mens, wat een beetje slaap al met je kan doen.
Laten huilen kan soms dus ook de oplossing zijn als niets anders meer helpt. Het was toch een uitprobeerfase, kijken of we iedere keer naar haar toe zouden komen.
Mijn moedergevoel zei, GA ERHEEN, maar heb me er toch een nachtje overheen gezet en blijkbaar was dit toch de oplossing.

Bedankt voor jullie steun.

Liefs Sabine, Milan & Dani

Hoi Sabine

Hier precies hetzelfde verhaal. En ook alles al geprobeerd:
- bij ons in bed: werkt soms maar heb ik liever niet en vaak gaat ze spelen
- naast haar liggen: duurt uuuuuuren
- flesje: werkt wel maar wil ik zelf niet
- iedere zoveel minuten teruggaan: Mw blijft huilen.

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Zooooo moe: gevolg: chagerijnig, ruzie met vriend ed.

Mijn vraag is hoe lang heb je jouw kindje laten huilen. Wij hebben Robin (1) een nacht 4.5 uur laten huilen. Vond dit zelf erg lang.

Groetjes Chantal

Hoi Sjannie, hoe is het nu? Al wat beter?
Zoals ik ergens hierboven heb geschreven duurde het bij ons 4 (héle lange, verschrikkelijke) nachten, maar toen was het over.
Bij Sabine was het gelukkig  na één nacht over, maar als het bij jou iets langer duurt, dan is dat dus niet vreemd (wel heel vervelend voor je kleintje...en voor jullie zelf).

Sterkte, Jaine

Hoi,

Hoe gaat het nu,

Mischien heeft je kindje gedroomd, dit gebeurd ook al als ze baby zijn en ze staan dan ook dichter bij de dingen tussen hemel en aarde. ik bedoel ""er is zoveel meer ""dat progamma van irene moors en char.

Je kunt iemand laten kijken ofdat er een waterader onder je huis loopt, vaak is het verplaatsen van het bedje al voldoende of moet je met magneten gaan werken.
Ik weet niet ofdat je ooit van nieuwetijds-kinderen hebt gehoord?
Mischien moet je er iets over gaan lezen.
deze kinderen zijn zeer gevoelig en hebben   meestal problemen met slapen. doordat er 's nachts andere trillingen doorkomen van dingen tussen hemel en aarde, kan jouw kind hier van schrikken en bang van worden.
je kunt proberen voordat je weg gaat op het kamertje   in je gedachte een wit licht om het zijn lichaam te trekken en zeggen dat je niks toe wilt laten wat stoort in de slaap.
.
Je zult wel denken wat een onzin ,maar ga je gevoel maar na.
zelf ben ik ook een nieuwetijdskind maar ik ben al 27 jaar, en weet precies hoe het is al je continue gestoord word in de nacht

let ook eens op de periode rond volle maan ,kruis dit aan op je kalender mischien begin je na een periode er een patroon in te zien.

groetjes monique

Hoi Sabine,

Fijn om te lezen dat er zo veel gereageerd wordt en dat je kindje nu lekker slaapt!

Mijn dochter is momenteel weer aan het spoken, m.n. bij het inslapen. Mijn motto;

de aanhouder wint! Wij hebben wel eens een nacht met oordoppen
ingeslapen en onze dochter 4 uur laten brullen. Zo nu en dan wel even
kijken of er geen poepbroek of zo is, maar na 3 keer bij haar geweest
te zijn zeg ik; je red je maar! Ik kan 's nachts slapen dus jij ook! En
als ze een keertje wakker wordt moet ze ook leren om

zelf weer in slaap te vallen. Vanmiddag heb ik voor het eerst bij haar
op haar kamertje gezeten (zonder haar aan te kijken of wat te zeggen)
en ze sliep binnen 10 min. Het zal wel weer een periode zijn. Zul je
zien, als het over is begint ze te staan of lopen of misschien wel weer
meer woordjes te zeggen.

Het valt ook niet mee om groter te groeien!

Groetjes Louise

Terug
Bovenaan