's avonds of 's nachts wakker worden en niet meer willen slapen

hallo

Mijn zoontje is een stuk jonger vandaag namelijk 14 weken oud geworden,en slaapt sinds hij een week of 10 is door. Maar 's nachts rond een uur of 4 altijd wakker en had geen honger maar wakker en overstuur. Ben toen begonnen met een middel van VSM voor onrustige en slecht slapende baby's dit werkt prima. Hij slaapt nu door. Hij krijgt 's avonds tussen 8 en 9 de laatste fles en slaapt door tot een uur of 8. moet 's nachts alleen 1 of 2 keer de speen brengen omdat hij deze dan kwijt is. Verder is hij veel rustiger.

suc6.

groetjes thea
 
Hallo Sabine, mijn dochter is nu 3 jaar en word nu al meer als anderhalf jaar wakker sávonds. Ik heb het probleem besproken met de dokter en die denkt dat ze slaapwandeld. Ik leg haar als ze komt iedere keer terug maar het helpt allemaal niet.
 Dus ik kan je goed begrijpen dat je doodmoe bent. Als er een oplossing voor was wilde ik je wel helpen maar dat is er niet. IKk hoop dat het voor jullie beter gaat. Groetjes Sandieke
 
Wat een verademing om al deze ellende te lezen, helaas.
Wij hebben een zoontje van 14 maanden. Met 9 weken sliep hij al door. Maar met ruim half jaar werd hij onrustiger. In de hete zomermaanden werd hij snachts steeds wakker en wilde hij (water) drinken. Toen de hitte voorbij was, zijn we  daar weer mee gestopt, met redelijk succes. In die zin: hij brulde niet als hij geen tuit meer kreeg.
Maar wakker werd hij nog steeds. Het werd zelfs erger: eerst 2 keer wakker, later 3 keer en tegenwoordig staan we geregeld 4 keer naast ons bed. Hij staat dan rechtop in zijn bed en gaat niet zelf meer liggen. Als wij hem dan weer instoppen gaat hij in bijna alle gevallen weer lekker doorslapen.
Alleen kom ik dan niet meer in slaap en lig vaak een uur wakker. Als je dat 4 keer op een nacht hebt, dan hou je weinig slaap over.

We hebben alles al geprobeerd: wel drinken, geen drinken, bij slecht eten nog een extra boterham geven (eet ie altijd!), overloop-licht aan. Wij kijken hem niet aan, we zeggen niets tegen hem, we halen hem vrijwel nooit uit zijn bed, we laten het licht uit....Ik wilde hem vastbinden, maar dat is niet veilig en dat doen we dus niet.

Ik heb nu aan de onderkant van zijn slaapzak een extra stuk laken genaaid, als extra lange instopstrook. Die kan hij niet lostrekken en dus ook niet meer gaan staan. Nog wel draaien. Bovendien binden we hem zo niet echt vast. Verder doe ik het laken overdwars, zodat hij bijna ingebakerd wordt. De eerste nacht dat hij zo werd ingestopt (14 mnd) sliep hij opeens een hele nacht door! Wij blij. De nacht erna werd hij echter wel wakker en was meteen een ruim uur aan het spoken, terwijl hij dat juist nooit deed. En verder zijn we nog niet.

Laten huilen hebben we wel geprobeerd, maar nooit langer dan een half uur. En ook niet langer dan 3 nachten achter elkaar. Maar dat vind ik nog wel het proberen waard. Alleen heb ik ook een man die dat erg slecht trekt. Hij wordt niet overstuur, maar wel chagrijning, schelderig op mij. En dat midden in de nacht trek ik ook slecht.

Jammer dat de echte succes-stories uitblijven. Zoals 1 moeder in het begin al schreef: alle tips ten spijt, moet je gewoon deze fase door. Ik vrees dat het waar is.

groejts
greet
 
Wat een verademing om al deze ellende te lezen, helaas.
Wij hebben een zoontje van 14 maanden. Met 9 weken sliep hij al door. Maar met ruim half jaar werd hij onrustiger. In de hete zomermaanden werd hij snachts steeds wakker en wilde hij (water) drinken. Toen de hitte voorbij was, zijn we  daar weer mee gestopt, met redelijk succes. In die zin: hij brulde niet als hij geen tuit meer kreeg.
Maar wakker werd hij nog steeds. Het werd zelfs erger: eerst 2 keer wakker, later 3 keer en tegenwoordig staan we geregeld 4 keer naast ons bed. Hij staat dan rechtop in zijn bed en gaat niet zelf meer liggen. Als wij hem dan weer instoppen gaat hij in bijna alle gevallen weer lekker doorslapen.
Alleen kom ik dan niet meer in slaap en lig vaak een uur wakker. Als je dat 4 keer op een nacht hebt, dan hou je weinig slaap over.

We hebben alles al geprobeerd: wel drinken, geen drinken, bij slecht eten nog een extra boterham geven (eet ie altijd!), overloop-licht aan. Wij kijken hem niet aan, we zeggen niets tegen hem, we halen hem vrijwel nooit uit zijn bed, we laten het licht uit....Ik wilde hem vastbinden, maar dat is niet veilig en dat doen we dus niet.

Ik heb nu aan de onderkant van zijn slaapzak een extra stuk laken genaaid, als extra lange instopstrook. Die kan hij niet lostrekken en dus ook niet meer gaan staan. Nog wel draaien. Bovendien binden we hem zo niet echt vast. Verder doe ik het laken overdwars, zodat hij bijna ingebakerd wordt. De eerste nacht dat hij zo werd ingestopt (14 mnd) sliep hij opeens een hele nacht door! Wij blij. De nacht erna werd hij echter wel wakker en was meteen een ruim uur aan het spoken, terwijl hij dat juist nooit deed. En verder zijn we nog niet.

Laten huilen hebben we wel geprobeerd, maar nooit langer dan een half uur. En ook niet langer dan 3 nachten achter elkaar. Maar dat vind ik nog wel het proberen waard. Alleen heb ik ook een man die dat erg slecht trekt. Hij wordt niet overstuur, maar wel chagrijning, schelderig op mij. En dat midden in de nacht trek ik ook slecht.

Jammer dat de echte succes-stories uitblijven. Zoals 1 moeder in het begin al schreef: alle tips ten spijt, moet je gewoon deze fase door. Ik vrees dat het waar is.

groejts
greet
 
Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat we niet alleen zijn. Mijn dochter (dinsdag 1 jaar) is ons de afgelopen week ontzettend  wakker aan het houden. Gister nacht was het toppunt! We hebben haar ten einde raad ook maar gewoon laten huilen omdat we het idee kregen dat ze alleen haar zin aan het doordrijven was. Ik vind het fijn om te lezen wat jullie allemaal ermee gedaan hebben. Op zich hielp bij ons het naast haar bedje zitten met een arm door de spijlen heen heel goed (misschien toch nog een tip), maar gister was ze zo overstuur dat zelf dit niet hielp. Ik ga wat met jullie tips doen, en hoop maar dat het snel stopt!

groetjes liesbeth
 
Ons zoontje ging vanacht ook helemaal over de rooie. Hij is savonds rustig gaan slapen, maar werd om 22.45 huilend wakker. Na echt alles geprobeerd te hebben, heb ik om 2.30 oordopjes ingedaan en ben, onrustig en met bezwaard hart, gaan slapen.
Ik kan soms gewoon echt niet meer.
Mijn man trok het niet en is nog een half uur met hem bezig geweest. Ons zoontje is toen zowaar gaan slapen, om om 4 uur weer wakker te worden omdat hij zijn knuffeltje uit bed gegooid had.
echt, om moedeloos van te worden.

greet
 
Heel toevallig heb ik het er net met mijn moeder over gehad vanmorgen. Mijn zoontje van 9 maanden heeft ook doorbroken nachten waar vooral ik helemaal gek van wordt. Mijn vriend wordt er niet wakker van met als gevolg dat ik dus steeds mijn bed uit moet.

Mijn zoontje kan rustig elk uur wakker worden. De ene keer droomt hij heel erg met hard huilen de andere keer wordt hij gewoon wakker en gaat liggen krijzen. Nu heeft hij weer wat nieuws. Hij gaat midden in de nacht staan in zijn bed en weet dan niet meer hoe hij terug moet met als gevolg een huilbui.

Ook hij hoest al langere tijd en volgens de arts is er met hem niets aan de hand en moet het dus vanzelf weer over gaan. Hier wordt hij volgens mij ook vaak van wakker.

Ik hoop dat zowel het hoesten als de doorbroken nachten snel weg zijn. Wil ook mijn nacht wel weer eens goed doorhalen.

Volgens iedereen die ik spreek met ervaring zal dit ook wel gebeuren en zijn dit dus echt van die periodes. Groeistuipen noemen ze het ook wel geloof ik.

Voor alle ouders die dit probleem hebben nog even volhouden dus.....
 
erg vervelend allemaal....kinderen die 's nachts niet willen slapen! onze dochter heeft ook veel gehuild en gekrijst. Niets hielp! laten huilen vind ik zelf niet altijd de oplossing omdat zij dan helemaal over haar toeren gaat en wij ook wakker zijn. Volgens mij moet je ze ook kunnen troosten...
wat bij ons geholpen heeft is geen rijstepap meer toe te voegen aan haar fles. Het werkte direct. ze slaapt nu door en als ze af en toe toch wakker wordt krijgt ze gewoon een flesje en slaapt weer door. dit is een hele verademing voor ons met hoe het was. ik wens iedereen veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan