's avonds of 's nachts wakker worden en niet meer willen slapen

hoi Sabine,

het is heel vervelend als je niet lekker door kan slapen.
een vriendin van mij heeft een dochtertje van 15 mnd en zij werd ook iedere nacht wakker en ging huilen krijsen en uiteindekijk met een fles melk wel weer stil te krijgen.
is toen naar consulbureau geweest,heeft het probleem voorgelegd,de arst vroeg haar wat ze allemaal te eten kreeg overdag en kwam tot de conclusie dat meer dan genoeg was en dat ze s''nachts nooit honger kon hebben,en dus de boel in de maling nam....
ze hebben haar de eerste nacht laten huilen huilen tot krijsen, bijna hyperventileren aan toe. zelf had ze heel veel moeite om niet naar haar toe te gaan maar heeft volgehouden en het ging de 2e nacht al beter 3e nacht nog beter en sliep na een week lekker door.

soms sluipt het er gewoon in om toch altijd even naar je kind toe te gaan als ze huilen en die ukkies hoe klein ze ook zijn hebben het al gauw door hoe  ze je in de maling te kunnen  nemen....

ik hoop dat je er wat aan hebt en dat jullie weer snel lekker door kunnen slapen...

groetjes Jessica
 
Hoi,

Wat fijn om te zien dat er nog steeds reacties komen op mijn verhaal. Inmiddels is de situatie sterk verbeterd. Ze heeft na een hele week doorslapen opnieuw geprobeerd om de boel op stelten te zetten 's nachts.
We hebben toen besloten dat we er de eerste keer zo snel mogelijk (als een speer) heen te gaan. Vervolgens ons bekende ritueeltje afhandelen en weer weg gaan.

Het verschil was nu dat ze meteen begon te huilen als we weg liepen (dus niet na een tijdje zoals eerder het geval was). Toch zijn we zo een nacht of drie doorgegaan.
Wat blijkbaar hielp. Ze huilt, wij gaan ernaar toe, ze huilt meteen als we weg lopen, maar binnen 5 minuten stopt ze met huilen en besluit dat het geen zin heeft om door te huilen en gaat gelukkig weer verder slapen. Dit is al een hele verbetering met een aantal weken geleden. Nog niet ideaal, maar in ieder geval een verbetering. Daar ben ik al blij mee.
Ze heeft overigens sinds vandaag wel weer een behoorlijke aanval van astmatische bronchitis, dus ben benieuwd hoe het de komende week weer zal gaan.
Ze heeft nu sinds twee maanden doorlopend elke dag medicijnen in de vorm van een inhaler (seretide), de huisarts heeft vandaag gezegd dat we hier de hele winterperiode mee door moeten gaan.
Ben toch een beetje depri dat mijn kindje zo vaak zooo ontzettend benauwd is, heb er echt moeite mee. Dat maakt het extra moeilijk voor mij om consequent op te treden. Want inderdaad, zo klein als ze zijn, ze zijn ontzettend slim die ukkies.....

Liefs Sabine
 
wat leuk en herkenbaar om jullie verhalen te lezen.
Onze dochter, vandaag precies 15 maanden, is ook regelmatig aan het spoken. Gekgenoeg is het pas begonnen toen ik 5 maanden geleden zwanger raakte, zij kreeg toen nog borstvoeding en dat liep natuurlijk terug dus weer laat in de avond voeden.
Zo is het iedere paar weken weer raak, beetje verkouden en hup daar gaat onze nachtrust weer, vervolgens een kiesje op komst en weer is het spoken, rond kerst was ze echt behoorlijk ziek en toen begreep ik het wel als ze wakker was, maar nu is ze weer opgeknapt en wil ik ook rust.
Ik ga er niet meteen heen, vaak slaapt ze meteen weer verder namelijk, maar als het echt krijsen wordt, ga ik erheen zeg tegen haar dat ze maar weer moet gaan slapen en loop vervolgens weg.
Even is ze dan stil en soms slaapt ze toch weer verder maar het gebeurt ook dikwijls dat het krijsen is en dan weet ik al dat het niks wordt.
Ik wil haar ook niet bij ons in bed, maar na 1,5 uur huilen ben ik het wel een keer zat en neem haar maar weer mee.
Het gebeurt niet dagelijks, soms gaat het weken goed, maar het breekt wel op.
 
Hallo allemaal,
heb nog nooit eerder gereageerd, maar wel altijd met veel aandacht en plezier de reacties van anderen gelezen. Nu echter moet me zelf iets van het hart, wat in het kader van huiluurtjes 's nachts past.

Gelukkig komt het niet al te vaak voor, maar met periodes, maar onze zoon van nu ruim 9 maanden wordt dan ook 's nachts wakker, en weigert dan weer in slaap te vallen. Wil niet in bed blijven, staat rechtop te huilen in bed in zijn slaapzakje en wordt hysterisch als je na het troosten weer weggaat. Op schoot in slaap wiegen werkt met heel veel geduld, met het risico dat hij weer wakker wordt zodra zijn hoofd zijn bedje weer raakt. En zo ben ik snel een paar uur verder als het tegen zit.

Ik zeg met nadruk 'ik' want hier zit ook mijn probleem. Mijn man kan er absoluut niet tegen wanneer onze zoon huilt, laat staan 's nachts, wanneer hij er wakker van wordt of wanneer we er niet van in slaap komen.
'Er niet tegen kunnen' betekent: uiteindelijk volslagen over de rooie gaan. Als hij te lang huilt zijn kamer binnen stormen, schreeuwen, hem uit bed halen en wakker houden onder het motto "jij wilt niet slapen, dan blijf je ook maar wakker'.
Dus ga ik bij de geringste kik mijn bed uit, en probeer hem zsm weer te laten slapen, uren lang met hem rondlopen wanneer nodig etc. Iets wat ik op zich niet het ergste vind, mits het er maar voor zorgt dat er geen scene komt. Wat ik af en toe  niet kan  voorkomen, omdat ik hem niet tijdig stil krijg.....

En, zoals jullie wel verwachten: ons kind is verder echt fantastisch! Hij is lief, lacht de hele dag en kan al veel voor zijn leeftijd. En zijn vader is straalverliefd op zijn kind, zolang het lachen maar blijft...

Mijn man wordt ondertussen  bijna overspannen door deze stress, net als ik. Ik  verwacht geen pasklare antwoorden of tips, maar ben al blij mijn verhaal kwijt te kunnen.  



   
 
Hello allemaal,

We hebben hetzelfde probleem met ons nu 15-maanden oude zoon. Ik kan me niet herinneren dat hij ooit een nacht achter elkaar heeft doorgeslapen! Overdag is hij vol energie, klimt, rent, lacht, speelt en slaapt goed overdag.

Maar naar bed gaan 's avonds is een probleem, ik weet dat het niet goed is voor zijn tanden maar om zelf ook rust te krijgen geven we hem een flesje melk en valt hij vanzelf in slaap. Ik denk dat het belangrijk is dat hij tijd voor zichtzelf heeft voordat hij gaat slapen, maar kan dat nog niet zelf creeeren.

Ook wordt hij 's nachts vaak wakker en dan nemen we hem wel bij ons in bed. Rondlopen met hem 's nachts breekt onze nachtrust echt op en samen wakker worden is ook wel gezellig. Ik hoop alleen dat deze periode niet te lang duurt. Maar het advies laat hem lekker huilen, dat kan ik echt niet langer dan 5 minuten!

Onze 2e komt eraan in juni en ik hoop dat e.e.a. dan anders is!

groetjes,
Leonie
 
Hallo Allemaal,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die s'nachts radeloos is.
Onze zoon van 10 maanden wordt de laatste drie maande elke nacht wakker, nadat hij de eerste 7 maanden altijd heeft doorgeslapen!
Ook wij lopen te mopperen op elkaar, wel of niet eruit halen, laten huilen en wel of niet flesje geven.
Hij gaat om 1930 naarbed en wordt rond 1;00 weer wakker en rond 4;00 uur. Vervolgends ook gewoon weer vrolijk om 7:00 uur en dan moet de dag echt beginnen van hem. Een van de twee tijden geef ik toch maar weer gelijk een flesje  aangezien hij dan meteen in slaap valt. Maar ik ben wel bang dat hij hier aan went.
Ik lees dat veel moeders hun kind langer laten huilen en geen fles geven, en dat dat effect heeft, dus ga dat nu maar eens proberen. Wordt wel moeilijk   zo te lezen. laten huilen doe ik nu maximaal 15 minuten, dus ben benieuwd of ik het aankan.....
Als iemand nog meer tips heeft dan hoor ik die graag, en weet iemand of dit een periode is....(dus weer over gaat? ) dat houdt mij misschien langer op de been!
groeten emmeken
 
Hi Sabine, wij hebben precies hetzelfde probleem met onze dochter. 'Fijn' om te lezen dat er veel mensen hetzelfde probleem hebben. Niet voor alle anderen natuurlijk, ik wens alle papa's, mama's en kindjes een goeie nachtrust. Maar zo kan je misschien nog wat aan de tips hebben. Wij hebben echt alles geprobeerd. Behalve helemaal laten huilen, in de zin van, er helemaal niet meer naar toe gaan, ook niet om even snel goed te leggen. Wel om de tien minuten heen gaan, niet praten, geen licht aan. Het bekende verhaal. Ook hebben we haar een hele tijd 's nachts een fles gegeven, want dan ging ze wel gelijk slapen. Het is bij ons een beetje om de nacht dat ze wakker is. En nu zijn we het echt zat, dus ik vroeg me ook af hoe lang het laten huilen bij jou was. Want vannacht hefet ze twee uur gehuild, nadat mijn man er eerst naar toe is geweest, goed gelegd e.d. Toen dus die twee uur volgehuild, daarna ik er naar toe, schone luier (plas) en weer ingestopt, waarna ze wel ging slapen. Maar ookal zijn we er sommige nachten na een keer goed leggen al klaar mee, ze moet toch gewoon kunnen doorslapen? Liefs Judith en succes voor alle medemama's!
 
Hallo meiden,
Hier een tip van heel andere aard.
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde probleem gehad, (ik had er meer problemen mee dan hij maar goed) Na alles te hebben geprobeerd wat hierboven beschreven staat en ook de dingen zoals het verplaatsen van z'n bedje tot het bijna iemand in huis halen om aardstralen te verdrijven,(niet lachen)
Ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij een osteopaat, deze man heeft geweldig geholpen. Na 1 a 2 behandelingen was het helemaal over. Wat bleek nou, bij de bevalling had mijn zoontje klem gezeten en saardoor een trauma opgelopen op de een of andere manier heeft dit er voor gezorgd dat hij te weinig melatomine (slaaphormoontjes)
aanmaakte (van baby af aan heeft hij altijd al heel weinig geslapen)
Hierna heeft hij nog weleens een enkel keertje een slechte nacht gehad maar nooit meer zo erg als toen in die 6 maanden dat we aan het tobben geweest zijn.
Dus dames als je er echt niet meer uit komt kun je het altijd proberen.
Hier het telefoonnr van de landelijke vereniging voor osteopatie in Middelburg
0118617448.
Heel veel succes ermee allemaal en veel rustige nachten gewenst.
 
Terug
Bovenaan